بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۷۶۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
'دونالد توسک 'رییس شورای اروپا روز پنجشنبه به دنبال حمله 'ترزا می' علیه مقامات اتحادیه اروپا، هشدار داد که ادامه این جدال لفظی سبب 'غیرممکن' شدن مذاکرات برگزیت با انگلیس خواهد شد.
تدبیر24 »هشدار توسک 24 ساعت پس از ادعای 'ترزا می' در مورد تلاش اتحادیه اروپا برای اعمال ‌نفوذ در انتخابات پارلمانی انگلیس با انجام تهدیدات، صورت گرفت.
به گزارش ایرنا، توسک در یک نشست خبری در بروکسل گفت: در صورت ادامه جدال لفظی پیش از شروع مذاکرات رسمی برگزیت میان انگلیس و اتحادیه اروپا، انجام این مذاکرات 'غیرممکن' خواهد شد.
وی افزود: مذاکرات برگزیت به‌ اندازه کافی سخت هست، در صورت ادامه این درگیری‌ها، انجام آن غیرممکن خواهد شد. لازمه این مذاکرات داشتن بصیرت، میانه‌روی و احترام متقابل است.
در همین حال 'آنتونیو تایانی' سیاستمدار محافظه‌کار ایتالیایی و رییس جدید پارلمان اروپا روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با رد ادعای 'ترزا می' گفت: ما به دنبال نفوذ در انتخابات پارلمانی انگلیس نیستیم.
سخنگوی 'ژان کلود یونکر' نیز روز پنجشنبه در واکنش به اظهارات نخست ‌وزیر انگلیس به خبرنگاران گفت: 'ما آدم‌های خامی نیستیم. ما می‌دانیم که یک انتخابات در انگلیس در حال انجام است و مردم همانند هر جایی دیگری در جریان انتخابات هیجان‌زده هستند. این انتخابات در انگلیس عمدتا در مورد برگزیت است و ما در بروکسل نیز سرمان ( برای انجام هر دخالتی در این انتخابات) بیش از اندازه گرم است.'
نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه گذشته، در سخنانی در برابر داونینگ استریت( نخست وزیری انگلیس)، 'بوروکرات های بروکسل' را مورد حمله شدید قرار داد.
وی گفت: برخی در بروکسل خواهان بشکست کشاندن مذاکرات برگزیت هستند و رسانه های اروپایی هم در حال تحریف مواضع انگلیس در مذاکرات در پیش رو با اتحادیه اروپا می باشند.
نخست وزیر انگلیس بیان داشت که مقامات و سیاستمداران اروپایی به دنبال تاثیر گذاری بر انتخابات پارلمانی کشورش از طریق بیان تهدیدات هستند.
روابط لندن و بروکسل طی روزهای اخیر به دنبال فاش شدن جزییات دیدار چهارشنبه شب هفته گذشته «ترزا می» نخست وزیر انگلیس با «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا و «میشل بارنیه» مذاکره‌کننده ارشد کمیسیون اروپا در لندن، تیره شده است.
به نوشته 'فرانکفورتر الگماینه سایتونگ' ،' ترزا می' در جریان دیدارش با یونکر، ضمن اعمال فشار برای رسیدن به توافق زودرس برای حفظ حقوق شهروندان انگلیسی ساکن کشورهای عضو اتحادیه اروپا، مدعی شده است که لندن گفته 'یک پنی' هم بابت تعهدات مالی‌اش به بروکسل پس از خروج از این اتحادیه نخواهد داد.
این روزنامه آلمانی اضافه کرد: یونکر رییس کمیسیون اروپا پس از پایان شام کاری‌اش با 'ترزا می' گفته است که او ' 10 مرتبه بیش از گذشته، دچار تردید شده ' و فکر می‌کند که مذاکرات برگزیت دچار فروپاشی خواهد شد.
انتظار می رود مذاکرات اتحادیه اروپا با انگلیس در مورد برگزیت پس از انتخابات پارلمانی انگلیس در هشتم ژوئن ( 18 تیرماه)، شروع شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها