بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۷۶۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
آیا مدعیان تفکیک 4 درصد و 96 درصد مدعی هستند که جامعه ایران به لحاظ ساخت سیاسی و اقتصادی در ساحت جامعه آمریکایی 2017 رفته است؟ اگر این باشد پس فریاد دلواپسان کجاست؟

تدبیر24 »محمد علی وکیلی گفت: مدل 4 درصد و 96 درصد کپی برداری از جنبش وال استریت است که فقط عدد یک درصد را در مدل ایرانی به چهار درصد تغییر داده اند.

 به گزارش سحر،وکیلی، سخنگوی ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی با اشاره به حضور چهار نامزد اصلی در انتخابات پیش رو گفت: ماراتن کنونی نامزدهای انتخاباتی ماراتن چهار نفر از کسانی است که در طول این سه دهه به اشکال مختلف در مسئولیت های اجرایی حضور داشتند بنابراین ماراتن کنونی ماراتن بین افرادی نیست که جامعه از آنها ارزیابی نداشته باشد و تنها مبنای ارزیابی، ادعاهای آنها در زمان انتخابات باشد.

 به گزارش سحر – پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی – وی در اولین نشست خبری با بیان اینکه جامعه ایران به دلیل دسترسی آسان به ابزارهای متفاوت ارتباطی امکان دسترسی به رزومه هرکدام از نامزدها را دارد، عنوان کرد: یکی از شاخص های مهم راستی آزمایی ادعاها این است که آیا این ادعاها در ظرف عملکرد این نامزد در دوره مسئولیت های اجتماعی خود امکان پذیر بوده است؟ لذا هرچهار نفر حاضر در این دوره هرکدام دارای عملکردی در گذشته خود هستند.

او با تاکید بر اینکه رزومه این افراد به مرور بیرون خواهد آمد و مبنای داوری قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: میزان صداقت هرکدام از نامزدها در ارتباط با برنامه های پیشنهادی با آن رزومه قابل سنجش می باشد. اگر کسی ادعا می کند و جامعه ایران را تفکیک به 4 درصد و 96 درصد می کند، مهمترین سوال جامعه این است که کسی که چنین ادعایی می کند از کره مریخ نیامده و خودش سابقه حضور در مدیریت های کلان دارد لذا به درستی مردم ایران می پرسند که خود این فرد در کدام دو دسته حضور دارد و شیوه عملکردی و مدیریتی او مبتنی بر کدام یک از دو اردوگاه است؟

وکیلی ادامه داد: طرح این ادعاها در یک فضایی که فضای تکثر و بده بستان اطلاعات مستند است، امکان اغواگری و فریب افکارعمومی را به حداقل رسانده بنابراین ما با یک شعور جمعی به عنوان داوران و قاضیان نهایی افکار عمومی طرف هستیم که آنها درنهایت تصمیم خواهند گرفت.

سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی تاکید کرد: طرح مدل هایی که سنخیتی با جامعه ما ندارد به خصوص توسط کسانی که مدعی ارزش ها هستند این شبهه را ایجاد کرده که آنها به جامعه ایران از چه منظری نگاه می کنند. مدل 4 درصد و 96 درصد کپی برداری از جنبش وال استریت است که فقط عدد یک درصد را در مدل ایرانی به چهار درصد تغییر داده اند.

وی افزود: آیا مدعیان تفکیک 4 درصد و 96 درصد مدعی هستند که جامعه ایران به لحاظ ساخت سیاسی و اقتصادی در ساحت جامعه آمریکایی 2017 رفته است؟ اگر این باشد پس فریاد دلواپسان کجاست؟

وکیلی با اشاره به اینکه طرح ادعاها در ساختار مناظره ای که امکان تبیین ندارد ممکن است برای چند لحظه ای شوکی به فضای افکار عمومی وارد کند اما در مسیر کنجکاوی حوزه رسانه این ادعاها در آن فضای شیشه ای باقی نمی ماند، تصریح کرد: مثلا ادعا شد که بابک زنجانی به ستاد آقای روحانی حمایت مالی داشته است، ادعایی که به دلیل ساختار برنامه مناظره امکان دفاع برای آقای روحانی وجود نداشت ولی برای اثبات چنین ادعایی به سخن رئیس قوه قضائیه استناد شد و در چند روز گذشته از زبان او شنیده شد که سخن آقای روحانی مورد تایید است. ادعایی که از طریق تریبون رسمی و به گوش میلیون ها انسان می رسد اگر قابل استناد نباشد توسل به شیوه غیر اخلاقی است.

او در ادامه یادآور شد: ادعا شد که آقای روحانی وعده چهار میلیون شغل داده بودند که او در فرصت کوتاه تلاش کرد که بگوید این وعده را با چه شیوه ای ارائه داده اما نشان دادن یک کاغذ از دور بدون اینکه امکان خواندن کلمات برای مردم فراهم باشد به شیوه منسوخ سال 88 و استناد به آن کاغذ ناخوانا، اقدامی غیر اخلاقی به حساب می آید. آقای روحانی همانطور که در مناظره گفتند این وعده را در چهارچوب یک شرط داده اند و اکنون هم مدعی هستند که اگر شرط این وعده محقق شود دست یابی به آن به قوت خود باقی است.

وکیلی در پایان سخنانش به شبهه افکنی پیرامون نقش آقای جهانگیری و آقای روحانی در این ماراتن اشاره کرد و گفت: به جای اینکه پاسخ بدهند نقش آقای رئیسی و آقای قالیباف چگونه است و مردم به چشم می بینند که از دیر زمان در بین آنها تقسیم کاری صورت گرفته و هرکدام از این دو با یک کاراکتر حضور دارند، سوال می کنند که آقای روحانی و جهانگیری چه نقشی را ایفا می کنند.

سخنگوی ستاد دکتر حسن روحانی تاکید کرد: مرجع داوری از گذشته تا به حال و در آینده برای تعیین نامزد جبهه اصلاحات، شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان است. این شورا از ابتدا تصریح کرده که آقای روحانی نامزد قطعی جبهه اصلاحات است و آقای جهانگیری در نقش مکمل آقای روحانی هستند و به صورت طبیعی چون آقای جهانگیری معاون اول است به آمار و ارقام دسترسی آسان تری دارند و این نقش ها در طول و مکمل هم می باشد. صدای آقای روحانی و جهانگیری صدای واحدی خواهد بود و مسیر خواست جریان اصلاح طلبی و اعتدالی همچنان پیش خواهد رفت.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها