بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۷۷۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
استاندار کرمان از ارتقای حوزه بهداشت و درمان استان کرمان خبر داد و گفت: چندین بیمارستان در دولت تدبیر و امید افتتاح و یا در حال افتتاح است.
تدبیر24»«علیرضا رزم‌حسینی» دیشب(چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه) در در جشنواره نشاط و امید جوانان با اشاره به مولفه‌های ملی که برای هر کشوری مطرح است، گفت: سرمایه‌های اجتماعی یکی از مولفه‌های پایه‌ای مورد تأکید عالمان است، که این سرمایه به معنای ارتقای فرهنگ، ارتقای همبستگی ملی، ارتقای راستی و درستی، رعایت قانون و ... است.

وی سرمایه‌های اجتماعی را مهم‌ترین مولفه توسعه‌یافتگی هر کشور دانست و گفت: سرمایه اجتماعی با هزینه بدست می‌آید و به سادگی به آن دست پیدا نخواهیم کرد.

استاندار کرمان رهبر را یکی دیگر از مولفه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: رهبران محور همبستگی هر کشوری هستند و استحکام هر کشوری به رهبر آن بستگی دارد که خوشبختانه جمهوری اسلامی از این نعمت برخوردار است و ایشان با هوشمندی و تدبیر توانسته‌اند این انقلاب را پیش ببرند.

وی افزود: قدرت اقتصادی و فرهنگی یکی دیگر از مولفه‌ها است و هر کشوری که درآمد سرانه آن بیشتر باشد، تولید ناخالص بالاتر، رشد اقتصادی بالاتر، توسعه پایدار و متوازن داشته باشد به قدرت اقتصادی در جهان تبدیل خواهد شد.

رزم‌حسینی با اشاره به کشورهای G8، اضافه کرد: سطح عقلانیت و خرد جمعی یکی دیگر از مولفه‌های ملی کشور است و هر کشوری که به خرد جمعی دست پیدا کند، باعث ایجاد وحدت ملی در آن کشور می‌شود.

وی به مسأله انتخابات پرداخت و افزود: مردم با حضور خود در انتخابات، به سایر کشورها نشان می‌دهند که چه میزان با نظام همراه هستند و امنیت ملی برایمان چه مقدار اهمیت دارد.

استاندار کرمان سردار سلیمانی را افتخار کرمانی‌ها و ایرانی‌ها دانست و گفت: امروز کشورهای جهان، میز مذاکره به ما می‌دهند برای حل مسایل منطقه میز مذاکره به ایران می‌دهند این در حالی است که در گذشته چنین امتیازی ایران نداشت.

وی رسالت همه ایرانیان را مشارکت حداکثری در انتخابات دانست و خاطرنشان کرد: هرم جمعیت کشور ایران جوان است و ان‌شاا... با حضور حداکثری در انتخابات مشت محکمی به دهان دشمنان اسلام و ایران خواهند زد.

رزم‌حسینی از آمادگی استان کرمان برای برگزاری انتخابات سخن به میان آورد و افزود: آموزش‌های لازم به مسئولین داده شده تا انتخاباتی سالم برگزار شود و ما امانتدار مردم هستیم و مطمئن باشید هر رأی بیندازید همان رأی خواند خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که اگر اختیارات کامل داشتیم از جوانان بیشتر استفاده می‌کردیم، تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان خوشبختانه در این دوره رشد قابل توجهی داشته‌اند به گونه‌ای که از 27 شرکت در سال 92 اکنون حدود 51 شرکت دانش‌بنیان در سطح استان داریم که صادرات سالانه آن‌ها از 28 میلیون دلار در گذشته اکنون به 340 میلیون دلار رسیده است که شاهد رشد چشمگیر 1114 درصدی نسبت به دولت گذشته را شاهد هستیم

استاندار کرمان در ادامه در پاسخ به دغدغه‌های نماینده‌های جوانان در این نشست تصریح کرد: ورزش و نشاط جزو نیازهای مهم کشور است که مورد توجه مسئولین کشوری هم‌چنین مسئولین استان کرمان این مهم بوده است.

وی از کاستی‌های موجود در حوزه ورزش و جوانان سخن گفت و افزود: فرهنگ، اقتصاد، امنیت و نشاط و شادابی زنجیره‌های پیوسته به یکدیگر هستند و فقدان هر کدام از آن‌ها این زنجیر را می گسلاند.

استاندار کرمان به تحولات که در قلعه گنج به دست آمده پرداخت و اظهار کرد: اکنون شاهد تأثیر اقتصاد بر شهرستان قلعه‌گنج هستیم، به گونه‌ای که امید به زندگی در میان مردم شهرستان قلعه‌گنج را می‌توان دید.

وی عمر ایده شهرستان قلعه‌گنج را حدود 2.5 سال دانست و تصریح کرد: با توجه به اتفاقات میمونی که در شهرستان قلعه‌گنج ناظر هستیم، در می‌یابیم که می‌توان بوروکراسی نحس اداری را دور زد و به موسسات توانمندی نیاز داریم تا توسعه را از دیوان‌سالاری نجات دهیم.

رزم‌حسینی تقسیم استان را به مناطق هشت‌گانه اقتصادی را دانایی‌محور دانست و افزود: توسعه باید با مشارکت مردم انجام شود و بدون حضور مردم امر توسعه امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: استان کرمان در حوزه بهداشت و درمان، ورزش، صندوق توسعه ملی، اقتصاد مقاومتی، سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و میراث فرهنگی رتبه اول کشور را کسب کرده است که این موفقیت‌ها با همکاری و همدلی همه ارکان استان امکان‌پذیر شده است.

استاندار کرمان با بیان این مطلب که فاصله زیادی تا موفقیت کامل داریم و هم‌اکنون در اول راه هستیم، افزود: هنوز کاستی‌هایی در استان از جمله آسیب‌های اجتماعی، حاشیه‌نشینی و ... وجود دارد اما حرکت بسیار خوبی در جهت توسعه همه جانبه در استان کرمان شکل گرفته است.

وی با اشاره به برخی آمارها، تصریح کرد: در سه سال گذشته 95 هزار گردشگر خارجی به استان کرمان ورود پیدا کرده‌اند و با آغاز ویزای فرودگاهی در استان کرمان شاهد افزایش چندین برابر گردشگر خارجی در استان کرمان هستیم.

رزم‌حسینی به ارتقای بهداشت و درمان در استان کرمان اشاره و یادآوری کرد: وزیر بهداشت و درمان در اوایل این دولت به استان سفر کرده بودند از کاستی‌های زیاد بهداشت و درمان در استان کرمان آگاه شدند و اکنون با همت مسئولین، بخش‌های خصوصی و خیرین شاهد ارتقای این حوزه هستیم.

وی با اشاره به این‌که به آیت الله هاشمی رفسنجانی عرض کردم که راه نجات این استان تفویض اختیارات است، گفت: وزیر بهداشت در سفر اخیر خود به شمال استان کرمان به بنده عرض کردند که آقای رزم‌حسینی شما برای بهداشت و درمان این کشور و استان کاری پایه‌گذاری کردید که باعث شده تفویض اختیارات را به سایر استان‌ها نیز داده‌ام، شایان ذکر است که فقط استان کرمان در حوزه بهداشت و درمان تفویض اختیار داده شده است.

استاندار کرمان به احداث بیمارستان‌های جدید در استان کرمان اشاره و خاطرنشان کرد: بیمارستان سیرجان 235 تختخواب، بیمارستان رابر با 32 تختخواب، کلینیک فوق تخصصی و تخصصی در بافت، بیمارستان قلعه گنج افتتاح شدند و بیمارستان باهنر در کرمان با پیشرفت بیش از 90 درصد در سه ماه آینده افتتاح خواهد شد و بیمارستان رودبار فردا افتتاح می‌شود.

وی از کلنگ‌زنی بیمارستان 260 تختخوابی در جیرفت خبر داد و گفت: بیمارستان 750 تختخوابی شفا و چندین بیمارستان در استان کرمان افتتاح شد و یا در حال افتتاح است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها