سناریوهای احتمالی تعارض ایران و غرب دکتر عشایری

سناریوهای احتمالی تعارض ایران و غرب

از زمان روی کارآمدن دولت یازدهم و دوازدهم درایران؛ اصلی ترین دغدغه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، مدیریت سیاست هسته ای و پیگیری آن از طریق دیپلماتیک است.
نظرات منتشره: ۰ درصف انتشار: ۴ آرشیو
تشدید خشونت‌های خانگی علیه زنان در ایام کرونا مینو مرتاضی

تشدید خشونت‌های خانگی علیه زنان در ایام کرونا

فرهنگ‌ها به دلیل نقشی که در ساخت نقش‌ها، انتظارات و ارزش‌ها در جامعه و خانواده دارند، در گسترش یا کاهش خشونت‌ها در جامعه و خانواده نقش موثر ایفا می‌کنند.
آرشیو نظرات منتشره: ۰ درصف انتشار: ۴
پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - 2020 November 26
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
محققان موفق به کشف دسته جدیدی از سلول‌های سیستم ایمنی بدن انسان شدند.
تدبیر24 »این سلول‌ها دسته جدیدی از سلول‌های دندریتیک و مونوسیت در سیستم ایمنی هستند. در این دستاورد جدید که توسط یک گروه تحقیقاتی از کالج سلطنتی لندن صورت گرفته، دو زیرگروه سلولی جدید از مونوسیت‌ها و دو زیرگروه جدید از سلول‌های دندریتیک کشف شده است. علاوه بر این، در این پروژه یک پیش‌ساز سلول دندریتیک نیز شناسایی شده است.
محققان برای دستیابی به این سلول‌های جدید، از روشی به نام ژنومیک تک سلولی برای تحلیل الگوهای بیان ژن در سلول‌های خون انسان استفاده کرده‌اند. ژنومیک شامل تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات ژنتیکی، به‌خصوص ژنوم موجودات است. پیش از این نیز انواع مختلفی از سلول‌های ایمنی با استفاده از نشانگرهای پروتئینی شناسایی شده‌اند؛ ولی روش ژنومیک تک سلولی در شناسایی و کشف سلول‌های نادر بسیار ارزشمند و دقیق است.
روی سطح سلول‌های دندریتیک، مولکول‌هایی به نام آنتی‌ژن وجود دارد. این مولکول‌ها به عنوان سلول‌هایT در سیستم ایمنی شناخته می‌شوند. مونوسیت‌ها قسمت اعظم سلول‌های سفید خون را به خود اختصاص داده اند و به ماکروفاژها تبدیل می‌شوند که وظیفه اصلی آنان هضم ضایعات سلول‌هاست. مهمترین وظیفه این دو نوع سلول، دفاع از بدن در برابر انواع عفونت و عوامل بیماری‌زاست. این پژوهش اطلاعات ارزشمندی را در زمینه نحوه عملکرد سیستم ایمنی و مبارزه با انواع بیماری‌ها در اختیار محققان قرار می‌دهد. قدم بعدی بررسی سیستم ایمنی به منظور کشف سلول‌های جدید است.