بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۷۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخد آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در سال 95، مرگ و میر ناشی از مواد مخدر 44 درصد افزایش یافته است، گفت: سوء مصرف مواد مخدر در میان زنان شایع تر شده است، طوری که 66 درصد مرگ و میر در اثر سو مصرف مواد مخدر، شامل زنان استان است.این مرگ و میر ناشی از تغییر در نوع مصرف و دوز مواد مخدر و ناخالصی تریاک بوده است.
تدبیر24»محمدعلی نصرتی در جلسه ی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ضمن قدرانی از علوم پزشکی استان که در راستای تجهیز مرکز ماده ی 16 اقداماتی شایسته انجام داده است، اظهار کرد: جمعیت قابل توجهی از معتادانی که در مراکز اقامتی بوده‌اند تحت پوشش بیمه‌ی سلامت قرار گرفته‌اند. 

وی با بیان اینکه با نگهداری معتادان در این مراکز، نگرانی های خانواده هایشان نیز کاهش یافته است، ادامه داد: در مرکز ماده ی 16، 550 نفر  نگهداری می شوند و برای 170 نفر اشتغال زایی شده است، به طوری که کارگاه ها به صورت سه شیفته در حال فعالیت هستند. 

 دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی افزود: طبق آمار سال 95، اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر در ارتباط با محیط خانواده 43 درصد، در محیط آموزشی 49 درصد و تولید برنامه های تلویزیونی 29 درصد افزایش داشته است. 

وی با اشاره به اینکه ستاد مواد مخدر اقداماتی در فضای مجازی جهت فرهنگ سازی و آگاه سازی خانواده ها از طریق فیلم، فعالیت های چشمگیری داشته است، اعلام کرد:پکیجی در ارتباط با مواد مخدر تهیه شده است که در اسرع وقت این پکیج در بین  100 هزار خانواده توزیع خواهد شد. 

 وی متذکر شد: ستاد برای  مبارزه با شیوع اعتیاد در بین جوانان و نوجوانان، در جهت استفاده از ظرفیت‌های فکری، فرهنگی و تربیتی جامعه و خانواده ها  اهتمام جدی  داشته است. 

استاندار آذربایجان شرقی از ارائه خدمات درمانی به 66 هزار نفر در مراکز ترک اعتیاد خبر داد. 

به گزارش ایسنا، اسماعیل جبارزاده در جلسه‌ی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ، با اشاره به تلاش‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: این ستاد برای احیا و نجات جان انسان‌ها تلاشی مضاعف می‌کند، چرا که با اهتمام جدی این ستاد، آذربایجان‌شرقی به استانی بدون معتاد متجاهر تبدیل شده است. 

وی بیان کرد: ریشه کن سازی ناهنجاری‌هایی چون اعتیاد در جامعه جزء اولویت هاست، باید در این زمینه گام‌های موثری برداشت که در استان ما مرکز ماده 16 اقدامات چشمگیری جهت مبارزه با اعتیاد انجام داده است؛ به طوری که سال 95، به 66 هزار نفر خدمات درمانی در مراکز درمانی ترک اعتیاد ارائه شده است. 

جبارزاده افزود: ضروری است به جیره ی غذایی 550 نفر معتاد در حال درمان در مرکز ماده ی 16 توجه ویژه ای شود. 

وی با اشاره به گسترش دامنه‌ی مبارزه با مواد مخدر در روستاها، اعلام کرد: باید مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مربوطه در جلساتی با دهیارها، بخشداران، شهرداری های شهرهای کوچک در زمینه مبارزه با مواد مخدر همکاری لازم را داشته باشند. 

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: گروه‌های علمی و پژوهشی نیز باید بر اساس آمار ارائه شده برای ریشه کن سازی اعتیاد تدبیری بی‌اندیشند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها