بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۷۶۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه تا وضع مطلوب فاصله داریم گفت: متوسط مستمری خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در دولت یازدهم ۳.۴ برابر رشد داشته و اینکه گفته می شود دولت به محرومین توجه نداشته، خلاف واقع است.
تدبیر24 »محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز(۱۴ اردیبهشت) در مراسم تجلیل از معلمان نمونه گیلانی در دهکده ساحلی انزلی با بیان اینکه پرداخت پاداش بازنشستگان فرهنگی آغاز شده است، گفت: سال گذشته بالغ بر سه هزار و 400 میلیارد تومان برای پاداش بازنشستگان پرداخت شد.

وی با اشاره به بودجه ۳۶۴ میلیاردی دولت افزود:  در سال ۹۲ بودجه کشور ۲۱۰ میلیارد تومان بود که امسال افزایش ۵۴ درصدی داشته است.

نوبخت با اشاره به دریافتی معلمان قبل از دولت تدبیر و امید اظهار کرد: متوسط دریافتی فرهنگیان یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بود که متوسط دریافتی امروزشان به ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسیده است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: رشد ۵۰ درصدی در مقایسه با رشدی ۱۱۴ درصدی می تواند به عنوان نمادی از تفاوت رویکرد تلقی شود.

وی با بیان اینکه تا وضع مطلوب فاصله داریم و بخشی از این ظرف خالی است اذعان کرد: باید صادقانه گفت وضع امروز قابل انتقاد هست و همه چیز کامل نیست و با ایده آل فاصله داریم، اگر قرار است ببینیم دولت چه کرده باید ببینیم در سال ۹۲، لیوانمان چقدر آب داشت؟.

نوبخت نفت، اوراق مشارکت و مالیات را سه منبع درآمدزای کشور دانست و تصریح کرد:  مالیات تحت تاثیر نفت است و با چرخیدن چرخ اقتصادی، مالیات هم به بودجه کشور اضافه می شود.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم مجموع درآمدهای نفتی ۱۵۷ میلیارد دلار بود که نسبت به دولت گذشته بسیار پائین است گفت: توقعات از دولت یازدهم  بسیار است و معتقدند دولت باید به وظیفه خود عمل کند در حالیکه دولت علاوه بر امور جاری باید پروژه های عمرانی نیمه کاره قبل را نیز انجام می داد.

معاون رئیس جمهور افزود: با تمام مشکلات، بودجه جاری ۷۳ درصد و عمرانی ۹۱ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: متوسط مستمری به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در دولت یازدهم ۳.۴ برابر رشد داشته و اینکه گفته می شود دولت به محرومین توجه نداشته، خلاف واقع است.

نوبخت با اشاره به برخی انتقادهای نادرست به دولت تصریح کرد: برخی ها  به دولت اتهام وارد می کند که دولت به دنبال مذاکره نه دفاع از مستضعفین است،  ما با توجه به توطئه دشمن، نفت در برابر غذا باید مذاکره کرده تا تحریم ها پایان و توطئه ها خنثی شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها