بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۷۶۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
کارشناسان محیط زیست هشدار می‌دهند که گرمای جهانی موجب سمی‌تر شدن اقیانوس‌ها شده است.
تدبیر24 » محققان در بررسی‌های خود دریافتند گرمای اقیانوس‌ها از دهه ۱۹۸۰ با گسترش جلبک‌های سمی مرتبط است.

تغییرات اقلیمی موجب بروز چندین مشکل برای اقیانوس‌های جهان شده که بالا رفتن دمای آب، اسیدی شدن و از دست رفتن اکسیژن از جمله آنهاست.

گروهی از محققان دانشگاه "استونی بروک" آمریکا به بررسی رشد جلبک‌های سمی در اقیانوس‌های آرام شمالی و آتلانتیک شمالی پرداخته و دریافتند که یکی از پیامدهای تغییرات اقلیمی روی اقیانوس‌ها گسترش جلبک‌های سمی است.

در این بررسی وجود دو نوع جلبک سمی در این اقیانوس‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت و مشخص شد از سال ۱۹۸۲ میلادی سطح وسیعی از بستر این دو اقیانوس گرم شده و شرایط به طور چشمگیری برای رشد این جلبک‌های سمی مساعد شده است.

به گزارش شبکه اخبار محیط زیست، به گفته کارشناسان وجود این جلبک‌های سمی موجب آلوده شدن صدف‌ها شده که در نهایت انسان‌ها با مصرف این صدف‌های آلوده دچار مسمومیت خواهند شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها