بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۷۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
دانشگاه استنفورد طی یک تحقیق با پیشنهاد یک راه جدید امکان دست­یابی به نمرات بهتر را برای دانشجویان فراهم ساخت.
تدبیر24»تحقیقات دانشگاه استنفورد نشان می­‌دهد دانشجویان هنگام مطالعه هر قدر بیشتر به منابع درسی­‌شان فکر می­‌کنند، به همان اندازه به نمره بالاتری دست پیدا می­‌کنند. دانشجویان راه­‌های متعددی برای کسب نمره بالا دارند اما این تحقیق جدید نشان می­‌دهد که این امر با فکر کردن دانشجویان به فایده منابع درسی­‌شان نیز امکان­‌پذیر است.

این تحقیق نشان می­‌دهد دانشجویانی که در یک فعالیت کلاسی که توسط خودشان مدیریت می­‌شد شرکت داشتند و آن­ها را به فکر کردن و واکنش نسبت به تاثیر و فایده منابع درسی وا­ می‌داشت به مراتب نمره بهتری از همسالان خود کسب کردند.

یک محقق روانشناس از دانشگاه استنفورد به نام پاتریشیا چن گفت: دریافتیم هنگامی که دانشجویان درگیر چنین فعالیتی می­‌شوند، دچار خود­مدیریتی می­‌شوند که فارغ از اینکه چه زمانی مطالعه کنند برایشان بسیار مفید و کمک کننده است.

امروزه دانشجویان با توجه به توسعه منابع آنلاین روش‌های متععدی برای مطالعه منابع درسی­‌شان دارند. با این وجود تحقیقات نشان می­‌دهد دانشجویان همچنان در ایجاد راه­های مطالعه موثر دچار مشکل هستند. خانم چن و همکارانش یک تمرین مختصر و مفید را معرفی کردند که دانشجویان را برای استفاده بهتر و موثرتر از منابع راهنمایی می­‌کند.

نتایج تحقیق به وضوح نشان می­‌دهد دانشجویانی که با استراتژی و برنامه مطالعه کردند در پایان نیم­سال موفق به فراگیری موثرتر و دست­یابی به نمرات بالاتر شدند و حتی بهترین نمایش را در بین همسالان خود داشتند.

این تحقیق در مجله تخصصی علوم روانشناسی منتشر شده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها