بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۷۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
به‌رغم آنکه در تمام شهرهای جهان سایت‌های دفن زباله وجود دارند با این حال حجم قابل توجهی از زباله‌های پلاستیکی همچنان به اقیانوس‌ منجمد شمالی راه پیدا می‌کنند.
تدبیر24 »در یک مطالعه جدید آشکار شد که در اقیانوس منجمد شمالی حجم زیادی از مواد و زباله‌های پلاستیکی انباشت شده است. این مواد دور ریختنی از مناطق مختلف دنیا به این منطقه راه پیدا کرده‌اند.

کارشناسان و محققان محیط زیستی از موسسات مختلف در سراسر جهان به نمونه گیری از پلاستیک‌های شناور در قطب شمال در سال ۲۰۱۳ پرداختند.

آنان دریافتند حدود ۳۰۰ میلیارد قطعه کوچک پلاستیک در سطح قطب شمال وجود دارد. همچنین آنان پیش‌بینی کرده‌اند حجم بیشتری مواد پلاستیکی در قسمت‌های زیرین آب‌های این منطقه وجود دارد.

بررسی انجام شده در سال ۲۰۱۶ حاکی از آن است که حدود هشت میلیون تُن پلاستیک هر سال وارد اقیانوس‌ها در جهان می‌شود. این رقم برابر با آن است که هر دقیقه یک کامیون زباله به اقیانوس‌ها ریخته شود.

به گزارش ساینس ورلد ریپورت، همچنین برآورد شده در سال ۲۰۵۰ شمار مواد پلاستیکی موجود در اقیانوس‌ها از آمار ماهی‌ها بیشتر باشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها