بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۷۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
همان بخش سانسور شده ای که صداوسیما نمی خواست کسی از آن اطلاعی پیدا کند بیشتر از بقیه بخش های مستند دیده شد و همه درباره آن صحبت می کنند. در واقع بخش سانسور شده مستند فراگیرتر از کل مستند شد.

تدبیر24 »عبدالله ناصری ،عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان گفت: سانسور مستند انتخاباتی حسن روحانی باعث شد حتی آنانی که ذوق و شوقی برای پیگیری مستندهای انتخاباتی نداشتند پیگیر مستند روحانی شوند . مساله آنچنان طی 24 ساعت گذشته برجسته شده است که همان بخش سانسور شده ای که صداوسیما نمی خواست کسی از آن اطلاعی پیدا کند بیشتر از بقیه بخش های مستند دیده شد و همه درباره آن صحبت می کنند. در واقع بخش سانسور شده مستند فراگیرتر از کل مستند شد.

ناصری در گفت و گو با سحر- پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی دکترحسن روحانی-با اشاره به حذف بخش هایی از مستند انتخاباتی روحانی از سوی سازمان صداو سیما، گفت: این سازمان همیشه یک طرف از ماجرای انتخابات بوده است و علی رغم قانون اساسی، قانون تاسیسی آن و همچنین توصیه های بنیان گذار انقلاب اسلامی ما همچنان می بینیم که صدا و سیما در جریان انتخابات به صورت مشخص از یک جناح و یک نامزد جانب داری می کند و این مساله جدیدی نیست.

این عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان با بیان اینکه جانب داری در انتخابات یک امر نهادینه در سازمان صداوسیما شده است، اعلام کرد: مشخصا از انتخابات 76 به این سو ما شاهد آن بودیم که همواره روسای این سازمان اصولگرایان بودند و مدیران عالی آن نیز از همین جناح انتخاب می شدند که بر این اساس بدیهی است که چنین سازمان با ادعای رسانه ملی یک رفتار جناحی و متعصبانه در انتخابات از خود نشان دهد.

او با اشاره به کاهش شدید و محسوس مخاطبان صداو سیما در سالهای اخیر، تصریح کرد: رفتار جانب دارانه سازمان صداوسیما باعث شده تا مردم رفته رفته اعتماد خود را از این سازمان سلب کنند و به جای آن به سمت شبکه های مجازی رفته و مهمتر از آن جذب شبکه های ماهواره ای شوند که اساسا این شبکه می توانند تاثیر به سزایی بر افکار عمومی داشته باشند.

صدا وسیما نمی تواند از محبوبیت روحانی بکاهد

ناصری با انتقاد از حذف و سانسور مستند انتخاباتی حسن روحانی در تلویزیون گفت: این امر دور از ذهنی نبود و قابل حدس بود که صداو سیما مجددا دست به جانب داری بزند. البته این کار به جای آنکه صداوسیما را به هدف خود یعنی حمایت از نامزد مطلوبش برساند باعث شد تا محوبیت آقای روحانی دوچندان شود.

او ادامه داد: این رفتار صداوسیما دقیقا مصداقی اتفاقی بود که طی سالیان اخیر برای برخی از ناشران و نویسندگان رخ داده است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت های قبل کتابی را که قرار بود با هزار نسخه به چاپ برسد را رد می کرد، این کتاب به سرعت و به صورت مخفیانه در شبکه های مجازی به اشتراک گذاشته می شد و بین هزاران نفر مخاطب پیدا می کرد.

به گفته این عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان، سانسور مستند انتخاباتی حسن روحانی باعث شد حتی آنانی که ذوق و شوقی برای پیگیری مستندهای انتخاباتی نداشتند پیگیر مستند حسن روحانی شوند و مساله آنچنان طی 24 ساعت گذشته برجسته شده است که همان بخش سانسور شده ای که صداوسیما نمی خواست کسی از آن اطلاعی پیدا کند بیشتر از بقیه بخش های مستند دیده شد و همه درباره آن صحبت می کنند.

دست هایی در کار است

ناصری همچنین به پاره کردن بنرهای تبلیغاتی حسن روحانی در تهران و برخی از شهرهای کشور اشاره کرد و افزود: طبق قانون انتخابات و همچنین بنا بر اخلاق و شرع چنین رفتار به هیچ عنوان قابل قبول نیست . هیچ بنری نباید مورد تعرض قرار بگیرد و من فکر می کنم در این زمینه دست هایی در کار است تا فضای انتخابات به سمت بی اخلاقی های سیاسی کشیده شود.

او در عین حال به حامیان و هواداران حسن روحانی در سراسر کشور توصیه کرد : مبادا این اتفاقات باعث هیجانات در خلال انتخابات شود و کسی یا شخصی به نامزدی تعرض کند . چون این دقیقا همان چیزی است که رقبا دنبال می کنند تا از این طریق بتوانند فضای انتخابات را امنیتی کرده و از آن طریق موفقیتی را برای خود فراهم کنند. تجربه انتخاباتی نشان داده است که در هر دوره نامزدی که مورد ظلم واقع شده و به بنرهای او حمله شده است بیشتر نزد مردم محبوب می شود.

این عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان همچنین خطاب به دستگاه های اجرایی و نظارتی انتخابات ، اعلام کرد: از تمام مسئولان و نهادها درخواست داریم تا نظم شهرها و جامعه را در آستانه انتخابات حفظ کنند و اجازه ندهند که برخی رفتارهای تندروانه و افراطی فضای انتخابات را وارد وادی بداخلاقی های سیاسی کند.

هزینه های تبلیغاتی قالیباف از سایت کارانه شائبه برانگیز تر است

ناصری همچنین با اشاره به راه اندازی سایت کارانه و وعده پرداخت پول به مردم از جانب قالیباف در آستانه انتخابات، تصریح کرد: اصلا در این خصوص نیازی نیست به راه اندازی این سایت اشاره کرد. دو مناظره قبلی و صبحت های آقای قالیباف گویای همه چیز است. او 12 سال شهرداری تهران را تحت سلطه خود داشته و برای سومین بار نامزد ریاست جمهوری می شوند که در دوبار قبلی شکست سختی متحمل شدند.

عضو شواری  سیاست گذاری اصلاح طلبان  افزود: کسی که در حین همین مناظره اخیرش و زمانی که با انتقادات تند در حال تخریب رییس جمهوری کشور بودند ، نیمی از شهر به خاطر یک باران بهاری غرق اب بود و نمایشگاه کتاب به چنان وضعی دچار بود که در شبکه های مجازی پیشنهاد می کردند برای خرید کتاب حتما با خود لباس شنا و غواصی بیاورید!

او ادامه داد: از چنین فردی با چنین تفکری نمی توان انتظار رفتار بهتری داشت . کسی که دوبار در انتخابات شکست سنگین متحمل می شود ولی باز هم برای سومین بار آن هم بعد از فاجعه پلاسکو وارد عرصه می شود واقعا یک اعتماد به نفس عجیب و کاذبی می خواهد. هرچند که از همین حالا باید اور بازنده قطعی انتخابات دانست. الان ممکن است خیلی ها نسبت به سایت کارانه انتقاد داشته باشند و همان طور که وزارت کشور اعلام کرد شائبه خرید و فروش رای به آن وارد باشد ولی من مهمتر از آن بررسی هزینه های انتخاباتی آقای قالیباف را مطرح می کنم و تقاضا دارم دستگاه های نظارتی هرچه سریعتر به این مساله ورود کنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها