بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۷۶۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹
حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم افتتاح و بهره برداری دو خط خودرو گروه صنعتی ایران خودرو، با تبریک روز میلاد با سعادت امام سجاد (ع) و روز تکریم و پاسداشت از مقام معلم گفت: اگر افتخار حضور در جشن شما را دارم و شما گام جدیدی برای پیشرفت کشور بردارشته‌اید، از برکت درس معلمان است. همه تحولات فناورانه و صنعت و سایر بخش‌های تولید به زحمات معلمان سختکوش ما برمی‌گردد. ما نباید کلاس درس و اساتیدمان را که راه زندگی را به ما آموختند و علم و مهارت را به ما یاد دادند، فراموش کنیم.

تدبیر24 »به گزارش سحر- پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی ، رییس جمهور با بیان اینکه به هر سالن ایران خودرو که می‌رفتم یاد سنگرهای دفاع مقدس افتادم اظهار داشت: در سنگرها آدم احساس غرور می کرد.افراد برای عزت و استقلال کشور و ملت خود می‌ایستند و مقاومت می‌کنند و دل ملت را شادمان و دشمن را مایوس می‌کنند.

او با تاکید براینکه کارگران، مهندسان و مدیران ما تلاش کردند تا به فشار دیگران و توطئه دیگران نه بگویند، تصریح کرد: ما به تولید داخلی نه نمی‌گوییم. اگر کسی به تولید و خودرو داخلی نه بگوید کار درستی نیست. ما باید به بیگانگان نه بگوییم و به کسانی که برای تولید داخلی تلاش می‌کنند آری بگوییم.

روحانی افزود: ما در صنعت خودرو سرمان را بالا می‌گیریم و امروز وارد مرحله جدیدی می‌شویم. صنعت خودرو از صنایع قدیمی ماست که فراز و فرودهای زیادی داشته است و روزهای بد و خوبی داشتیم.

رییس جمهور با بیان اینکه ایران در صنعت خودرو باید هم پا با دنیا باشیم خاطرنشان کرد: باید از فضاها و فرصت‌ها استفاده کنیم. اگر سرمایه و تکنولوژی در بیرون است و مایل است به داخل بیاید و ما از آن استفاده نکنیم، این فرصت را از  دست داده‌ایم. اگر بازاری وجود دارد که مایل به استفاده از کالاهای ماست و ما بهره‌مند نشویم، از این فرصت استفاده نکرده‌ایم. ما باید از فرصت‌ها استفاده کنیم.

تلاش دولت یازدهم فراهم کردن فرصت اشتغال برای جوانان بود

روحانی با بیان اینکه ملت انقلابی از فرصت‌ها استفاده می‌کند، ابراز داشت: اگر ملتی فرصت سرمایه‌گذاری و تکنولوژی و بازار را از دست بدهد ضرر کرده است. تلاش دولت یازدهم این بود که فرصت‌ها را برای اشتغال جوانان و کارآفرینان‌مان استفاده کند. ما به دنبال آماده کردن فضا بودیم.

او یادآور شد: اینجا توصیح داده شد قطعه‌سازان در گذشته فقط از شنبه تا دوشنبه کار می کردند و این یعنی بازاری نبود. اینکه قطعه‌ساز ما امروز هر روز کار می کند این یعنی چرخ تولید ما چرخیده است و این همان شعار سال ۹۲ برای چرخش اقتصاد همزمان با چرخیدن سانتریفیوزها بود.

رییس دولت یازدهم با بیان اینکه امروز چرخ اقتصاد به حرکت آمده و چرخش مدرنترین سانتریفیوژ هم به حرکت در آمده است، عنوان کرد: ما از آی ار یک به آی ار هشت رسیدیم و قدرت آن ۲۰ برابر دیروز شده است. چرخش صنعت ما قوی تر شده است. از شما می پرسم در سال ۹۲ چند خودرو تولید کردید و در سال ۹۵ چقدر تولید کردید؟ از تولید ۷۰۰ هزار خودرو در سال به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تولید رسیده است و این چرخش و حرکت اقتصاد ما.

افراط و تندحرف زدن ما را به رکود و تحریم رساند

روحانی اضافه کرد: افراط و تند حرف زدن ما را به رکود و تحریم رساند و اعتدال و میانه‌روی و درست حرف زدن با دنیا، دیگران را وادار به درست حرف زدن کرد و موجب شد تا در کشور سرمایه‌گذاری شده و تولید ایجاد شود.

برخی توافقات با فرانسه را کاغذی می‌دانستند

او با اشاره به سفر خود به پاریس و توافقات ایران و فرانسه در آن سفر بیان کرد: شما حتما بیاد دارید برخی سایت‌ها و روزنامه‌ها در سفر به فرانسه گفتند که این توافقات کاغذی است و عملی نمی‌شود. آیا حرف دروغ و تند را بلند باید بگویند؟ ماشین پژو ۲۰۰۸ که از الان تولید می‌شود کاغذی بود یا واقعی؟ اگر این خودرو تا چند ماه دیگر وارد بازار صادرات شود کاغذی است؟

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه ما به مردم دروغ نگفته و نخواهیم گفت، یادآور شد: اساس کار ما شفافیت و صداقت است و اگر اشتباه کنیم عذرخواهی می‌کنیم. زبان ما برای عذرخواهی و بیان واقعیت‌ها دچار لکنت نمی‌شود.

عده‌ای می‌گویند باید حکومت کنیم

روحانی با بیان اینکه عده‌ای معتقد نیستند کشور مال مردم است، گفت: عده‌ای می‌گویند ما باید حکومت کنیم و مردم باید حرف ما را گوش کنند. مردم در برابر یک نفر تسلیم هستند و آن خداوند است. بعد از فرمان خدا باید تابع خواست مردم باشیم.

با تفکر تشریفاتی دانستن مردم به جایی نمی‌رسیم

او تاکید کرد: کشور مال مردم است. اگر این حرف را باور کردیم همه مسایل حل می‌شود ولی اگر مردم را تشریفاتی دانستیم با آن تفکر بجایی نمیرسیم.

رییس جمهور با بیان اینکه اساس دولت یازدهم این است که صاحب کشور مردم ایران هستند و خواست و مطالبات آنها باید مورد پذیرش همه قرار بگیرد، اظهار داشت: مردم براساس سخن امام خمینی ولی نعمت ما هستند. همه باید به پای صندوق آرا برویم چون میزان رای ملت است و براساس نظر مقام معظم رهبری رای مردم حق الناس است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها