بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۷۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹
قدر مسلم شرایط زنان در دولت روحانی قابل مقایسه با دوره های قبل نبوده و نیست . چراکه در دولت های قبل و تفکری که امروز مقابل دولت روحانی جریان سازی می کند، به زن به عنوان یک ابزار برای رای گیری و نمایش های خیابانی و نشان دادن جمعیت ها نگاه می شد.

تدبیر24 »سهیلا جلو دار زاده ،عضو فراکسیون امید گفت : حسن روحانی به حقوق مردم احترام می گذارند و عاشقانه برای پیشرفت کشور تلاش می کند و توهین و تخریب ها مانع کار ش نمی شود.

او درگفت و گو با سحر- پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی - فعالیت و مشارکت زنان در دولت یازدهم را امیدوارکننده ارزیابی کرد و گفت: قدر مسلم شرایط زنان در دولت روحانی قابل مقایسه با دوره های قبل نبوده و نیست . چراکه در دولت های قبل و تفکری که امروز مقابل دولت روحانی جریان سازی می کند، به زن به عنوان یک ابزار برای رای گیری و نمایش های خیابانی و نشان دادن جمعیت ها نگاه می شد.

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: خوشبختانه حسن روحانی نگاه صادقانه ای نسبت به زنان داشته است که همین نگاه و تفکر باعث شد تا زمینه فعالیت و مشارکت زنان در این دوره هموار شود. البته این در شرایطی بود که روحانی تغییری در ساختار اداری ایجاد نکرد و به نوعی تسویه نیرویی صورت نداد ولی توانست یک تفکر و نگاه صادقانه و درست نسبت به زنان را بعد از دولت دهم در جامعه و کابینه دولت جاری کند.

وی با بیان اینکه زنان توانسته اند هم در خانه زن و مادر موفقی باشند و هم در حوزه اداری رشد و ترقی کنند، گفت: القای یک تفکر درست در دولت یازدهم باعث آن شد که با زنان به عنوان جنس دوم برخورد نشود و در چنین شرایطی بود که زنان بهتر از گذشته توانستند از آن شرایط برای بهبود وضعیت مشارکت و فعالیت های خود بهره گیرند.

جلودارزاده با اشاره به نتایج انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی و استقبال زنان از انتخابات دوره پنجم شورای شهر تهران، خاطرنشان کرد: اینکه زنان در دوره کنونی مجلس شورای اسلامی بیشتر تعداد را در تاریخ ادوار مجلس به خود اختصاص داده اند و همین طور استقبال ویژه آنان و نام نویسی در انتخابات شوراهای شهر و روستاها نشان دهنده آن است که دیدگاه دولت روحانی نسبت به زنان یک امید و انگیزه را برای فعالیت و مشارکت زنان ایجاد کرده است.

این فعال سیاسی حوزه زنان ادامه داد: در جریان انتخابات مجلس دهم شاهد آن بودیم که نه فقط در کلان شهرها بلکه در شهرهای کوچک و حوزه های انتخابیه تک نماینده ای نیز زنان در یک رقابت سالم و برابر حضور پیدا کردند و در نهایت دیدیم که از حوزه هایی مثل مبارکه تنها نماینده آن مناطق زنان بودند و این یک موفقیت چشمگیر برای زنان است.

این نماینده تهران همچنین به فعالیت زنان در حوزه های غیر سیاسی اشاره کرد و افزود: در حوزه هایی مثل سینما و سایر موضوعات فرهنگی و اجتماعی ما شاهد آن هستیم که زنان با محدودیت های کمتری نسبت به گذشته رو به رو هستند. البته هنوز مشکلات زیادی در این زمینه باقی مانده است که به نظر می رسد تا زمانی که ساختارهای غلط گذشته ادامه داشته باشد و اجازه ندهند که روحانی دیدگاه و تفکر خود را در دستگاه اجرایی و جامعه جاری کند ، این مشکلات حل نخواهند شد.

جلودارزاده در پایان و در پاسخ به این سوال که چرا از حسن روحانی در انتخابات حمایت خواهد کرد، توضیح داد: من به آقای روحانی رای خواهم داد چون ایشان اولا چهره با سابقه انقلاب هستند و ثانیا سطح دانش و توانمندی ایشان نسبت به سایر نامزدهای انتخاباتی بیشتر است و مهمتر از همه آنکه ایشان به حقوق مردم احترام می گذارند و عاشقانه برای پیشرفت کشور تلاش می کند و توهین و تخریب ها مانع کار ایشان نمی شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها