بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۷۵۴۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
همزمان با فرارسیدن دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، شبکه های رادیویی ویژه برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده‌اند که در این ایام پخش می‌شوند.
تدبیر24 »بر این اساس ویژه برنامه‌های شبکه‌های رادیویی که مناظره هم بخشی از آن است و از رادیو گفت‌وگو پخش می‌شود، بدین ترتیب است:

رادیو اقتصاد

"چالش"عنوان برنامه‌ای از رادیو اقتصاد  است که به بررسی مهمترین چالش‌های اقتصادی روز ایران که بر انتخاب ما مؤثر هستند، می‌پردازد. این برنامه از ۱۲ اردیبهشت به مدت یک هفته از شنبه تا پنج‌شنبه ساعت ۱۵:۰۰ به مدت ۷۵ دقیقه به تهیه کنندگی نازنین کتابچی از این شبکه رادیویی پخش می‌شود.

"شکوه حضور" دیگر برنامه رادیو اقتصاد در ایام انتخابات است که به انتقال فضای انتخاباتی در کل کشور و ایجاد شور و هیجان برای حضور در انتخابات می‌پردازد. این برنامه ۲۹ اردیبهشت در دو بخش صبح از ساعت ۸ الی ۱۲ و بعدازظهر از ساعت ۱۵ الی ۲۳ به تهیه کنندگی نازنین کتابچی پخش می‌شود.

رادیو ایران

با حضور اساتید دانشگاه، نمایندگان مجلس و کارشناسان مسائل سیاسی "در هوای اردیبهشت"به لزوم شرکت پرشور مردم در انتخابات می پردازد. "در هوای اردیبهشت"به تهیه کنندگی آرمان ستوده، گویندگی سعید توکلی  روزهای یکشنبه و پنج شنبه ساعت ۱۵:۳۰ از آنتن رادیو ایران پخش می شود که پیش بینی می شود با نزدیک شدن به روز انتخابات تعداد این برنامه ها افزایش یابد.

برنامه "سه به یک"رادیو ایران در آستانه انتخابات ابعاد شیوه های مقابله دشمن با مشارکت سیاسی ایرانیان  را تحلیل و راهبردهای مقابله با آن را تبیین می کند. این برنامه که از سوی اداره کل برنامه های سیاسی تهیه می‌شود، در مناظره‌ای چالشی با حضور دکتر محمد حسینی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، سارا پارساخو، فعال سیاسی و فرهنگی، محمد مهدی اسلامی فر، فعال رسانه و نیز حمید مرتضوی، فعال سیاسی، شیوه های گوناگون دشمن برای نفوذ و تخریب انتخابات پیش رو را تبیین  می‌کنند.  در این برنامه، شیوه های نفوذ فرهنگی دشمن در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، از سوی سه میهمان حاضر در استودیو تبیین  می شود. چالش سه جانبه ایشان در مورد اولویت و اهمیت مقابله با انواع نفوذ، با تبیین راهبردهای مقابله از سوی دکتر محمد حسینی، تکمیل و تجمیع می‌شود. برنامه "سه به یک" به تهیه کنندگی مهدی زال زاده و با اجرای روایت گونه علیرضا جاویدنیا، دوشنبه و چهارشنبه ها ساعت یازده از رادیو ایران موج اف ام ردیف ... پخش می شود.

رادیو پیام

این شبکه رادیویی همگام با دیگر شبکه‌ها با گفتارمجری پیرامون اهمیت انتخابات، اهمیت مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خودشان و ... و همچنین در قالب موسیقی و متن های مرتبط به این موضوع می‌پردازد.

رادیو تهران

شبکه رادیویی تهران با ویژه برنامه انتخاباتی"جزرومد"پیگیر انتظارات مردم و تفکر مردمسالاری دینی در  انتخابات می شود. رادیو تهران روزهای باقیمانده به انتخابات از کارشناسان سیاسی و نمایندگان احزاب در برنامه جزرومد که شبهای پنجشنبه از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه پخش میشود، دعوت به عمل می‌آورد. پژمان کریمی کارشناس مجری برنامه این هفته قرار است درباره ویژگی شوراها با کارشناسان گفت وگو کند. نقش مشورت در انتخابات، مردم سالاری دینی، رای مردم، اولویت های انتخابات و حضور سیاسی مردم و... از موضوعاتی است که در این برنامه به آنها پرداخته می شود.  جزر و مد برنامه‌ای تبیینی وتوصیفی است که در آن مردم سالاری دینی مدنظر است و بیشتر انتظارات مردم و تفکر مردم سالاری دینی بررسی می شود. ویژه برنامه انتخاباتی جزر و مد کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که پنجشنبه ها از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه روی آنتن می رود.

شبکه رادیویی تهران تا فرا رسیدن زمان انتخابات از مسئولان و دست‌اندرکاران شهرستانها در برگزاری انتخابات پیشرو در برنامه "رو به فردا" دعوت به عمل می آورد. در ویژه برنامه انتخاباتی شبکه رادیویی تهران از فرمانداران و شهرداران گرفته تا مجریان برگزاری انتخابات به برنامه دعوت می‌شوند. طبق پیش بینی های صورت گرفته قرار است در برنامه رو به فردا، درباره تمهیدات، پیش بینی ها و اقدامات مسئولان و دست اندرکاران شهرستان ها در برگزاری انتخابات پیش رو گفت وگو شود.

ستاره نقدی و مهدی رادفر تهیه کننده و اکبر یاری و محمد حسین امیدی اجرای این برنامه را بر عهده دارند. ویژه برنامه انتخاباتی رو به فردا  چهارشنبه ها از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه روی آنتن می‌رود.

رادیو جوان

برنامه "تریبون آزاد"روزهای پنج‌شنبه و جمعه از ساعت ۱۵:۴۵الی۱۶ به تهیه کنندگی مجتبی حسنی و گزارشگران صدیقه مرادی، امین قاسمی‌ فرع و صادق علیخانی در ایام انتخابات تقدیم مخاطبان می‌شود. این برنامه به صورت مستند گزارشی از دانشگاه های سراسر کشور(همدان، اصفهان، اهواز، تبریز و تهران) در مورد شرکت در انتخابات، انتخاب اصلح، مقایسه سیاسی و اقتصادی کشور با کشورهای منطقه و جهان، توقعات جوانان از رئیس جمهور آینده و تاکید دانشجویان بر شرکت پرشورجوانان در انتخابات و نقش اصلی جوانان در این اتفاق سخن میگوید.

"درست مثل حقیقت"برنامه دیگر رادیو جوان است که به بررسی رسانه های بیگانه در مورد تحلیل مسائل ایران در انتخابات می پردازد و سوال اصلی برنامه این است که چگونه می توان به رسانه های مختلف اعتماد کرد؟ تهیه کننده این برنامه ملیحه رشیدی و گوینده آن مصطفی خواجه حسینی است که ساعت یک بامداد هر روز  از شنبه تا جمعه در ایام انتخابات پخش می‌شود.

رادیو سلامت

شبکه رادیویی سلامت همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ‌اسلامی شهروروستا، ویژه برنامه "سیاه، سفید، خاکستری"را پخش می کند. در این ویژه برنامه مخاطبان با مفهوم سواد رسانه‌ای آشنا می‌شوند تا امکان قدرت تحلیل اخبار و رویدادهای منتشر شده در رسانه‌ها اعم از تصویری، صوتی، مکتوب و همچنین اطلاعات و اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی برایشان فراهم شود.  این برنامه انتخاباتی کاری از گروه بهداشت روان رادیو سلامت به تهیه کنندگی ساریا چهری و کارشناسی حسین خطیبی، دکترای علوم ارتباطات اجتماعی است که به منظور بررسی اهمیت انتخاب کردن و انتخاب در زندگی به طرح و بررسی مسائل و دغدغه هایی که با موضوع انتخاب در ارتباط هستند، خواهد پرداخت. هدف این برنامه رادیویی در کنار آشنایی شنوندگان با مفهوم سواد رسانه‌ای، آشنایی با کارکرد رسانه‌ها در زمینه‌ها و حوزه‌های مختلف است. گفتنی است،ویژه برنامه انتخاباتی سیاه، سفید، خاکستری از یکم اردیبهشت ماه ساعت ۱۱:۵۰ به مدت ۱۰ دقیقه با تکرار پخش در ساعت ۲:۳۰ پخش می شود.

ویژه برنامه "روی موج انتخابات"با رویکرد جامعه شناسی سیاسی و روان شناسی اجتماعی می کوشد تا با بیان مباحث کارشناسی، به ضرورت شرکت در این دوره از انتخابات تاکید کند.این ویژه برنامه با هدف ترغیب مردم برای حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری با حضور کارشناسانی همچون دکتر علیرضا شریفی یزدی، جامعه شناس؛ دکتر مینا پورفرخ، روان شناس؛ و دکتر بهزاد دماری، متخصص پزشکی و اجتماعی و بخش هایی نظیر گفتار، کارشناسی، سخنرانی، موسیقی، گزارش و ... طراحی شده است.

ویژه برنامه روی موج انتخابات به همت برنامه سازان گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت به تهیه کنندگیسیما غفاری و گویندگی ندا خواجه نوری است که از یکم اردیبهشت ماه از ساعت۹:۵۰ به مدت ۱۰ دقیقه با تکرار پخش در ساعت ۲۳:۵۰ پخش  می‌شود.

در ویژه برنامه "ملاک"به انتخابهایی که در طول زندگی در تمامی مسائل با آنها مواجه هستیم اشاره می شود و معیارهای صحیح انتخاب در مورد آن مساله خاص مطرح می شود. این ویژه برنامه رادیویی به همت برنامه سازان گروه تغذیه رادیو سلامت به تهیه کنندگی سولماز عطایی و گویندگی فیروزه آدابی است که از یکم اردیبهشت ماه از ساعت ۸:۲۰ به مدت ۱۰ دقیقه با تکرار پخش در ساعت ۱۴:۵۰ پخش می‌شود. ویژه برنامه ملاک به منظور حضور حداکثری مردم در انتخابات موضوع معیارهای انتخاب صحیح را با حضور کارشناسان مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

در ویژه برنامه "من و ما" به موضوعاتی نظیر تبیین و توضیح مفهوم مشارکت، ضرورت و انواع مشارکت، مشارکت سیاسی و نقش و آثار آن در ایجاد نشاط اجتماعی، همدلی، وفاق و غیره پرداخته خواهد شد.

من و ما عنوان ویژه برنامه ای از گروه بهداشت روان رادیو سلامت به تهیه‌کنندگی مرتضی میلانی و کارشناسی محمد رضایی یزدی، دکترای جامعه شناسی سیاسی است که از یکم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۸:۵۰ به مدت ۱۰ دقیقه با تکرار پخش در ساعت ۵:۵۰ پخش می‌شود. ویژه برنامه من و ما با هدف آشنایی مخاطبان با نقش مشارکت فردی در توسعه جامعه و به ویژه انتخابات پخش می شود.

رادیو صبا

 برنامه "صباگونه" با طنزهای سیاسی و انتخاباتی با مخاطبان همراه می شود. این برنامه با هدف فرهنگسازی در جهت چگونگی انتخاب اصلح و درست پخش می‌شود. این برنامه به مناسبت برگزاری انتخابات در ۱۶ قسمت روی آنتن می‌رود. کاندیدا و مشاور، گپ، کارشناسی، نمایش و آیتم کودک از جمله بخش های برنامه "صباگونه" است.در این برنامه مینا مولایی تهیه کننده، اردشیر منظم و تورج نصر بازیگر، دکتر سید یاسر رضوی محقق و شاهرخ باقری نژاد و احمد یوسفی مقدم نیز به عنوان نویسنده همراه مخاطبان هستند.برنامه صباگونه از هفتم اردیبهشت در روزهای یکشنبه و پنجشنبه در ساعت ۱۴:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه از رادیوصبا پخش می شود.

رادیو فرهنگ

"سمت و سوی فردا"ویژه برنامه انتخاباتی رادیو فرهنگ است که به تهیه کنندگی و نویسندگی مریم مقدسی، گویندگی  رضا کاشفی در ایام انتخابات به مدت ۳۰ دقیقه از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

"راهبرد" دیگر برنامه رادیو فرهنگ در ایام انتخابات است که به تهیه کنندگی و نویسندگی مریم حق‌وردی و گویندگی فاطمه حقیقت ناصری و کارشناسی دکتر صبوری یکشنبه ها به مدت ۳۰ دقیقه از ساعت ۱۶:۰۰ به روی آنتن می‌رود.

رادیو قرآن

"برهان" عنوان ویژه برنامه انتخاباتی رادیو قرآن است که در این ایام ساعت ۱۷:۰۵ دقیقه با هدف تشریح وظایف و رئوس اقدامات لازم مسئولان قرآنی و قوای سه گانه کشور برای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با هدف تبیین مفاهیم انتخاباتی و نگاه قرآنی به تبیین چگونگی خلق خماسه سیاسی در جامعه پخش می‌شود. تهیه کننده این برنامه محمدحسن رحمانی و گوینده آن مهدی بهمنی است.

"اخلاق انتخاباتی در آیینه های بلورین" که با موضوع بررسی اصول اخلاقی در انتخابات به تهیه کنندگی اکرم السادات حسینی زاده و گویندگی مهدیبهمنی از رادیو قرآن پخش می‌شود، در ایام انتخابات ساعت ۱۵:۳۰ به روی آنتن رادیو قرآن می‌رود.

رادیو گفت و گو

"چکاد بصیرت"به بررسی فرصت ها و تهدیدهای نظام سیاسی، اخلاق در نظام های سیاسی مختلف، بررسی گروههای مرجع در نظام های سیاسی مختلف، بررسی مقایسه ای شرایط انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان در نظام های سیاسی مختلف، بررسی شیوه های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در ایران و دیگرکشورها، تاریخچه نظام انتخاباتی قبل و بعد از انقلاب، بررسی کارکرد سیاسی انتخابات ازجمله تغییر و موازنه قدرت و .... می پردازد. این برنامه ساعت ۱۷:۳۰ در ایام انتخابات از رادیو گفت و گو پخش می‌شود.

"مناظره" عنوان برنامه ای از رادیو گفت و گو است که با موضوع مناظره میان نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با توجه به تعداد نامزدها در ایام انتخابات از ساعت ۱۶:۰۰ با تلاش جمعی از تهیه کنندگان این شبکه رادیویی تقدیم مخاطبان می‌شود.

رادیو معارف

برنامه "از همدلی تا همراهی"با هدف آشنایی مخاطبان در خصوص مشورت و انتخاب از دیدگاه اسلام به روی آنتن می رود.این برنامه که در راستای انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ طراحی و تولید می شود با کارشناسی دکتر بهروز لک،دکتر باقرزاده و دکتر شیرخانی و... به موضوعاتی همچون مردم سالاری دینی و انتخابات خواهد پرداخت.آثار حضور حداکثری مردم در انتخابات، اخلاق انتخاباتی، جایگاه یک انتخاب خود و تاثیر آن بر جامعه از جمله موضوعاتی است که در این برنامه به آن پرداخته می شود."از همدلی تا همراهی" کاری از گروه رویدادهای معارفی و اطلاع رسانی به تهیه و سردبیری محمد حسن جلالی و مجری کارشناسی سید مرتضی موسوی نژاد از ۱ اسفند ۹۵ روزهای یکشنبه و سه شنبه ساعت ۱۵:۳۰ تقدیم شنوندگان می شود.

رادیو معارف همزمان با نزدیک شدن به ایام حماسه سیاسی انتخابات از ضرورت پایبندی به اخلاق انتخابات از سوی هواداران کاندیداها می گوید. با توجه به نزدیک شدن انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری و گرم شدن فضای تبلیغات انتخاباتی نامزدهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری برنامه "روی موج انتخاب "به روی آنتن می رود. این برنامه با کارشناسی دکتر مجید مسعودی از ۲۹ تا ۳۱ فروردین ۹۶ به موضوعاتی همچون انتخابات و اخلاق انتخاباتی ، انتخابات و نقش رئیس جمهوری در اجرای سند چشم انداز  و  انتخابات و اخلاق انتخاباتی هواداران نامزدها خواهد پرداخت. روی موج انتخاب کاری از گروه رویدادهای معارفی و اطلاع رسانی به سردبیری و تهیه‌کنندگی ابوالفضل سلیمانی، اجرای حمید سوری سه شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷:۳۰ از رادیو معارف پخش می شود.

رادیو نمایش

این شبکه رادیویی نیز در ایام دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اقدام به پخش آنونس‌های مرتبط با این مناسبت می‌کند.

رادیو ورزش

"حرف مردم"عنوان برنامه ای از رادیو ورزش است که در ایام انتخابات روزی ۳ مرحله در قالب آیتم های ۵ دقیقه‌ای مشتمل بر سرود، تکست و انتظارات مردم از کاندیداها در ساعات ۸:۵۵، ۱۵:۵۵و۲۲:۳۰ به تهیه‌کنندگی مسعود نجات و گویندگی سبحان اکرامی از رادیو ورزش پخش می‌شود.

"فرهنگ و ورزش" دیگر برنامه رادیو ورزش است که با موضوع ورزش و شوراها در ایام انتخابات به تهیه‌کنندگی حسین سلطانی و صدف سبحانی و گویندگی محمد درخشنده و سیدحسین شریفی در ساعت۱۱:۳۰ از این شبکه رادیویی پخش می‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها