طرح امريكا براي احياي برجام كوروش احمدي

طرح امريكا براي احياي برجام

در جريان سفر رافائل گروسي، مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به تهران، راه‌حل خلاقانه‌اي كه انتظار مي‌رفت، به دست آمد و اكنون يك فرصت سه ماهه براي تلاش در جهت بهره بردن از پنجره‌اي كه به نظر مي‌رسد در حال گشوده شدن است، حاصل شده است.
بودجه‌اي كه به سود شهر نيست محمدجواد حق‌شناس

بودجه‌اي كه به سود شهر نيست

لايحه بودجه شهرداري تهران امسال در شرايطي به شورا ارايه شده كه بحران همه‌گيري كرونا از يكسو و تلاش پيوسته مجموعه مديريت شهري در جهت كاهش وابستگي شهرداري به منابع درآمدي ناپايدار از سوي ديگر، مديريت شهر را در شديدترين فشار بودجه‌اي ممكن قرار داده است.
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 February 25
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
محققان موفق به کشف دسته جدیدی از سلول‌های سیستم ایمنی بدن انسان شدند.
تدبیر24 »این سلول‌ها دسته جدیدی از سلول‌های دندریتیک و مونوسیت در سیستم ایمنی هستند. در این دستاورد جدید که توسط یک گروه تحقیقاتی از کالج سلطنتی لندن صورت گرفته، دو زیرگروه سلولی جدید از مونوسیت‌ها و دو زیرگروه جدید از سلول‌های دندریتیک کشف شده است. علاوه بر این، در این پروژه یک پیش‌ساز سلول دندریتیک نیز شناسایی شده است.
محققان برای دستیابی به این سلول‌های جدید، از روشی به نام ژنومیک تک سلولی برای تحلیل الگوهای بیان ژن در سلول‌های خون انسان استفاده کرده‌اند. ژنومیک شامل تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات ژنتیکی، به‌خصوص ژنوم موجودات است. پیش از این نیز انواع مختلفی از سلول‌های ایمنی با استفاده از نشانگرهای پروتئینی شناسایی شده‌اند؛ ولی روش ژنومیک تک سلولی در شناسایی و کشف سلول‌های نادر بسیار ارزشمند و دقیق است.
روی سطح سلول‌های دندریتیک، مولکول‌هایی به نام آنتی‌ژن وجود دارد. این مولکول‌ها به عنوان سلول‌هایT در سیستم ایمنی شناخته می‌شوند. مونوسیت‌ها قسمت اعظم سلول‌های سفید خون را به خود اختصاص داده اند و به ماکروفاژها تبدیل می‌شوند که وظیفه اصلی آنان هضم ضایعات سلول‌هاست. مهمترین وظیفه این دو نوع سلول، دفاع از بدن در برابر انواع عفونت و عوامل بیماری‌زاست. این پژوهش اطلاعات ارزشمندی را در زمینه نحوه عملکرد سیستم ایمنی و مبارزه با انواع بیماری‌ها در اختیار محققان قرار می‌دهد. قدم بعدی بررسی سیستم ایمنی به منظور کشف سلول‌های جدید است.