بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۷۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
رئیس ستاد انتخابات حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اجازه ندهیم بار دیگر افراط یا تفریط از هر سو کشور ما را احاطه و ما را با شرایط بحران وگرفتاری های اساسی مواجه کند.

تدبیر24 »رئیس ستاد انتخابات حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اجازه ندهیم بار دیگر افراط یا تفریط از هر سو کشور ما را احاطه و ما را با شرایط بحران وگرفتاری های اساسی مواجه کند.

به گزارش سحر – پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی  دکتر حسن روحانی- محمدشریعتمداری عصر دوشنبه در مراسم افتتاح ستاد انتخابات اصولگرایان معتدل و حامی دکتر حسن روحانی با بیان اینکه راهی برویم که راه اعتدال است گفت: تلاش کنیم و اجازه ندهیم راهی که در پیش گرفته ایم نیمه کاره بماند.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه نگذاریم اخلاق که علت موجده بعثت رسول اکرم(ص) است در کشور با افراط و تفریط لطمه بخورد، تصریح کرد: روند رشد، پیشرفت و تعالی کشور و اجرای عدالت به عنوان یکی از مهمترین عناصر علت موجده نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس ستاد انتخابات حسن روحانی گفت: راه اعتدال، راهی است که راه انبیاء، رسول مکرم اسلام (ص) و معصومین (ع) است.

وی در ادامه گفت: خوشحالم در جمع ستاد اصولگرایان معتدل حامیان دکتر روحانی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستیم، ایام با سعادت ماه شعبان را تبریک می گوییم و تقارن افتتاح این ستاد با این ایام را به فال نیک می گیریم.

شریعتمداری ادامه داد:خیلی خوشحال شدم رنگین‌کمان حامیان دکتر روحانی در ایران عزیز ما که رنگین کمان بسیار زیبایی از اقوام، مذاهب، زبان ها و گویش های گوناگون و جناح های مختلف است امروز تکمیل شد .

رییس ستاد انتخابات روحانی گفت: همواره معتدلان همه گروه ها مورد تکریم و ستایش ما هستند که در طول 40 سال گذشته اعتقاد به مشی اعتدال داشتند، امروز با تلاش های ارزشمند برادرم حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری و علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به عنوان دو تن از بزرگواری که ما را در این راه یاری کردند تا بتوانیم این مسیر را با قوت طی کنیم تشکر می کنم .

وی یادآور شد: این مسیری که در سال 92 آغاز کردیم بخش قابل ملاحظه ای از آن مرهون فکر و اندیشه و تلاش خردورزانه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بود که باهم در سال 96 آن را ادامه دهیم و پی بگیریم.

شریعتمداری با بیان این که بعضی ها سوالی را مطرح می کنند که قوه مجریه اصلا چند درصد قدرت را در دست دارد که شما این همه برای آن تلاش می کنیم گفت: ملت شریف ایران که همان ملت گذشته است و رهبر معظم انقلاب هم چند سال و اندی که رهبر انقلاب هستند و خدا ایشان را از بلایا حفظ کند اما این وسط یک عامل بزرگ با تصمیم ملت ایران تغییر کرد و آن، دولت بود.

وی ادامه داد: ما یکبار باهم پای صندوق های رای رفتیم و بعد از دولت خاتمی دولتی را برگزیدیم و مدتی هم آن را تجربه کردیم. در دولت آقای خاتمی دولت احمدی نژاد انتخاب شد یعنی یک انتخابات آزاد در کشور شکل گرفت و در آن انتخابات با حضور همه صاحبان افکار و اندیشه از گروه های مختلف آن دولت بر سر کار آمد.

رییس ستاد انتخابات روحانی گفت: 8 سال مجموعه عملکرد آن دولت را دیدیم و بعد از آن در سال 92 مجدد یک تغییر رویکرد در مردم پیش آمد و مجددا پای صندوق رفتند و یک انتخاب جدیدی کردند. کشور در آن 8 سال مسیری را طی کرد که امروز از آن یک ارزیابی روشنی پیش چشم همه است.

وی افزود: در مورد شاخص های گوناگون اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، ‌فرهنگی، میزان منابع موجود کشور، وضعیت زیربناهای کشور و وضعیت صنعت و معدن و شاخص های رشد اقتصادی و میزان نرخ تورم، امنیت و ترور هایی که در کشور صورت می گرفت و ما در این چهارسال دیگر شاهد آن نبودیم، فضای امن در فکر و اندیشه و دانشگاه ها و فضای فرهنگی، مطبوعات و روزنامه ها همه اینها را می توانیم مقایسه کنیم. یک 8 سال و یک 4 سال پیش چشم ما است.

وی ادامه داد: دولت یازدهم که بر سر کار آمد با هدایت های داهیانه رهبری مسیر را ادامه داد و کشور را از فصل 7 منشور ملل متحد خارج کرد و با ابزار خرد و اندیشه در کنار ایستادگی ملت ایران موفق شدیم پیروهای بزرگی را در این عرصه بدست آوریم.

شریعتمداری یادآورشد: در این شرایط بود که رشد اقتصادی منفی را به مثبت تبدیل کردیم . تلاش هایی را در حوزه بهداشت و درمان، سازندگی، آب و جلوگیری از انتقال آب های مرزی را داشته باشیم. بهداشت را در دل روستا پیش ببریم . میزان پرداخت از جیب شان را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: توانستیم میزان تولید نفت خام را به میزان قبل از تحریم ها برگردانیم . حرکت پتروشیمی ها رو به رشد شود. ستاره خلیج فارس را افتتاح کنیم و کشور را از واردات بنزین بی نیاز کنیم. کشاورزی را فعال کنیم. به جای 6 میلیون واردات گندم 14 میلیون تولید داخلی داشته باشیم و از کشاورزان 15 میلیارد تومان گندم خریداری کنیم و ثبات و آرامش را در بازار به وجودا آوریم .

وی گفت: سطح عمومی رو به رشد قیمت ها کنترل شود و جلوی از هم گسیخته ای اقتصاد گرفته شود. روابط با دنیا بهبود پیدا کند. انزوایی که در صحنه سیاست خارجی به وجود آمده بود از بین برود که همه اینها براثر یک تصمیم اتفاق افتاد، تصمیمی که مردم در سال 1392 با حضور در پای صندوق های رای مجددا اتخاذ کردند و ریل کشور را عوض و به سمت دیگری تغییر دادند.

شریعتمداری افزود: این تغییر موقعی اتفاق افتاد که نخبگان ملت و صاحبان فکر و اندیشه از گروه های سیاسی معتدل اصولگرا و اصلاح طلبان با هم دست به دست هم دادند و افکار و اندیشه های عمومی مردم را برای رسیدن به این هدف به زیور دانش و دانایی منور کردند.

 

1

3

5

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها