بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۷۶۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
این جسارت شما مثال زدنی است
آقای رئیس جمهوری ما دوست داریم، شما از توسعه سیاسی و اهتمام در مسیر بسط و تعمیم مولفه های جامعه مدنی بگویید، بخدا لازم نیست اصرار کنید که برجام در سفره ما اثر گذاشته و عزت پاسپورت ایرانی را بالا برده و از بحران اقتصادی نجات پیدا کردیم، ما یادمون هست که ...
رضا رئیسی: «اگر برجام در سفره شما اثر گذاشته است حمایت کنید، اگر عزت پاسپورت ایرانی بالا رفته است حمایت کنید»

برداشت اول؛ ای بابا این آقای روحانی هم دست بردار نیست، ها! هی برجام؛ برجام می کند. خوب برادر من یک توافقی کردی با این آقای ظریف، چرا همش تَکرار می کنی؟! باشه آقای رئیس جمهوری محترم! حمایت می کنیم، ولی هی شما هم نیا بگو برجام اینطور کرد؛ اونطور کرد. خوبیت نداره جلوی رقبا!، تازشم لازم نیست آخه، مردم آلزایمر که ندارند؛ خوب یادشان هست، که چه اتفاقاتی رخ داده است.

آقای رئیس جمهوری ما دوست داریم، شما از توسعه سیاسی و اهتمام در مسیر بسط و تعمیم مولفه های جامعه مدنی بگویید، بخدا لازم نیست اصرار کنید که برجام در سفره ما اثر گذاشته و عزت پاسپورت ایرانی را بالا برده و از بحران اقتصادی نجات پیدا کردیم، ما یادمون هست که :

تورم 44 درصدی شده بود و به شکل سالیانه و ماهیانه که نه؛ هفتگی و روزانه هم نه، ساعتی می رفت بالا، حالا ماست بعد یکسال دویست تومن اضافه می شه، انقدر عجیبه که صدا و سیما کلی رپرتاژ میره روی این موضوع!

ما یادمون هست که صرف چند ماه قیمت دلار تا نزدیک 4 برابر کشید بالا و جمشید بسم الله مقدرات ارضی کشور را در ید با کفایت خود داشت!، مهم نیستا ما بدبخت بیچاره ها که سفر خارجی نداریم،که دلار 3900 تومنی بخریم اما ارزش دار و ندار ناقابلمون یکهویی همینطوری شد یک چهارم فقط، فقطم قیمت کالاهای وارداتی مثل کامپیوتر و قطعات الکترونیکی و سر به فلک کشید اما چهار سال دولت شما قیمت دلار که بالا نرفت هنوز از اون روزا پایین تره.

ما یادمون هست سکه صرف 8 سال قیمتش 15 برابر شد اما الان نه که زیاد نشده، سیصد هزار تومانی هم کم شده .

ما یادمون هست با درآمدهای افسانه ای قیمت نفت،آمار اشتغال مولد (یعنی تعداد شاغلین واقعی؛ کسر بیکار شدگان از وارد شدگان به بازار کار) هشت سال تکون از جاش نخورد!یعنی 700 میلیارد دلار اومد اما معلوم نشد کجا رفت!!

ما یادمون هست بعد از خودکفایی تو دوران دولت اون آقاهه، خیلی شیک دوباره به جایی رسیدیم که 6 میلیون تن گندم وارد می کردیم اما دو ساله دوباره خودکفا شدیم در دوران شما، ما یادمونه مردم شبا می خوابیدن جلو بانک سکه بخرن تا ارزش پولشون یکماهه نصف نشه .... ما یادمونه عنقریب بود که دیگه تولید و فروش نفت تخته بشه و به هر کی هم نفت می فروختیم مثل عهد دقیانوس باید مبادله کالا به کالا می کردیم، ما یادمونه 3 ماه بعد برجام در تولید نفت همه جهان را حیران کردیم.

ما یادمون هست صرافی ها، چمدون برها، تا 30 درصد پورسانت می گرفتن تا ارز رو، پول نفتمون رو بتونن بیارن تو کشور، ما یادمونه کشتی ها نمی اومدن تو اسکله های ما، ما یادمون هست دارو گیر نمیومد و مردم در بدر آوردن دارو برای مریض هاشون بودن و چه کسایی که پر پر نشدن و ...، ما یادمونه بابک زنجانی ما یادمون فساد 3 هزار میلیاردی. ما یادمونه پاک دست ترین دولت تاریخ را، ما یادمونه خونه ملت، همون که قرار بود در راس همه امور باشد؛ شده بود پرده نمایش فیلم، ما یادمونه بودجه سالیانه مملکت تازه نزدیک فروردین می رفت مجلس، ما یادمونه قطری ها چجوری دو لپی سهم میادین مشترک را می بردن سر سفره هاشون.

ما یادمونه رشد اقتصادی منفی 6.8 درصدی، ما یادمونه بورکینافاسو برای ما ناز می کرد، ما یادمونه فلان کشور زیر پونزی! وام بلاعوض چند ده میلیون دلاری می گرفت که با رئیس جمهوری ما دیدار کنه، ما یادمونه نتانیاهو چه با ذوق و شوق تو دنیا علیه ایران حرف میزد و همه براش کف می زدن، ما یادمونه صندلی خالی های سازمان ملل، ما یادمونه وان دقیقه پلیز، ما یادمونه اون چیزه را لولو می برد، ما یادمونه وزیر خارجمون رو تو فرودگاه نگر داشتن، ما یادمون هست؛ نگاش نکن ظریفه، شیش تا قدرت جهانی رو حریفه یعنی چی، ما یادمونه ... ما یادمونه....

بخدا ما آلزایمر نداریم لازم نیست شما بگی: « یک برجام دارم تا نداره...»

برداشت دوم: «اگر برجام در سفره شما اثر گذاشته است حمایت کنید، اگر عزت پاسپورت ایرانی بالا رفته است حمایت کنید»

ای بابا، الو.. الو.. از اتاق فرمان اشاره می کنند که این جمله را آقای حسن روحانی نگفته؟! جانم؟ پس حتما ظریف گفته؟ نه خیر، ای بابا باز این جهانگیری پوششی کار کرده؟ نه خیر. پاس کار کاره زنگنه است؟ نه خیر. این جملات گوهر بار را آقای نیکزاد گفته اند!. کدوم نیکزاد ما تو کابینه روحانی نیکزاد نداشتیم؟!. آقای علی نیکزاد وزیر راه و مسکن و شهرسازی دولت احمدی نژاد و رئیس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی. جانم؟؟؟ ای بابا نکنه، آسمون به زمین، اومده؟ آخه مگه میشه، مگه داریم؟ کودتا شده تو ستاد آقای رئیسی؟ نیکزاد دست افشان و پای کوبان به ستاد آقای روحانی پیوسته؟؟؟

نه آقا جان ایشان در سفر مشهد جملات فوق را عرض کرده و در کمال صحت و سلامت و خیلی مختصر و مفید فرموده اند که برجام نه تنها هیچ دستاوردی نداشته که فرموده اند :« که عملکردهای این دولت آنچنان ویران کننده بوده که حقوق های نجومی پیش آن هیچ است!!» همون حقوق های نجومی که آقای اژه ای گفتند، ریشه آن در دولت آقای احمدی نژاد بوده و تازه کل پول برگردانده شده و عذرخواهی هم شده و کل مبلغ این حقوق ها اندازه یک برداشت یک دقیقه ای آقای احمدی نژاد برای دانشگاه ایرانیانی بود که آقای نیکزاد هم اونجا گویا قصد تدریس داشتند؟؟

تازه ایشان خیلی چیزهای دیگر هم گفته، مثلا؟ گفته اند:« مگر نگفتید مسکن مهر مزخرف است؟» خوب بله آقای آخوندی گفته اند. خوب ایشان می گوید؛ پس چرا می خواهید دم انتخابات تمامش کنید؟. والا این رو خوب باید از آقای آخوندی بپرسید اما منم یک سئوال از آقای نیکزاد دارم! اونم اینه: اگه تموم نمی کردن، همین خود شما چی می گفتی؟ مگه همین امروز آقای رئیسی نگفته اند مسکن مهر را باید سال اول تموم می کردن!

یک سئوال دیگم دارم البته، اینکه مسکن مهر تورم زا بود، اینکه مکان یابی درست نشده بود و خیلی اینکه های دیگه به کنار. ازشون می پرسم که جواب این سخن آقای آخوندی را که همین دیروز گفته اند، مرحمت فرموده و بدهند: « هزاران میلیارد تومان کار ارجاع‌شده، بدون یک مزایده بوده و ‌۱۳۹۱ که به ‌عنوان ‌سال اشتغال و تولید ملی نام‌گذاری شده، ساخت ٥٣‌ هزار واحد مسکن مهر، به یک شرکت ترکیه‌ای واگذار شد. وزیر راه‌و‌شهرسازی افزود: مسئولان مربوطه باید جواب دهند که ساختمان‌‌سازی مسکن مهر چه پیچیدگی فناوری برای ایران داشته که ٥٣‌ هزار واحد مسکونی در پردیس و پرند را به یک شرکت خارجی واگذار کرده‌اند. آخوندی گفت: حجم کاری که به شرکت خارجی مزبور ارجاع داده‌اند، بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال (سه ‌هزار‌میلیارد تومان) بوده، چنانچه قیمت‌های وقت مورد توجه قرار گیرد، حدود سه میلیارد دلار کار در کنار پایتخت به یک شرکت خارجی ارجاع شده، در‌حالی‌‌که هیچ دلیل فناوری برای آن نداشته‌اند؟»

برداشت سوم: من فقط یک چیز را می خواهم اینجا بگویم، من از حقوق نجومی می ترسم، از فساد نجومی می ترسم، از بی لیاقتی نجومی می ترسم، از بی کفایتی نجومی می ترسم، از املاک تا هر چیز دیگر نجومی می ترسم..... اما از یک چیز بیش از همه اینها می ترسم.

از جسارت شما، از شجاعت شما، از فصاحت شما از سینه ستبر و متلک های شما، شمایی که دوباره اسب زین کرده اید برای بازگشت همه آن چیزهایی که از آنها می ترسم؛ می ترسم.

من دست خودم نیست، نیکزاد عزیز، من از هیبت بازگشت شما و آن روزهای خوش بهاری در لباس پرحرارت و این بار آراسته تر شما، نجومی طور می ترسم. والسلام

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها