بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۷۵۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
یک وکیل دادگستری با بیان اینکه قانون انتخابات هتک حیثیت توسط کاندیدها و طرفداران‌شان را منع کرده است، گفت: با متخلفین در این خصوص برخورها جزیی بوده است.

تدبیر24 »عبدالصمد خرمشاهی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به قانون انتخابات، گفت: در فصل ششم قانون انتخابات ریاست‌ جمهوری از ماده 62 به موضوع تبلیغات اختصاص پیدا کرده است. حدود 9 ماده مربوط به تخلفات در این حوزه است. همچنین شرایط و محدودیت‌هایی که کاندیداها باید رعایت کنند مورد اشاره قرار گرفته است.

وی افزود: در همین فصل، کمیسیون بررسی تبلیغات انتخاباتی تبیین شده است. این کمیسیون متشکل از دادستان کل کشور یا نماینده وی، وزیر کشور یا نماینده وی، رییس صداوسیما یا نماینده وی و رییس یا یکی از اعضای شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما، ضمن اینکه شورای نگهبان می‌تواند یک نفر را به منظور نظارت بر کار کمیسیون مزبور تعیین کند. هدف از تشکیل این کمیسیون استفاده یکسان کاندیداهای ریاست‌جمهوری از امکانات دولتی است.

خرمشاهی با اشاره به ماده 66 قانون مذکور، تصریح کرد: در این ماده گفته شده که فعالیت‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری رسما از تاریخ اعلام اسامی آن توسط وزارت کشور آغاز می‌شود و تا 24 ساعت مانده به روز اخذ رای این فرصت تبلیغاتی به پایان می‌رسد. اینگونه نیست که نامزدها از هر تاریخی که بخواهند تبلیغات را آغاز کنند. حال تفاوتی ندارد هزینه تبلیغات را خود پرداخت کنند یا از امکاناتی باشد که به آنها داده می‌شود. قانون صراحت دارد کاندیداها باید در آن تاریخ مشخص تبلیغات خود را انجام دهند.

این وکیل دادگستری اضافه کرد: تبلیغات در فضای مجازی و تبلیغات در فضای حقیقی تفاوتی ندارد. مواردی که قانون درباره تبلیغات سخن گفته عام است، هم شامل تبلیغات مجازی و هم شامل تبلیغات در فضای حقیقی می‌شود. قانون در کشور ما زیاد است، ما خلاء قانونی نداریم. اجرای قانون مهم است.

خرمشاهی گفت: در این قانون هتک حرمت و هتک حیثیت توسط کاندیداها و طرفداران آنها نسبت به طرف مقابل منع شده است، ولی در دوره گذشته شاهد بودیم آقایی که قبلا هم رییس‌جمهور بود به راحتی در مناظره تلویزیونی هتک حرمت می‌کرد. ما مشکل قانون نداریم. مشکل در اجرای قانون است.

وی در پایان چنین ابراز عقیده کرد: تاکنون ندیده‌ایم برخوردی با متخلفین صورت بگیرد مگر در موارد جزئی.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها