بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۷۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مدیریت صندوق هنرمندان از این پس به اصناف هنری واگذار می شود.
تدبیر24 »«سیدرضا صالحی امیری» عصر جمعه با اشاره به افزایش‌ هنرمندانی که بیمه تکمیلی شده اند، گفت: صندوق هنر که تنها مرجع رسیدگی به بیمه هنرمندان و روزنامه‌نگاران است را به خود اصناف، خانه‌های تئاتر و سینما واگذار کردیم و مدیران این خانه ها هفته گذشته به عنوان اعضای هیات مدیره صندوق هنرمندان معرفی شدند و این صندوق از این پس به وسیله هنرمندان اداره می شود.
وی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدهی خود به بیمه تامین اجتماعی را به مبلغ 40‌میلیارد تومان با همت سازمان برنامه و بودجه پرداخت کرد تا این مشکل حل شود.
صالحی امیری اظهار کرد: در سفر به کشورهای متعدد به چشم دیدم که فرهنگ‌ ایران را با امثال کیارستمی می شناسند.
وی افزود: به مردم قول می دهیم که در مورد پرونده عباس کیارستمی حقی تضییع نشود و شخص وزیر بهداشت پیگیر این پرونده هستند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: مرجع رسمی برای تصمیم گیری در مورد این مساله آقای قاضی زاده هاشمی است. به روح پرفتوح کیارستمی درود می فرستم و برای وی آرزوی غفران دارم.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در مورد نقش دولت یازدهم در احیا و بسامان کردن سینما گفت: در دوره چهارساله دولت تدبیر و امید اتفاقات‌ مهمی در همه بخش های سینما صورت گرفت. برای مثال تولیدات از 90 فیلم بلند سینمایی در سال 92 به 160 فیلم در سال 95 رسیده است، 2400 فیلم کوتاه ساخته شده و تعداد تماشاگران سینما از هشت میلیون نفر در سال 92 به 25 میلیون نفر رسیده و فروش فیلم ها از 33 میلیارد تومان در سال 92 به 170 میلیارد تومان افزایش یافته است و همه اینها پیام های روشنی است که سینما در دولت یازدهم به جهش و تکامل جدی رسیده؛ چنانکه در سال 95 یکصد دستگاه سینمای سیار تولید و 48 دستگاه در کشور نصب شد.
وی در خصوص تبلیغات فیلم های سینمایی در شبکه های ماهواره ای گفت: بحث ماهواره یک بحث کلان ملی است و ما به عنوان دولت نسبت به ماهواره نگاه سیاه و سفید نداریم؛ نه بدبینانه نه خوش بینانه.
صالحی امیری تاکید کرد: معتقدیم در مورد ماهواره نباید نگاه جزم اندیشانه داشت و در عین حال نگاه باز درست نیست. به مدیریت ماهواره در ایران معتقدیم به نحوی که بتوان از ظرفیت ها و موقعیت های ماهواره استفاده مطلوب کرد.
وی تصریح کرد، در مورد فیلم‌ها نیز قوه قضاییه از نظر ابعاد قانونی اعلام مشکل کرده است در این رابطه جلساتی با دادستانی کل کشور داشته ایم و مقرر شد رئیس سازمان سینمایی و رئیس صداوسیما در یک همکاری مطلوب زمینه ای فراهم کنند تا تبلیغات فیلم‌های سینمایی به آسانی از صداوسیما پخش شود.
بر پایه این گزارش، صالحی امیری با حضور در پردیس سینمایی چارسو از نمایشگاه عکس عباس کیارستمی در طبقه هفتم چارسو دیدن کرد و با توضیحات رضا میرکریمی دبیر جشنواره از برنامه‌های پیشرو این رویداد فرهنگی بین المللی در روزهای آتی مطلع شد.
صالحی امیری همچنین از رضا کیانیان رئیس کاخ جشنواره در مورد عکس‌های کیارستمی سوالاتی پرسید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از بازار فیلم دیدن کرد.
سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر اول تا هشتم‌ اردیبهشت با حضور 350 مهمان خارجی در تهران برگزار می شود. پردیس سینمایی چارسو، همچنین سینما فلسطین و سینما فرهنگ تهران میزبان علاقه‌مندان این رویداد فرهنگی هستند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها