بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۷۵۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱
کرزای:
حامد کرزای، رئیس جمهور سابق افغانستان، با محکوم کردن حمله مرگبار اخیر طالبان به پایگاه ارتش این کشور در بلخ در شمال افغانستان، گفته است که بعد از این طالبان را "برادران ناراضی" خطاب نمی‌کند و هر گروهی که به افغانستان آسیب می‌رساند، گروه "تروریستی" است.
تدبیر24 »حامد کرزای، رئیس جمهور پیشین افغانستان امروز (یکشنبه) در یک نشست خبری گفت: هر کسی که افغان‌ها را به سبب مقاصد سیاسی و بیرونی (منافع کشورهای دیگر) می‌کشد، تروریست است.

او تصریح کرد که کشتار جوانان در بلخ بطور واضح یک عمل "تروریستی" بوده که طالبان مرتکب آن شده است.

وی خاطر نشان کرد که به دنبال حمله به پایگاه لشگر ۲۰۹شاهین ارتش افغانستان در بلخ، موضع او تغییر کرده و بعد از این طالبان را "برادران ناراضی" خطاب نمی‌کند.

به گزارش بی.بی.سی، گروه طالبان مسئولیت این حمله را پذیرفته و گفته "تلفاتی سنگین" به نیروهای امنیتی افغانستان وارد کرده است.

کرزای در گذشته به دلیل آن که از لفظ "برادران ناراضی" برای خطاب قرار دادن شبه نظامیان طالبان استفاده کرده و از انتقاد شدید از طالبان خودداری کرده بود، از سوی مخالفان سیاسی و شماری از نهادهای جامعه مدنی افغانستان مورد انتقاد بوده است.

کرزای حمله به پایگاه "شاهین" در بلخ را محکوم و وقوع این گونه حوادث را "نتیجه دست به دست هم دادن دسیسه‌ها" دانست که "از یک طرف به نام تروریسم و از جانب دیگر به نام مبارزه علیه تروریسم از افغان‌ها قربانی می‌گیرد."

شبه نظامیان مسلح گروه طالبان روز جمعه به پایگاه لشگر ۲۰۹ "شاهین" ارتش افغانستان در منطقه دهدادی ولایت بلخ حمله کردند.

وزارت دفاع افغانستان تائید کرده که دست‌کم ۱۰۰ سرباز در این حمله طالبان کشته یا زخمی شدند.

این درحالی است که برخی از منابع شمار کشته‌شدگان این حمله را بیش از ۱۴۰ نفر اعلام کرده و گفته‌اند که در این حمله بیش از ۱۵۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

برچسب ها: دیگر طالبان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها