ايران و مثلث جديد بازار نفت‌ عليرضاسلطاني

ايران و مثلث جديد بازار نفت‌

به نظر مي‌رسد از اين پس بايد کم‌کم به جاي کلمه اوپک از کلمه کشورهاي عمده توليدکننده نفت استفاده و به کاربرد آن عادت کرد
تشدید خشونت‌های خانگی علیه زنان در ایام کرونا مینو مرتاضی

تشدید خشونت‌های خانگی علیه زنان در ایام کرونا

فرهنگ‌ها به دلیل نقشی که در ساخت نقش‌ها، انتظارات و ارزش‌ها در جامعه و خانواده دارند، در گسترش یا کاهش خشونت‌ها در جامعه و خانواده نقش موثر ایفا می‌کنند.
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 12
کد خبر: ۷۶۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
یک فعال در حوزه آسیب های اجتماعی با تاکید بر این که امنیت جز نیازهای فطری انسان است، گفت: احساس عدم امنیت چالش های زیادی برای افراد ایجاد می کند.
تدبیر24 » لیلا ارشد شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی درباره اهمیت و نیاز به امنیت شهری و اجتماعی گفت: امنیت یک نیاز فطری انسان و نیاز بشری است.
وی با بیان این امنیت یک نیاز برای جامعه است، گفت: چنین نیازی نمی تواند جایگزین مفهوم دیگری شود و دسترسی نداشتن به آن چالش‌های بسیاری ایجاد می‌کند.
ارشد با تاکید بر این که به دنبال امنیت سیاسی نیستیم، گفت: ما دنبال ایمنی در شهرها هستیم که بخشی آن به کالبد شهر برمی‌گردد.
ارشد با بیان این که زنان و کودکان نیازمند امنیت در شهر ها هستند، گفت: امنیت نوعی تعهد در میان افراد است و هر کدام از افراد جامعه می توانند امنیت دیگر شهروندان را تامین کنند.
این فعال حوزه اجتماعی با اشاره به این که باید به داشته‌هایمان اتکا کنیم تا مسیرهای بهتری برای زندگی بهتری را ایجاد شود، گفت: تعهد نهادهای اجتماعی برای ساختن شهری با امکانات و ایمن برای برای معلولان به عنوان مثال بسیار اندک است.
وی در ادامه در خصوص مواردی که سبب ایجاد حس نبود امنیت برای افراد در شهرها می شود، گفت: نبود فضای مناسب شهری برای عبور و مرور معلولان، بیکاری و عدم ثبات شغلی، نبود امکان ازدواج و پاسخگویی به نیازهای جنسی نوعی از حس ناامنی در جامعه ایجاد می کند.
ارشدی، احساس ناامیدی، یاس و تنهایی در شرایط سخت از دیگر دلایل بروز حس ناامنی در جامعه اعلام کرد و گفت: انتظار داریم نامزدهای انتخاباتی به آن توجه کنند.
این فعال حوزه اجتماعی گفت: بیمه و بازنشستگی زنان خانه‌دار هم مساله‌ای است که باید مورد توجه نامزدهای انتخاباتی قرار گیرد. 
وی درباره فضاهای بی دفاع و نا ایمن شهری در جنوب شهر تهران، گفت: این مناطق از جمله محله هایی است که احساس نبود امنیت را به شهروندان منتقل می کند.
یک روانشناس و فعال مدنی نیز در این نشست با بیان اینکه برخی نامزدهای انتخابات برای بهم ریختن تعادل روحی رقیب از جنگ روانی استفاده می کنند، گفت: این درحالیست که داشتن سلامت روان برای نامزدهای انتخاباتی و کنش گران سیاسی ضرورت دارد. 
الهام فخاری در سخنانی با موضوع فرسودگی اجتماعی و زندگی شهری، افزود: متاسفانه این مساله در حال سرایت به لایه‌ های مختلف اجتماعی است درحالیکه سلامت روانی برای کنش‌گران سیاسی و اجتماعی یک ضرورت است و سلامت روانی برای ارزیابی مدیران و کسانی که نامزد پست‌های انتخاباتی هستند ضرورت دارد. 
فخاری با بیان اینکه در زمان شورای اسلامی شهر و روستای دوم کلیتی که جامعه به دنبال آن بود اتفاق نیفتاد، اظهار کرد: ممکن است یک سازمان مردم نهاد افرادی را به قدرت برساند که علیه مردم عمل کنند و این یکی از دلایل فرسودگی اجتماعی است. 
به گفته وی فضای زیست روانی در شهر در بسیاری از شهرها به ویژه تهران سالم نیست؛ کالبدهای شهری برساختی از روحیات کسانی است که در آن زندگی می‌کنند. 
این روانشناس با بیان اینکه شهر برای ما محیطی مثبت و سازنده است یا ما را به سمت درگیری می‌برد، ادامه داد: اگر جامعه‌ای فرسوده نباشد شهروندان منفعل عمل نمی‌کنند که این چرخه تکرار شود. 
فخاری با طرح این سوال که آیافضای شهری ، برای همه عدالت زیستی فراهم می‌کند یا نه، تصریح کرد: کهنسالان و خردسالان در تهران از فضای شهری عادلانه برخوردارند. 
این فعال مدنی با تاکید این موضوع که نگاه به انتخابات باید با توجه به سلامت روانی باشد، گفت: شهر یک فضای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و بخشی از آن هم فضای روانشناسی است که باید برای کنش‌گران مهم باشد؛ وقتی سنجش‌های روانشناختی وجود نداشته باشد و مردم مهم نباشند، جامعه به طور دائم دچار چرخه خودتخریب‌ گری و جمله‌ هایی مانند همه به دنبال قدرتند، همه دزدند و غیره تولید می‌ شود. 
وی ادامه داد: فرسودگی اجتماعی وضعیتی است که باید از آن عبور کرد و نخبگان می‌توانند به رفع فرسودگی اجتماعی کمک کنند. 
یک فعال سیاسی هم در این نشست با بیان اینکه کنش فردی در هیچ جامعه ای پاسخگو نیست و تنها کنش جمعی می تواند تغییر ایجاد کند، گفت : تغیر و تحول توسط افراد جامعه انجام می شود. 
فاطمه صادقی در سخنانی با موضوع 'از آری مشروط تا جمهوریت نامشروط'، افزود : جامعه باید به خودش بیاید چون تنها سرمایه ما همین جامعه است. 
صادقی با بیان اینکه صراحت سیاسی چیزی است که در فضای سیاسی ما غایب است ، گفت: زمانی که از جمهوریت استفاده می‌کنیم نیاز به صراحت سیاسی داریم؛ اما امروز چندگانگی کاذبی در برابر ما قرار گرفته و ناچاریم میان طیف های اصلاح ‌طلبی، اصولگرایی و یا انقلابی بودن حرکت کنیم. 
وی افزود: از طرفی با یک فاشیسم مبتذل روبرو هستیم که سرنوشت سیاست گازانبری است که اگر رای ندهیم با آن مواجهیم و محکومیم از این میان انتخاب کنیم. صادقی درباره استیصال سیاسی گفت: استیصال سیاسی به این معناست که انتخابات برگزار می شود اما در واقع انتخابی در کار نیست. 
وی ادامه داد: انتخابات فرانسه و بسیاری از نقاط دیگر جهان هم با مساله استیصال سیاسی مواجهند. 
این استاد علوم سیاسی با توضیح بیشتر از آری مشروط اظهار کرد: کنفدراسیون های کارگری انتخابات فرانسه به این نتیجه رسیدند که در انتخابات به صورت مشروط از کاندیدای لیبرال حمایت کنند تا دیگر کاندیدای انتخابات رای نیاورد و آنها می‌گفتند ما به مک رون رای نمی‌دهیم و یک آری مشروط می‌گوییم تا شرایط کاری خودمان را بهبود بخشیم و حفظ کنیم. 
وی ادامه داد: من با یک آری گویی مشروط به سیاستی فکر می کنم که در آن آحاد مردم بتوانند زیست کنند؛ چون جامعه‌ای هستیم که قدرت تشکل نداریم ، ترس خورده ایم و نمی‌توانیم نه قدرتمندانه بگوییم و به همین دلیل آری مشروط می‌ گوییم تا سیاست امیدوارانه‌ای ترسیم شود. 
صادقی، جمهوریت 57 را یک جمهوریت مشروع برشمرد و گفت: نمی‌خواهیم به عقب برگردیم چون هر نوع سیاست جمهوری‌خواهانه ای رو به آینده است و تاریخ چیزی است که افراد آن را می‌سازند و با یک آری مشروط می‌توان این تاریخ را ساخت. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها