بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۷۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
تدبیر24 » اگرچه در دهه‌های اخیر شهر ما تهران به لحاظ عمرانی ‌و توسعه ابنیه، رشد فراوانی داشته است اما در زمینه توانمندسازی شهروندان گام بزرگی از سوی هیچ نهاد خدماتی برداشته نشده است. حال آنکه آموزش و توانمندسازی در زمینه‌های مختلف باعث پویایی و بهبود کیفیت زندگی شهری خواهد شد. توسعه شهری در معنای حقیقی آن با رشد فرهنگی و اجتماعی آحاد جامعه میسر است. فرهنگ رانندگی، فرهنگ آپارتمان نشینی، فرهنگ احترام به محیط‌زیست و همه آنچه برای بلوغ فرهنگی و رشد پدیده اعتماد اجتماعی حائز اهمیت است با روش‌های گوناگون تبلیغاتی و آموزشی با امکانات دولتی و شهرداری‌ها و حتی تبلیغات هدفمند و غیر کلیشه‌ای در سطح شهرها قابل دستیابی است.

آموزش و توانمندسازی شهروندان یکی از حقوق شهروندی است که توجه به آن باعث پویایی و بهبود کیفیت زندگی شهری خواهد شد. کاهش آسیب‌های اجتماعی تنها از این طریق میسر است. تهران ما در بسیاری از مناطق خود از جمله خیابان هرندی، منطقه شوش و حتی مناطق شهری شمالی‌تر با مشکلات عریان اجتماعی همچون پدیده اعتیاد، خیابان‌خواب‌ها و زنان بی‌سرپناه روبه‌رو است. مشکلاتی که تنها راهکار برخورد حقیقی با آن توسعه جدی آموزش‌های شهری و توانمند سازی شهروندان است.

در این مسیر زنان به عنوان سفیران امید، می‌توانند با توسل به همت خود و حمایت نهاد بزرگی چون شهرداری بسیار از آسیب‌های اجتماعی را شناسایی، پیشگیری و چاره‌جویی کنند. تلاش برای رفع آسیب‌های اجتماعی با برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت‌های موجود ارزشمند و مثمرثمر خواهد بود. شهرداری نیز با تخصیص بودجه‌های معقول و هزینه‌کرد آن در مسیر صحیح می‌تواند این مهم را به سرمنزل مقصود برساند.


*فاطمه فكوريان

مشاور امور بانوان  فرمانداري ويژه ري
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها