بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۷۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
«شورای پر‌افت و خیز»، «پایان تندروی‏‌ها در شورای شهر» و «وعده‌هایی که قوانین شهری را پایمال می‌کنند» از جمله محورهای اصلی تحولات انتخاباتی در روزنامه های چهارشنبه 13 اردیبهشت به شمار می رود.
تدبیر24 »روزنامه های صبح امروز در ارتباط با انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا عنوان هایی چون «شورای پر‌افت و خیز»، «پایان تندروی‏‌ها در شورای شهر»، «وعده‌هایی که قوانین شهری را پایمال می‌کنند»، «کمیته رسیدگی به شکایات انتخابات شوراها آماده دریافت گزارش‌های مردمی»، «مجرمان حبس‌دیده را هم برای شورا تأیید کردند» و «انصراف جامانده‌ها از لیست ٢١ نفره اصلاح‌طلبان» را بازتاب دادند.

**شورای پر‌افت و خیز
روزنامه «شهروند» در گفت وگویی با اعضای شورای شهر تهران کارنامه شورای شهر چهارم را بررسی کرد و با انتشار عنوان «شورای پر‌افت و خیز»، نوشت: کمتر از ٢٠روز به انتخابات همزمان شوراها و ریاست‌جمهوری مانده است. تبلیغات ریاست‌جمهوری از چند روز قبل کلید خورده و مناظره کاندیداهای ریاست‌جمهوری هم شروع شده اما هنوز انتخابات شورا در حاشیه است و موعد تبلیغ آن هم فرا نرسیده است. شاید حالا که روز ملی شوراها را هم پشت سر گذاشتیم زمان خوبی باشد برای بررسی پرونده شورای مهمترین کلانشهر کشور با کسانی که حداقل نزدیک به چهار‌سال روی صندلی‌های سبز ساختمان «بهشت» نشسته‌اند، طرح تصویب کرده‌اند، تذکر داده‌اند، گاه جنجال داشته‌اند و گاه شیرینی‌خوران و دیده‌بوسی.

البته حالا اعضای فعلی شورای شهر تهران بیشتر علاقه دارند درباره نقاط مثبت خود حرف بزنند. در این میان اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر معتقدند که شورای چهارم با طرح مشکلات شهر تهران یک مطالبه عمومی بین مردم ایجاد کرده است و از نظر اصولگرایان شورای چهارم هم این شورا به شهرداری نظم داده و مدیریت شورا هم از چالش و درگیری‌های سیاسی جلوگیری کرده است.

**پایان تندروی‏‌ها در شورای شهر
روزنامه «شرق» در گزارشی با درج عنوان «پایان تندروی‏‌ها در شورای شهر»، نوشت: دانشگاه‌ها در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها میزبان برخی چهره‌های سیاسی هستند. عبدالله مومنی از فعالان دانشجویی سال‌های گذشته، حالا کاندیدای شورای شهر شده و در جمع دانشجویان از برنامه‌هایش می‌گوید. او در توضیح دلایل کاندیداتوری خود به دانشجویان گفته «همچنان معتقدم که دانشجو تا زمانی که در کسوت دانشجویی است، باید بر مطالبات کلان ملی و آرمان‌های مردمی مانند آزادی‌خواهی، عدالت‌طلبی و تقویت ارزش‌های دموکراتیک تأکید و برای تحقق آنها فعالیت کند. فعالیت او نیز باید با دوری از قدرت و نزدیکی به جامعه و جامعه مدنی همراه باشد.

**وعده‌هایی که قوانین شهری را پایمال می‌کنند
روزنامه «شهروند» در یادداشتی با قلم کاظم اکرمی فعال سیاسی و با عنوان « وعده‌هایی که قوانین شهری را پایمال می‌کنند»، نوشت: با توجه به نزدیک‌شدن انتخابات شورای شهر، باید همواره این نکته را به یاد داشته باشیم که دونهاد شورای شهر و مجلس شورای اسلامی تفاوت‌های کلان دارند. برخلاف مجلس شورای اسلامی که نهادی سیاسی است و نیازمند به افراد سیاسی است، شورای شهر نیاز به افراد متخصص دارد، بنابراین با تمایز این دومسأله، مردم باید بدانند که درتبلیغات و درنهایت در رأی‌گیری‌ها به کسانی رأی بدهند و به شورا بفرستند که متخصص باشند، این تخصص باید درکنار آنها وجود داشته باشد.

هرچند باید ازاین مسأله مطمئن شویم که هر تخصصی برای شورا مفید به فایده نخواهد بود، خانم یا آقایی که در زمینه پزشکی فعالیت می‌کنند، کارآمدی چندانی به اندازه متخصصانی که درحوزه جغرافیای شهری، ترافیک، آب و هوا و سایر مسائل شهری درفعالیت هستند، نخواهند داشت.

**کمیته رسیدگی به شکایات انتخابات شوراها آماده دریافت گزارش‌های مردمی
روزنامه «اعتماد» با انعکاس عنوان «کمیته رسیدگی به شکایات انتخابات شوراها آماده دریافت گزارش‌های مردمی» به نقل از هیات مرکزی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نوشت: با توجه به مصوبه در خصوص رسیدگی به شکایات و اعتراضات داوطلبان این دوره از انتخابات شوراها درباره نحوه بررسی صلاحیت‌ها، تبلیغات انتخاباتی و دیگر موارد مرتبط با انتخابات شوراها، کمیته رسیدگی به شکایات این هیات آماده دریافت گزارشات مستند مردمی در این خصوص است. همچنین داوطلبان عضویت در شوراهای شهر از زمان دریافت مراتب رد صلاحیت خود در شهرستان‌ها و استان‌ها، دو روز مهلت دارند تا اعتراض خود را به هیات نظارت مربوطه اعلام کنند.

**مجرمان حبس‌دیده را هم برای شورا تأیید کردند
روزنامه «جوان» در گزارشی با انتشار عنوان «مجرمان حبس‌دیده را هم برای شورا تأیید کردند»به نقل از پرویز سروری رییس ستاد انتخاباتی لیست خدمت، نوشت: رد‌صلاحیت‌های بی‌منطق در انتخابات شورای شهر در طول تاریخ انقلاب بی‌سابقه است. اسامی نامزدهای مورد نظر در انتخابات شورای شهر در حال نهایی شدن است و طی یکی دو روز آینده اعلام خواهد شد. رسیدن به لیست واحد بسیار مشکل بود، اما همه می‌دانستند که باید لیست واحد داد و برای همین، احزاب بزرگ و جمعیت‌های مؤثر و تأثیرگذار در این ائتلاف جمع شدند. در همین راستا، اسامی افرادی که فکر می‌کردیم برای شورای شهر مناسب هستند، مورد بررسی قرار گرفتند و در مورد آنها به جمع‌بندی رسیدیم. یک مدلی طراحی کردیم که شاید برای اولین بار در شورای شهر صورت می‌گرفت و آن هم مشارکت همه محلات در تشکیل این لیست بود که انتخاباتی در محلات در روز جمعه برگزار شد و ٢١ نفر انتخاب شدند.

**انصراف جامانده‌ها از لیست ٢١ نفره اصلاح‌طلبان
روزنامه «شهروند» در گزارشی با عنوان «انصراف جامانده‌ها از لیست ٢١ نفره اصلاح‌طلبان»، نوشت: ظرفیت لیست انتخابات شورا ٢١ نفر است اما ٧٥٠نفر از اصلاح‌طلبان خواهان ورود به آن هستند. گرچه حالا ١٠٠ نفر ازمیان کسانی که فرم‌های اصلاح‌طلبی را پرکرده‌اند، انتخاب شده‌اند اما توافقی درمیان آنان هست که اگر وارد لیست نشوند، به نفع سایر اصلاح‌طلبان انصراف دهند؛ تصمیمی که بعد از انتشار لیست درچهاردهم یا پانزدهم اردیبهشت‌ماه عیار پایبندی به آن مشخص خواهد شد. شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برای تهیه لیست ٢١نفره اصلاح‌طلبان فرم‌هایی را در سایت قرار داد تا براساس شاخص‌هایی چون پاک‌دستی، تعهد، تجربه و تخصص بهترین گزینه‌ها انتخاب شوند.

روزنامه «آرمان» با درج عنوان «لیست نهایی اصلاح‌طلبان نیمه دوم اردیبهشت مشخص می‌شود» به نقل از آذرمنصوری سخنگوی ستاد انتخاباتی حزب اتحاد ملت، نوشت: بر اساس فرم‌های پرشده و شاخص‌هایی که تعیین شده است، تصمیم‌گیری می‌شود و نامزدها در حال بررسی هستند که تا نیمه دوم اردیبهشت لیست اصلاح‌طلبان مشخص می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها