بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۷۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به برنامه های منسجم و گام های مثبت دولت تدبیر و امید برای مقابله با آلودگی هوا گفت که حذف بیش از 900 هزار خودروی فرسوده از چرخه حمل و نقل کشور یکی از اقدام های بزرگ در این راستا بوده است.
تدبیر24 »معصومه ابتکار روز دوشنبه در بدو ورود به فرودگاه یاسوج در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که حذف بنزین های آلوده در پتروشیمی ها یکی دیگر از اقدام های مثبت دولت یازدهم در راستای مقابله با آلودگی هوا و چالش های زیست محیطی در کشور بوده است.
وی تصریح کرد که هم اینک بنزین یورو 4 در40 شهر عرضه می شود و با توجه به برنامه ریزی انجام شده تمامی شهرهای کشور از این فرآورده پاک بهره مند خواهند شد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور همچنین ارتقای سطح تولید خودرو در ایران به یورو 4 و توقف تولید موتورسیکلت های کاربراتوری و ارتقای آن به انژوکتوری را از دیگر کارهای بزرگ زیست محیطی ظرف سه و نیم سال گذشته دولت یازدهم ذکر کرد.
ابتکار گفت که کاهش میزان مصرف مازوت نیروگاه ها از 43 درصد در قبل از دولت یازدهم به کمتر از هشت درصد که تا پایان سال نیز به صفر خواهد رسید از دیگر گام های کارساز در زمینه مقابله با آلودگی هوا در دولت یازدهم بوده است.
** احیای تالابها
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین به برخی برنامه های مهم دولت یازدهم برای مقابله با کانون های داخلی بروز پدیده گردو غبار در سطح کشور گفت که احیای تالابها، کاشت نهال، پخش سیلاب و استفاده از مالچ از برجسته ترین اقدام های این دولت ظرف سه و نیم سال گذشته بوده است.
وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت و شخص رئیس جمهوری در زمینه احیای دریاچه ارومیه و تالاب هورالعظیم در استان خوزستان گفت که وضعیت بحرانی این تالاب ها، قابل مقایسه با سال 92 نیست.
ابتکار ادامه داد که تالاب هورالعظیم خوزستان که در سال 92 به طور کامل خشک شده بود هم اینک بیش از 80 درصد احیای شده است.
وی با اشاره به کاشت جنگل، پخش سیلاب و استفاده از مالچ (خاک پوشی) را نیز از دیگر اقدام های مهم دولت در زمینه مقابله با پدیده گردو غبار دانست و گفت که تاکنون بیش از 10 هزار هکتار در این راستا و در سطح مزارع کار شده است.
** راه اندازی کانون مقابله با گردو غبار در عراق
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با تاکید بر اینکه افزون بر 70 درصد پدیده گردو غبار در سطح کشور منشاء خارجی دارد، گفت که از همان سال 92 رایزنی ها و مکاتبات لازم در این راستا با برخی کشورها از جمله عراق آغاز شد.
وی تصریح کرد که تفاهم نامه های مشترکی از آغاز دولت یازدهم با کشور عراق در این راستا به امضا رسید اما به دلیل شرایط سیاسی و بی ثباتی، مسئولان عراقی نتواستند به تعهدات خود عمل کنند.
وی افزود که مجدد حدود سه ماه قبل نیز مذاکراتی برای انجام اقدام های مشترک آغاز شده و مسئولان عراقی نیز متعهد شده اند که به همه تعهدات خود پایبند هستند.
ابتکار یادآور شد که قرار است به زودی نیز کانونی با هدف توان افزایی و ارائه آموزش های لازم در راستای مقابله با گرد و غبار در کشور عراق و با همکاری ایران راه اندازی شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سفری یک روزه به منظور شرکت در شورای اداری و دیدار با تشکل های زیست محیطی، زنان فعال و کارآفرین کهگیلویه و بویراحمد به یاسوج سفر کرده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها