بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۷۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
قهرمانی پرسپولیس، خداحافظی دو آقای گل، محرومیت سه ورزشکار دوپینگی و گام بلند زنان بسکتبالیست برای حضور محجبه در میادین بین المللی اتفاقات مهم هفته را رقم زدند.

تدبیر24 » در این هفت روز ورزش قهرمانی های زیادی برای ورزش ایران در عرصه های مختلف رقم خورد و از جمله در تکواندو ووشو؛ البته یکی از مهمترین های قهرمانی ها برای پرسپولیس و در لیگ برتر به دست آمد. این قهرمانی پس از هشت سال و در فاصله سه هفته تا پایان لیگ شانزدهم به دست آمد.

اما علاوه بر این اتفاقات دیگری هم در این هفته رقم خورد و از جمله خداحافظی رضا عنایتی، بازیکن صبا که درجریان دیدار با استقلال و با لباس این تیم انجام شد. اعلام محرومیت چهار ساله سه ورزشکار دوپینگی نیز از دیگر اتفاقات مهم این هفته بود.

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به شرح زیر است:

دیدار نمادین برای تائید پوشش بانوان بسکتبالیست توسط فیبا 
پنجشنبه گذشته دیداری نمادین میان بانوان بسکتبالیست ایران برگزار شد تا نماینده فیبا الگوی پیشنهادی فدراسیون ایران که بازیکنان در این بازیکنان از آن استفاده کرده بودند را مورد ارزیابی قرار دهد و گزارش خود را به فدراسیون جهانی ارائه کند. در صورتیکه فدراسیون جهانی در مجمع اردیبهشت ماه خود با این الگوی پیشنهادی و در کل حضور محجبه بانوان در میادین بین المللی موافقت کند، زنان بسکتبالیست کشورمان می توانند با پوشش اسلامی در میادین رسمی آسیایی و جهانی شرکت داشته باشند.

نمایندگان ایران قهرمان و بهترین های مسابقات تکواندو باشگاهی آسیا شدند 
دو تیم شهرداری ورامین و شهدای مدافع حرم جمعه گذشته در دیدار نهایی هفتمین دوره مسابقات تکواندو جام باشگاه های آسیا در ساری به مصاف هم رفتند. این دو تیم که در رقابت با نمایندگان عراق، عمان، پاکستان و افغانستان راهی فینال شده بودند، مبارزه جذابی را با هم برگزار کردند. این مبارزه در نهایت با برتری ۴ بر یک شهرداری ورامین به پایان رسید. بدین ترتیب این تیم در پایان این دوره مسابقات برای سومین بار متوالی صاحب عنوان قهرمانی شد و شهدای مدافع حرم هم در جایگاه دوم ایستادند. همچنین در دیدار رده بندی، تیم مقاومت نماینده عمان را شکست داد و روی سکوی سوم ایستاد.

همچنین در پایان مسابقات تکواندو باشگاه های آسیا پیام خانلرخانی به عنوان بهترین مربی انتخاب شد و مهدی محمودی تکواندوکار تیم شهدای مدافع حرم ساری  نیز عنوان فنی‌ترین بازیکن جام باشگاه‌های آسیا را بدست آورد.داریوش حسن زاده نیز همراه با «داولاتشو میرزائوف» از تاجیکستان به عنوان بهترین داوران معرفی شدند.

خداحافظی رضا عنایتی با پیراهن استقلال 
در پایان دیدار استقلال برابر صبای قم در هفته بیست و هفتم رقابت های لیگ برتر که با پیروزی ۲ بر یک آبی پوشان همراه بود، رضا عنایتی بازیکن تیم صبا پیراهن استقلال را به تن کرد و همراه با بازیکنان این تیم از هواداران خداحافظی کرد. عنایتی قرار است در پایان فصل برای همیشه بازی را کنار بگذارد و به عنوان مربی به فعالیتش در این رشته ادامه دهد. وی تا پایان فصل برای صبای قم بازی خواهد کرد.

ایران قهرمان جام جهانی فوتبال رومیز شد 
تیم ملی فوتبال رومیز ایران در دیدار پایانی مسابقات جام جهانی باحساب ۴۲ بر ۲۸ و در مجموع تیمی با نتیجه ۲ بر صفر ایتالیا را شکست داد و قهرمان این مسابقات شد. تیم ایران در نیمه نهایی نیز از سد از اسلوونی گذشته و ایتالیا برابر ترکیه به پیروزی رسیده بود.

دومین آقای گل هم خداحافظی کرد
آرش برهانی به فاصله چند روز بعد از رضا عنایتی با انتشار بیانیه ای از فوتبال خداحافظی کرد. برهانی ۹ سال برای استقلال بازی کرد و از سوی هواداران این تیم لقب آرش آقای گل را دریافت کرد. برهانی ابتدای لیگ شانزدهم به پیکان رفت اما نتوانست برای این تیم مثمرثمر باشد و نیم فصل در فهرست مازاد قرار گرفت.

زنان بسکتبالیست ایران در تورنمنت قزاقستان سوم شدند 
تیم بسکتبال سه نفره بانوان که با ترکیب سعیده علی، مژگان خدادی، معصومه اسماعیلی و سارا اعتماد در تورنمنت بین المللی قزاقستان شرکت کرد، بعد از شکست ۲۱ بر ۱۸ مقابل روسیه و ناکامی از حضور در فینال، برای شرکت در دیدار رده بندی آماده شد. ازبکستان حریف تیم بسکتبال سه نفره بانوان ایران در این دیدار بود. این تیم اما از رویارویی برابر ملی پوشان کشورمان در این مرحله از مسابقات انصراف داد. بدین ترتیب تیم بسکتبال سه نفره بانوان ایران برنده دیدار رده بندی تورنمنت بین المللی قزاقستان معرفی شد و با ایستادن در جایگاه سوم این مسابقات، نخستین عنوان بین المللی خود را کسب کردند.

قهرمانی زودهنگام پرسپولیس در لیگ برتر
تیم فوتبال پرسپولیس که در هفتمین دوره رقابت‌های لیگ برتر عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داده بود پس از هشت فصل توانست این عنوان را تکرار کند . این تیم در هفته بیست و هفتم این فصل از مسابقات لیگ برتر در مصاف با ماشین سازی تبریز ۲ بر صفر پیروزی شد. سرخپوشان باکسب این پیروزی درفاصله سه هفته مانده تا پایان رقابت های لیگ برتر، به عنوان قهرمانی زودهنگام دست یافتند.

قهرمانی نماینده ایران در ووشو بین المللی جام پارس 
ششمین دوره رقابتهای ووشو بین المللی پارس پس از دو روز رقابت میان ووشوکارانی از عراق، قزاقستان، بلغارستان، بلاروس، اندونزی، سنگاپور، برونئی، هند، لبنان، ارمنستان، افغانستان، بنگلادش، پاکستان و دو تیم از ایران یکشنبه گذشته با قهرمانی نماینده کشورمان در سمنان به پایان رسید. این رقابت ها در دو بخش ساندا و تالو برگزار شد و طی آن تیم پارس جنوبی قهرمان لیگ برتر ایران موفق به کسب ۱۰ مدال طلا، ۶ نقره و دو برنز شد و عنوان قهرمانی را کسب کرد. اندونزی با اتکا به درخشش تالوکاران خود با کسب ۵ نشان طلا، ۲ نقره و ۲ برنز به نایب قهرمانی رسید و برونئی با ۲ مدال طلا و یک برنز بر سکوی سوم ایستاد. شهرداری دامغان نیز با اتکا به نفرات جوان خود و تلاش فراوان با یک مدال طلا، ۵ نقره و چهار برنز به مقام چهارمی رسید. 

در هفته بیست و هفتم لیگ برتر چه نتایجی رقم خورد؟
علاوه بر پرسپولیس که با غلبه برماشین سازی در هفته بیست و هفتم رقابت های لیگ برتر، قهرمانی خود در این فصل از مسابقات را مسجل کرد، برد و باخت های دیگری هم برای دیگر تیم در این هفته از مسابقات رقم خورد. بر این اساس دو تیم تراکتورسازی و سپاهان در روز نخست این هفته از مسابقات با نتیجه مشابه یک بر صفر پدیده و گسترش فولاد را شکست دادند. رقابت دو تیم نفت آبادان با سیاه جامگان و نفت تهران با فولاد هم به ترتیب با تساوی یک بر یک و ۲ بر ۲ به پایان رسید.

در دومین روز این هفته از مسابقات لیگ برتر نیز، ذوب آهن ۲ بر یک از سد پیکان گذشت. استقلال با همین نتیجه صبای قم را شکست داد و دیدار تیم های استقلال خوزستان و سایپا هم با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

محرومیت سه ورزشکار فوتسال، والیبال و وزنه برداری به خاطر دوپینگ
یکی از مهمترین خبرهای این هفته مربوط به محرومیت سه ورزشکاری بود که به خاطر استفاده از مواد نیروزا و مثبت شدن نتیجه نمونه گیری شان، متخلف معرفی شده بودند. بر این اساس و طبق اعلام دبیرکل نادو ایران احسان حاجیلی دوجی از والیبال، فرشید شبانی از فوتسال و پیمان فرهمند از وزنه برداری  هر یک به مدت چهار سال از حضور در میادین محروم شدند.

برتری ایرانی ها در تمام بخش های مسابقات تکواندو بین المللی ساری
بیست و هشتمین دوره مسابقات تکواندو بین المللی ساری با حضور ۱۱۸ تکواندوکار در قالب ۲۰ تیم از کشورهای ایران (۲ تیم)، افغانستان (۳ تیم)، پاکستان (۳ تیم)، روسیه (۲ تیم) عراق (۲ تیم)، لوکزامبورگ، سوریه، سیشل، عمان، یونان، آذربایجان، هند و ارمنستان به مدت دو روز در ساری برگزار شد و با قهرمانی کشورمان به پایان رسید. در پایان این رقابت ها تکواندوکاران ساروی با ۶ مدال طلا، یک نقره و ۸۴ امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کردند. لوازم خانگی کن با یک مدال طلا، ۲ نقره، یک برنز و ۴۱ امتیاز بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و تیم افغانستان یک مدال نقره، یک برنز و ۲۳ امتیاز عنوان سوم را بدست آورد. تیم ارمنستان با یک مدال طلا، یک امتیاز و ۲۲ امتیاز و تیم عراق با ۳ برنز و ۲۰ امتیاز در جایگاه چهارم و پنجم قرار گرفتند.

در پایان مسابقات تکواندو بین المللی ساری، جام اخلاق به تیم سوریه اهدا شد. فیض اله نفجم رئیس هیات تکواندو استان مازندران و سرمربی تیم شهرداری ساری جایزه بهترین مربی را دریافت کرد. عنوان بهترین تکواندوکار این دوره از رقابتها هم به ابوالفضل یعقوبی ملی پوش بومی شهرداری ساری اختصاص یافت.

همچنین نهمین دوره بخش بانوان این رقابت ها نیز  با حضور ۱۹ تکواندوکار برگزار شد. این مسابقات به عنوان کوتاه ترین تورنمنت تکواندو جهان در کمتر از نصف روز در چهار وزن المپیکی برگزار شد که در پایان شهرداری ساری با کسب ۳ مدال طلا، یک نقره و ۳۷ امتیاز قهرمان شد، اقتصاد پژوهان آسیا با یک مدال طلا، ۳ نقره و ۲۷ امتیاز بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و تیم افغانستان - کابل با ۲ مدال برنز و ۶ امتیاز عنوان سوم را بدست آورد.

سرپرست معاونت مالی وزارت ورزش معرفی شد
مناف هاشمی هفته اول فروردین ماه به دلیل ثبت نام برای انتخابات شورای شهر تهران، از معاونت توسعه منابع مالی و انسانی وزارت ورزش کناره گیری کرد. در همین راستا سید علی آقازاده با حکم وزیر ورزش به عنوان سرپرست این معاونت انتخاب شد.

خادم نماینده اتحادیه جهانی کشتی در بازی های اسلامی شد 
رسول خادم عضو هیأت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی، به عنوان نماینده این اتحادیه در سالن مسابقات کشتی بازی های کشورهای اسلامی حضور خواهد داشت. مسابقات کشتی این دوره بازی ها روزهای ۲۷ اردیبهشت تا اول خردادماه برگزار می شود. باکو میزبان بازی های کشورهای اسلامی است.

پرسپولیس جام قهرمانی را بالای سر برد 
دیدارهای هفته بیست و هشتم رقابت های لیگ برتر چهارشنبه با رقابت دو تیم پرسپولیس و پدیده مشهد آغاز شد در این دیدار شاگردان برانکو ایوانکوویچ موفق شدند حریف خود را با نتیجه ۴ بر صفر شکست دهند. در پایان این دیدار مراسم اهدای جام قهرمانی به تیم پرسپولیس برگزار شد. این تیم هفته گذشته با غلبه بر ماشین سازی قهرمانی اش در در این دوره مسابقات را مسجل کرده بود.

جشن قهرمانی پرسپولیس البته بسیار پرحاشیه بود و هر چند در ابتدا نظم خوبی داشت اما در ادامه به یکی از بی نظم ترین مراسم های پایان فصل تبدیل شد. بدترین اتفاق این جشن راه ندادن پسر هادی نوروزی کاپیتان فقید پرسپولیس به کنار زمین بود که این کودک خردسال با چشمانی اشکبار ورزشگاه را ترک کرد و حسرت بالا بردن جام قهرمانی پرسپولیس به دلش ماند.

سقوط استقلال در هفته بیست و هشتم لیگ برتر
هفته بیست و هشتم رقابت های لیگ برتر که روز چهارشنبه با دیدار پرسپولیس و پدیده آغاز شده بود روز پنجشنبه با هفت دیدار دیگر پیگیری شد که طی آن استقلال دیدار حساس برابر تراکتورسازی را یک بر صفر واگذار کرد و علاوه بر سه امتیاز، جایگاه دوم را هم به تیم امیر قلعه نویی داد. نتایج دیدارهای این هفته به شرح زیر است:

* تراکتورسازی تبریز یک - استقلال تهران صفر 
گل: محمد ابراهیمی(۸۷)

* سایپا تهران صفر - صنعت نفت آبادان ۲
گل: رضا جبیره(۲۲) و زبیر نیک نفس(۷۶)

* گسترش فولاد تبریز صفر - نفت تهران صفر

* ذوب آهن اصفهان ۲ - ماشین سازی تبریز یک
گل ها: جری بنگستون(۲۸) و مهدی رجب زاده(۵۰) و محمد رحمتی(۸۶) برای ماشین سازی

* صبای قم صفر - سپاهان اصفهان یک
گل: مسعود حسن زاده(۴۰ -پنالتی)

* سیاه جامگان مشهد یک - پیکان تهران ۲
گل: گادوین منشا(۴۰) و (۸۰) برای پیکان - پیام ملکیان(۸۷) برای سیاه جامگان

* فولاد خوزستان یک - استقلال خوزستان ۳
گل: مهدی مومنی(۲۰)، آلویز نانگ(۶۴) و حسن بیت سعید(۸۳) برای استقلال - ساسان انصاری(۶۷) برای فولاد

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها