بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۷۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
روحانی در شبکه خبر:
دولت یازدهم تجربه بزرگی به جا گذاشت و بیش از حد مورد انتقاد مخالفین و منتقدین بود. رسانه ملی بیشتر منتقد به دولت بوده تا حامی دولت. دولت اصل انتقاد سازنده را لازم می‌داند ولی ما همیشه با تخریب مخالف بودیم و هستیم چون کار و حرکت دولت را کند می‌کند. تخریب به مصلحت دولت نیست و شرعا و قانونا هم کار درستی نیست.

تدبیر24 »حسن روحانی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم گفت: حرکت رییس‌جمهور باید بر مبنای خرد جمعی و خواست مردم باشد.

به گزارش سحر – پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی - دکتر روحانی در برنامه‌ای که از ساعت 21:30 دقیقه امشب به صورت ضبط شده از شبکه خبر سیما پخش شد، در پاسخ به این سوال که آیا آشنایی و دوستی با کسی منجر به انتخاب او در کابینه دولت دوازدهم خواهد شد یا خیر؟ اظهار کرد: دوست بودن یا نبودن با کسی خیلی مطرح نیست. البته افرادی که از گذشته با انسان سابقه کاری داشته‌اند یا در گذشته یا کابینه قبلی بوده‌اند، می‌تواند دوستی‌شان به معنای آشنایی بیشتر، امتیاز باشد اما دوست بودن نمی‌تواند معیاری برای انتخاب در کابینه باشد.

وی با بیان اینکه معمول نیست اسامی وزرا زودتر مطرح شود، یادآور شد: چون اسامی وزرا باید تقدیم مجلس شود تا آنها رای بدهند و قبل از مجلس باید هماهنگی‌های دیگری صورت بگیرد، معمول نیست اسامی آنها را از الان اعلام کنیم اما اساس برنامه ما بر شایسته‌سالاری است و کابینه یازدهم هم این واقعیت را نشان داد که نه جناح و نه تفکر سیاسی خاصی مطرح نیستند بلکه افرادی که سابقه لازم و تجربه و دانش کافی دارند در کابینه دوازدهم خواهند بود.

روحانی همچنین درباره حضور جوانان در کابینه و مدیریت کشور، اظهار کرد: باید در کل کشور برای فعالیت به جوانان میدان بدهیم البته اعضای کابینه 30 نفر هستند و جوان بودن یا نبودنشان مطرح نیست و اصل توانمندی است. البته حتما با شرایط جدید کابینه نسبت به قبل تغییر می‌کند و سن متوسط همه جوان‌ها می‌شود، ضمن اینکه در سازمان اداری استخدامی طرحی داریم که سن مدیریت را کم و حدود پنج سال جوان‌تر کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره ایجاد تعامل بین قوا، بیان کرد: اساس معیار برای تعامل بین قوا، قانون اساسی و قوانین موضوعه کشور است. قانون وظایف هر قوه را مشخص کرده و معیار باید قانون باشد. همکاری، همفکری و تعامل می‌تواند بسیار موثر باشد و در تجربه دولت یازدهم دیدیم که در موضوع مهمی مثل موضوع هسته‌ای تعامل با قوا بسیار اثرگذار بود که معمولا با رییس مجلس و رییس قوه قضاییه مشورت می‌کردیم که توانستیم وحدت‌نظر پیدا کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، افزود: در سایر مسائل مهم هم باید این تعامل وجود داشته باشد. هر لایحه‌ای که دولت می‌دهد باید با هماهنگی مجلس باشد و مجلس باید به وزرا رای بدهد. مسائل مهم سیاسی در شورای عالی امنیت ملی، مسائل مهم فرهنگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسائل مهم مجازی در شورای عالی فضای مجازی مطرح می‌شود که روسای دو قوه دیگر هم در آن حضور دارند و در خیلی از شوراهای عالی کشور حاضر هستند و بحث می‌کنند و نظر می‌دهند به خاطر همین این تعامل مهم است و ضرورت دارد.

وی درباره حل اختلاف با سران قوا و به میان مردم کشیدن بحث‌ها، خاطرنشان کرد: تجربه دولت یازدهم نشان داد که تعامل با سایر قوا چگونه بود. ما در دولت یازدهم وزیری داشتیم که سه تا چهار مرتبه به مجلس بردیم و رای نیاورد و وزیر بعدی را معرفی کردیم. هیچ وقت هم گله نکردیم و گفتیم حق مجلس است که حتی تا 10 نفر را رد کند. ما از سوال استیضاح وزرا هم هیچ وقت گله و شکایت‌مان را بین مردم نبردیم. مسائلی بوده که با روسای قوا بحث و حل و فصل کنیم و معمولا جلساتی را با روسای سایر قوا داشتیم که بعد از آن مصاحبه و بحث‌ها را مطرح می‌کردیم.

روحانی درباره شاخصه انقلابی‌گری مدنظر رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: درباره انقلابی‌گری برای امثال بنده که از ابتدای انقلاب مسئولیت‌هایی داشتند و بین مردم بوده‌اند، مردم می‌توانند قضاوت کنند. اساس نظام بر پایه انقلاب اسلامی است و همه ما به انقلاب و نظام متعهدیم. انقلابی بودن به معنای این است که برای اسلام و مردم درست فکر و برنامه‌ریزی و عمل کنیم. نظام ما مردم‌سالاری دینی است و فرهنگش باید برای اسلام و منافع مردم باشد.

 وی اضافه کرد: انقلابی بودن یعنی درست عمل کردن و به نفع مردم و آزادی جامعه حرکت کردن. هر کس برای آزادی، استقلال و اخلاق در کشور تلاش کند انقلابی است. انقلابی بودن به معنی درشت و بلند حرف زدن نیست. باید ببینیم چرا انقلاب شد و مردم پشت سر امام حرکت کردند. این کار برای استقلال، مبارزه با فساد و زندگی بهتر مردم و معنویت و آزادی بیان بود. اگر این اهداف را پاس بداریم ارزش‌های انقلاب اسلامی را پاس داشته‌ایم.

روحانی در ادامه درباره توانمندی‌های رییس‌جمهور بیان کرد: برای ریاست‌جمهوری هم توانمندی‌های شخصی و تجربه، دانش و علم مهم است و هم پیش بردن کشور در چارچوب قانون و هم حرکت در مسیر انقلاب،‌ امام و رهبری. علاوه بر اینها رییس‌جمهور باید بر مبنای خرد جمعی، مشورت و خواست و مطالبه مردم حرکت کند چون ما مردم‌سالاری دینی داریم و باید نظرات مردم را مدنظر قرار دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر توان کار کردن با منتقدین را دارید؟ تصریح کرد: در دولت یازدهم می‌بینید که افکار متفاوت و مختلفی وجود دارد. نمایندگان گروه‌ها و جناح‌های مختلف حضور دارند. من در رای‌گیری‌ها اغلب همیشه صبر می‌کنم و خودم دستم را بالا نمی‌آورم تا سخن و رای من نخواهد اثری روی وزرا بگذارد گرچه وزرا همه مستقل هستند و نظرات خود را در استقلال کامل اعلام می‌کنند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ادامه داد: دولت یازدهم تجربه بزرگی به جا گذاشت و بیش از حد مورد انتقاد مخالفین و منتقدین بود. رسانه ملی بیشتر منتقد به دولت بوده تا حامی دولت. دولت اصل انتقاد سازنده را لازم می‌داند ولی ما همیشه با تخریب مخالف بودیم و هستیم چون کار و حرکت دولت را کند می‌کند. تخریب به مصلحت دولت نیست و شرعا و قانونا هم کار درستی نیست.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها