بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۷۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان گفت: باید در یک برنامه ضربتی و فوری، اعتبار لازم به فدراسیون‌ها تزریق شود تا از مشکلاتی که دارند خارج شوند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، دکتر محمود گودرزی در نشست خبری اظهار کرد: خوشحالم که در جمع دوستان و همکارانم حضور پیدا کردم. من عادت دارم دانشجویانم را با لفظ دوستان و همشاگردی صدا بزنم چون خودم در صنف رسانه و خبرنگاری بوده‌ام.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش که شما وقتی رییس دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه تهران بودید، مخالفانتان را از کار برکنار کردید. علتش چه بود؟ اظهار کرد: من به شما نمایندگی تام‌الاختیار می‌دهم که بروید این موضوع را بررسی کنید که ببینید ظرف دو سه دوره‌ای که رییس دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه تهران بودم که دو دوره اخیر آن هم متوالی بوده، حتی یک کارمند را هم جابه‌جا نکردم. اگر بررسی کردید و ابهامی بود، در خدمت هستم. من در دوره اول ریاست دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه تهران ارای اکثریت را آوردم پس یک معقولیتی نسبت به من وجود داشت. در انتخابات بعدی هم رای‌ام از مرحله قبلی بیشتر بود.

رییس دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه تهران در پاسخ به این پرسش که از دهه 60 به بعد سابقه مدیریت شما در ورزش کم بوده است و شنیده شده از دیروز در مجلس یکسری حرکت‌هایی در مخالفت با شما آغاز شده است، خاطرنشان کرد: از موضوع دوم مطلع نیستم. از سال 65 تا 72 مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه تهران بودم. آن زمان ما در مسابقات جهانی و یونیورسال که هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، شرکت می‌کردیم. اینکه در سازمان تربیت‌بدنی یا وزارت ورزش فعالیت داشتم، حضور کمتر بوده است، بله. ولی از گذشته که در سازمان تربیت بدنی بودم، تجربیات خوبی کسب کرده‌ام.

گودرزی در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه در مراسم رای اعتماد وزرای پیشنهادی قبلی مخالفان در مجلس قاطعانه و بهتر نسبت به موافقان صحبت کردند و این مساله تاثیر زیادی در رای نیاوردن وزرای پیشنهادی داشت. آیا با توجه به اختیاری که در قانون دارید، از موافقان قوی‌تری برای دفاع از خودتان کمک می‌گیرید؟ تاکید کرد: به دلیل اینکه دهه اول محرم است، مجلس تعطیل شده و نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خودشان رفتند. ارتباط برقرار کردن با آنها سخت است و به این دلیل نمی‌توان اظهار نظر کرد. کار ما یک کار تیمی و جمعی است. با دوستانی که با مجلس ارتباط دارند، هماهنگ عمل می‌کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران در واکنش به اظهارنظر نمایندگان مجلس به اینکه دکتر گودرزی کار سختی دارد و چهره شناخته شده‌ای نیست، تصریح کرد: برنامه من بسیار مفصل است و در یک جلسه مطبوعاتی با وقت محدود نمی‌توان آن را توضیح داد. چهره‌های غیرورزشی دیگری هم بوده‌اند که اساسا وارد مجلس شده‌اند. این احتمال است که دوباره این اتفاق بیفتد. من چهره رسانه‌ای نبودم و خیلی مصاحبه نکردم. ممکن است با چهره من بیگانه باشند، اما کسانی که در ورزش هستند من را می‌شناسند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تصمیم دارند ساختار معاونت‌های وزارتخانه را تغییر بدهید و از افراد دانشگاهی در راس امور استفاده کنید، گفت: اکنون زود است که در این باره حرف بزنم. باید منتظر رای مجلس ماند. بعد از آن تدبیر می‌کنیم. من از هر حرکت تند و نسنجیده و حرکات رادیکالی پرهیز می‌کنم. باید مشاوره و بحث کنیم. حسب شایستگی و توانمندی افراد از آنها استفاده می‌کنم. فعلا در این باره حرف زدن زود است.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید برای حل مشکلات مالی فدراسیون‌ها چه برنامه‌ای دارید، یادآور شد: طبعا فدراسیون‌ها باید در اولویت اول قرار بگیرند و در یک برنامه ضرورتی فوری با تزریق اعتبار لازم مشکلاتشان حل شود تا از این شرایط خارج شوند. دولت محترم باید حمایت کند تا به توجه به نزدیک بودن مسابقات، مشکلات حل شود. من تلاش می‌کنم تا حد زیادی موانع را بردارم.

گودرزی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای بازی‌های آسیایی و المپیک برزیل دارید، تاکید کرد: کمیته المپیک به عنوان متولی و فدراسیون‌ها به عنوان اساس کار باید فعالیت کنند. البته زمان کم است و مشکلات زیاد. اما اگر مشکل اعتباری فدراسیون‌ها مرتفع شود، امیدوار هستیم در کوتاه مدت تیم‌های اعزامی آماده شوند. به نظر من نهاد فدراسیون‌ها باید تقویت شوند. از وظایف اصلی کمیته ملی المپیک هم آماده‌سازی کاروان‌ها برای حضور در مسابقات است. وزارت ورزش هم باید حمایت و کمک کند.

رییس تربیت‌بدنی دانشگاه تهران با بیان اینکه رسانه‌ها میزان و خط‌کش هستند، تاکید کرد: رسانه‌ها عنصر کنترلی هستند و باید وجود داشته باشند. چه من از انتقاد داشته باشم چه نیاید. به نظرم می‌توان با حضور رسانه‌ها به شکوفایی رسید. در غیراینصورت یکطرفه به قاضی رفته‌ایم. من قول می‌دهم جلسات مستمری با رسانه‌ها داشته باشند. خبرنگاران می‌توانند به عنوان یک مطالبه این موضوع را از من بخواهند. می‌شود یک ایمیل هم به شما بدهم که به طور مستقیم با من ارتباط داشته باشید.

گودرزی درباره برنامه‌هایش برای دو بخش ورزش و جوانان تصریح کرد: سعی کرده‌ام در برنامه‌هایم بخش جوانان کوچک دیده نشود و به حاشیه نرود. یک سازمان کوچک‌تر در دل سازمان بزرگتر حل شده است. زمان می‌برد تا جایگاهش را پیدا کند. رویکرد ما در موضوع جوانان باید با جوانگرایی همراه باشد. به نظر من در تعامل مثبت با رسانه‌ها می‌توان کمک کرد تا این مقوله بهتر توسعه پیدا کند. هرگاه بین رسانه‌ و موسسات اجرایی تعامل وجود داشته، موفقیت را بیشتر دیده‌ایم. خیلی‌ها باور دارند که باید نقد سازنده صورت بگیرد. به نظر من نقد باید باشد و از آن استقبال شود. مواردی که رسانه‌ها مطرح می‌کنند را پیگیری می‌کنم. اگر من در وزارت ورزش و جوانان باشم، حتما ارتباط تنگاتنگی با رسانه‌ها خواهم داشت چون خودم را از جنس رسانه‌ها می‌دانم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها