بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۷۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: موضوع نقاط حادثه‌خیز که شامل تعریف و شناسایی، اولویت‌بندی و رفع آن‌ها است، به‌عنوان یکی از راهکارهای ارتقا و بهبود سطح ایمنی شبکه جاده‌ای به‌شمار می‌رود.
تدبیر24 »«ایرج دست‌نشان» به‌مناسبت 7 اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل و نقل، در جمع خبرنگاران گفت: موضوع ایمنی در حمل و نقل جاده‌ای، همواره از اهمیت خاصی برخوردار است و آمار تصادفات و میزان خسارت‌های وارده این موضوع را تائید می‌کند.

وی افزود: همیشه انسان، جاده و خودرو به‌عنوان سه عامل اصلی در تصادفات جاده‌ای معرفی شده است، اما برای حصول به یک سفر ایمن، مهندسی این سه عامل نقش اصلی را بازی می‌کند. سرعت ایمن، راه و جاده ایمن و وسیله نقلیه ایمن، سه ضلع مثلث یک سفر ایمن است.

این مسئول تصریح کرد: ایمنی و ارتقای آن یکی از مهم‌ترین اهداف برای رسیدن به حمل و نقل کارآمد است و اگر چه تا رسیدن به آمار تلفات صفر در محورهای مواصلاتی استان فاصله زیادی داریم ولی کاهش آمار تصادفات در جاده‌های استان زنجان روند مطلوبی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، خاطرنشان کرد: عامل اصلی 70 درصد تصادفات جاده‌ای عامل انسانی است. بر این اساس در این اداره‌کل بر روی فرهنگ‌سازی توجه ویژه می‌شود، اگر چه انجام کارهای فرهنگی زمان‌بر است اما نتایج قطعی و خوبی به دنبال دارد، به‌ویژه آنکه عامل عمده تصادفات در راه‌های استان تخطی از سرعت مطمئنه است و بی‌تردید بخش دیگری از دستور کار ما ارتقای ایمنی راه‌ها با توجه به المان‌های فیزیکی، از جمله خط‌کشی، ارتقای حفاظ ایمن راه‌ها،تهیه و نصب علایم ایمنی راه‌های، ایمن‌سازی سرگاردریل و ... است.

دست‌نشان افزود: موضوع نقاط حادثه‌خیز که شامل تعریف و شناسایی، اولویت‌بندی و رفع آن‌ها است به‌عنوان یکی از راه‌کارهای ارتقای و بهبود سطح ایمنی شبکه جاده‌ای مورد توجه این اداره‌کل قرار دارد. استان زنجان دارای 47 نقطه پرتصادف است که از این میزان 7 پروژه با اعتباری حدود 20 میلیارد تومان در حال رفع مشکل است و 28 نقطه دیگر نیز آشکارسازی شده است.

وی ادامه داد: در کنار این موارد طرح‌های هفت‌گانه ارتقای ایمنی با جدیت از سوی این اداره‌کل پیگیری و اجرا می‌شود. ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها و فرهنگ‌سازی در این زمینه باعث شد تا آمار تلفات دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها در استان زنجان به صفر برسد. همچنین طرح‌های ارتقای ایمنی عابرین و سرنشینان، موتورسواران، ادوات کشاورزی و وانت‌بارها دنبال می‌شود.

این مسئول افزود: استان زنجان دارای 5842 کیلومتر راه اصلی و شریانی معادل 10 هزار و 895 کیلومتر راه هم‌سنگ و با داشتن مجموعه راه‌هایی که بالغ بر 4200 کیلومتر آن روستایی و بیش از 1600 کیلومتر از آن راه‌های برون‌شهری از قبیل آزادراه، بزرگراه و راه‌های اصلی و فرعی است و ایمنی در راه‌های استان با فعالیت یک اداره و نهاد امکان‌پذیر نیست، بلکه همواره همدلی و همیاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط برای تحقق ایمنی راه‌های استان از اهمیت به‌سزایی برخوردار است و می‌طلبد دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه همکاری نزدیکی جهت بهبود و نگه‌داری از این سرمایه‌های ملی استان و کشور داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها