بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۷۵۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
خوانندگان تدبیر24 پیشنهاد کردند
درصد زیادی از مردم در مقطع فعلی ترجیح می دهند مذاکره کنندگان ارشد با انتخاب غنی سازی 5 درصدی ایران هم از یک سو خط قرمر کشور مبنی بر عدم توقف کامل غنی سازی را رعایت کنند هم . . .

تدبیر24 : در حالی که این روزها همه جا سخن از مذاکرات هسته ای فشرده و هدفدار ایران با کشورهای 5+1 و بسته پیشنهادی محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان است پایگاه خبری تحلیلی تدبیر24 با انتشار یک نظر سنجی از کاربران خود خواست که به عنوان ناظران سیاسی نظر خود را در خصوص پافشاری کشورمان بر روی درصدی مشخصی از اورانیوم اعلام کنند .

به گزارش خبرنگار ما این نظر سنجی که از هفته گذشته روی خروجی این پایگاه قرار گرفته بود به صورت مشخص این سوال را مطرح کرده بود که " به نظر شما ایران باید روی غنی سازی چند درصد پافشاری کند؟" . از میان هزاران نفر از شرکت کنندگان در این نظرسنجی 44 درصد به گزینه غنی سازی 5 درصد رای دادند . همچنین 34 درصد از مردم نظرشان این بود که ایران در مقطع فعلی باید گزینه ای بین 5 تا 20 درصد را انتخاب کند . از سوی دیگر 6 درصد از مخاطبان بر این باور بودند که غنی سازی بین 20 تا 45 درصدی گزینه مطلبو ایران خواهد بود و البته 16 درصد از خوانندگان نیز بر این عقیده بودند که ایران باید به سمت غنی سازی 45 درصد برود .


بنا بر این گزارش این نظرسنجی با جامعه آماری مختص به خود به خوبی نشان داد که درصد زیادی از مردم در مقطع فعلی ترجیح می دهند مذاکره کنندگان ارشد با انتخاب غنی سازی 5 درصدی ایران هم از یک سو خط قرمر کشور مبنی بر عدم توقف کامل غنی سازی را رعایت کنند هم از سویی دیگر با کاهش درصدی از غنی سازی ضمن اعتمادسازی جهانی زمینه رفع بخشی از تحریم ها برای رسیدن به شرایط مطلوب اقتصادی را فراهم کنند . مجموع 78 درصدی رای دهندگان به گزینه 1 و 2 نشان می دهد که هیچ ایرانی خواهان توقف کامل غنی سازی نیست و مردم به خوبی روی مصالح عمومی کشور حساسیت دارند اما انتظار از مسئولین موفق تیم دیپلماسی کشورمان این است که با یک راهبرد صحیح تراز حرکت کشور را به جایی برسانند که به قول رئیس جمهور هم چرخ سانتریفیوژ ها بچرخد و هم چرخ تولید در کشور.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد مهدی صدیقی خویدک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
0
1
با درود
ضمن سپاس از تمامی مسئولانی که برای اعتلای کشور عزیزمان ایران و مردم بزرگوارمان تلاش می کنند. پیشنهاد اینجانب در خصوص اولویت های کشوربا توجه به پیش زمینه ای که بوجود آمده است بصورت زیر می باشد:
1-گرایش و تربیت جوانان نخبه و تیز هوش کشور بسوی مدیریت های کلان
2- زیر بنا قرار دادن صنعت نفت و پتروشیمی
3- زیربنا قرار دادن معادن
4- زیربنا قرار دادن صنعت توریسم
5-زیربنا قرار دادن صنعت پزشکی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها