بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۷۷۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
قهرمان وزنه‌برداری المپیک لندن گفت: امیدوارم مصدومیت زانو دوباره برایم مشکل‌ساز نباشد و محکم برای مسابقات جهانی آماده شوم اما اگر مصدومیت برطرف نشود ممکن است خداحافظی کنم.
تدبیر24» بهداد سلیمی در حاشیه تمرین تیم ملی وزنه برداری در مورد آخرین وضعیت مصدومیت خود بیان کرد: بعد از المپیک دو مرتبه که تمریناتم را شروع کردم، زانویم اذیت کرد و به شدت درد گرفت. بعد از استراحت تقریبا دو هفته‌ای  و انجام فیزیوتراپی وضعیت زانویم به حالت عادی برگشته است. چند روزی است که تمریناتم را شروع کرده‌ام و امیدوارم مصدومیت زانو برایم مشکل‌ساز نباشد و بتوانم خیلی محکم برای مسابقات جهانی آماده شوم.
سلیمی در پاسخ به این پرسش که بهتر نبود در مسابقات جهانی شرکت نمی‌کرد و برای رقابتهای سال ۲۰۱۸ آماده می‌شد، تصریح کرد: شرایط سنی من به گونه‌ای نیست که بخواهم یک سال را از دست بدهم و برای سال آینده آماده شوم. علاوه بر شرایط سنی، مصدومیت هم این اجازه را به من نمی‌دهد تا این کار را  انجام بدهم. به گفته پزشکان سه ماهی که بعد از المپیک تمرین نکردم باعث این مشکلات شده  و عضلات زانویم به شدت ضعیف شده است بنابراین اگر بخواهم دوباره تمرین نکنم باز هم به شرایط قبل بر می‌گردم.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه توقعات از بهداد سلیمی باعث نمی‌شود فشارها برای آماده شدنش دوچندان شود، گفت: خدا را شکر مردم خیلی آگاهانه  و منصفانه به ماجرا نگاه می‌کنند و مصدومیت من را لمس کردند. توقعاتشان نسبت به من کمتر شده و بیشتر نگران سلامتی من هستند. البته به این معنی نیست که بخواهم کوتاهی کنم ولی فشارها  از لحاظ توقعات مردم و مسئولان کمتر شده است.
سلیمی در مورد انگیزه خود نیز بیان کرد: مسائلی در کنار هم باعث انگیزه دادن به فرد می‌شود. امکاناتی باید فراهم  باشد که ورزشکار انگیزه داشته باشد و بدون دغدغه تمرکز خود را بر روی تمرینات بگذارد.
قهرمان المپیک لندن در مورد سخت شدن شرایط در وزنه برداری  و افزایش مشکلات آن تصریح کرد: متاسفانه هر چهار سال یکبار مسئولان ما را به یاد می آورند و به ورزشکاران می‌رسند. بعد از المپیک واقعا ورزشکاران رها شدند، تبعات آن هم نفراتی مانند سهراب مرادی  و کیانوش رستمی و خیلی از قهرمانان دیگر است که به دلیل شرایط بد در اردو ها نیستند.
او افزود: با رویکردی که آقای سلطانی‌فر دارد مقداری شرایط بهتر شده است. امیدوارم شاهد این اتفاقات تلخ نباشیم.
او در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند برای مسابقات جهانی تمام مهره‌های وزنه‌برداری دوباره جمع شوند و تیم منسجمی برای مسابقات جهانی تشکیل شود، تاکید کرد: نمی‌دانم. خواسته‌ها و شرایط هر کدام از این ورزشکاران متفاوت است. باید خواسته‌ها مرتفع شود تا ورزشکاران برگردند. در مورد خودم حرف بزنم اگر مصدومیتم برطرف شود در خدمت تیم ملی خواهم بود. بقیه دوستان هم خودشان باید اظهار نظر کنند شرایط به چه شکل است.
وزنه بردار فوق سنگین ایران درباره‌ی اینکه فکر می‌کند با چه انگیزه‌ای در مسابقات جهانی شرکت کند، گفت: قطعا آمادگی ۱۰۰ درصد نباشد شرکت نمی‌کنم زیرا رقبا قوی‌تر شده‌اند و رکوردها هم بالا رفته است و باید به شرایط ایده ال برسم.
سلیمی در مورد اینکه نگرانی‌ها وجود دارد شاید این فشار آوردن برای آماده کردن او تا مسابقات جهانی باعث ایجاد مصدومیت جدی‌تری برایش شود، تصریح کرد: مصدومیت همیشه  همراه ورزشکار هست  و قابل پیش بینی نیست. به هر حال باید تلاش کنیم و کارم  همین وزنه زدن است و کاری غیر از این ندارم. اگر بخواهم فشار زیاد نیاورم و ۱۰۰درصد آماده نشوم، تمرین کردنم هم فایده‌ای ندارد.
وزنه بردار دسته ۱۰۵+کیلوگرم ایران در پاسخ به این پرسش که در مسابقات جهانی به فکر رکورد شکنی است، بیان کرد: زود است در مورد این مووضع حرف بزنم یا فکر کنم. در حال حاضر به دنبال آماده کردن زانوی خود هستم تا تمرینات وزنه برداری‌ام را استارت بزنم.

او در پاسخ به این پرسش که اگر مصدومیتش برطرف نشود خداحافظی خواهد کرد، گفت: امکانش هست و هیچ چیز بعید نیست.
سلیمی در پاسخ به این پرسش که بهتر نبود مانند رضا یزدانی در خارج از کشور عمل می‌کرد، تاکید کرد: طرز فکرها با هم متفاوت است. من  از جراحی‌ام راضی هستم. شاید اگر خارج عمل می‌کردم المپیک را از دست می‌دادم. البته من تمام تحقیقات  خودم را انجام داده بودم و این طور نبود که چشم و گوش بسته تصمیم بگیرم. حتی با چند پزشک در امریکا و آلمان  مذاکره داشتیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که ما پزشکانی داریم که در زانو مطرح هستند و بهتر است در ایران جراحی کنم. شاید اگر مصدومیت من از ناحیه دیگر بود به جراحی در خارج از کشور عمل فکر کردم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها