بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۷۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
معاون سازمان همکاری‌های اکو تاکید کرد: توسعه گردشگری، نیازمند اتخاذ راهبردها،سیاست‌ها و برنامه‌ها در سطوح ملی و منطقه‌ای است.
تدبیر24»احسان علی منگی در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم، با بیان اینکه گردشگری به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین و رو به رشدترین بخش‌های اقتصادی در جهان به‌شمار می‌رود، افزود: توسعه و رونق این بخش می‌تواند منتج به ایجاد شغل و توسعه کشورهای عضو با ملزومات سرمایه‌گذاری کمتر و نیز تاثیرات محیط زیستی منفی اندک شود.

وی با یادآوری اینکه امروز شاهد تحقق یکی از مهم‌ترین تصمیمات سازمان بوده و این مهم به واسطه برگزاری این جشنواره در زنجان محقق شده است، تصریح کرد: منطقه اکو با جمعیتی بالغ بر 450 میلیون نفر، به داشتن زیبایی‌های منحصر به‌فرد طبیعی و تنوع میراث‌فرهنگی و تاریخی شهره است. این منطقه یکی از غنی‌ترین مناطق جهان از نظر میراث تاریخی و فرهنگی بوده و یادآور خاطرات جاده ابریشم کهن است. به همین دلیل، این منطقه دارای توانمندی بالقوه عظیمی است تا به مقصد گردشگری عمده‌ای در جهان تبدیل شود، اگر چه این پتانسیل به طور صحیح مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.در سند چشم‌انداز گردشگری اکو این هدف ترسیم شده است که منطقه اکو به مقصدی سبز و آرام با محصولات متنوع و خدماتی با کیفیت مبدل شود. ضمن اینکه در امتداد این فرآیند و با تعامل با همه عوامل مرتبط، توسعه پایدار و پاسخ‌گویانه گردشگری و ارتقای وضع زندگی ساکنان نیز تضمین خواهد شد، بنابراین دبیرخانه اکو از سوی رهبران سازمان موظف شده است تا صنعت گردشگری را با همکاری اعضا از طریق تدوین راهبردها، سیاست‌ها و پروژه‌های مناسب در منطقه گسترش دهد.

معاون سازمان همکاری‌های اکو در ادامه ضمن قدردانی از همه کسانی که در برگزاری این جشنواره دستی بر آتش داشتند، افزود: موضوع جشنواره امسال با عنوان «همه باهم به سوی گردشگری پایدار» بوده و در صدد تاکید بر اهمیت و قدردانی از فرهنگ‌ها، غذاها، صنایع‌دستی، محیط زیست و مردمان منطقه اکو و راه تاریخی ابریشم و نیز معرفی آن‌ها به جامعه جهانی است.

وی با بیان اینکه دبیرخانه اکو به منظور عملیاتی کردن چشم‌انداز 2025 از اعضای خود حمایت و پروژه‌های مختلفی را به منظور گسترش گردشگری آغاز کرده است تا دیدگاه خود را نسبت به توسعه منطقه از طرق مختلف به نمایش بگذارد، خاطرنشان کرد: برگزاری سالانه جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم به‌صورت مشترک در زنجان نشانگر اراده ما برای همگامی با جوامع محلی برای بهره‌مندی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آن‌ها و کمک به شکوفایی جاذبه‌های گردشگری و معرفی آن‌ها به کشورهای منطقه و جهان است.

در ادامه این مراسم،حبیب‌الله ملایی‌یگانه شهردار زنجان ضمن خیرمقدم به مهمانان، با بیان اینکه جشنواره حاضر بر محور و مدار دو مفهوم جاده ابریشم و سازمانی متشکل از کشورها و ملت‌هایی که دارای پیوست عمیق فرهنگی هستند، یعنی سازمان اکو شکل گرفته است، افزود: کشورها و شهرهای واقع در مسیر تاریخی جاده ابریشم با به اشتراک گذاشتن داشته‌های فرهنگی خود، سعی در گسترش ارتباطات نوین و فراهم کردن مولفه‌های توسعه فرهنگ‌محور هستند که از آن جمله می‌توان به فرهنگ و هنر آشپزی و ویژگی‌های خوراک مردمان ساکن در این بستر فرهنگی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز توسعه شهرها و ارتقای کیفیت زیست مردم با بازگشت به داشته‌های فرهنگی و تعامل هنرهای اصیل اقوام تحقق می‌یابد، تصریح کرد: امروز شهر زنجان به داشتن طیف متنوعی از هنرهای بومی در سینه مردمان خود افتخار می‌کند. دانشی که جلوه‌های عینی آن در قالب آیین‌های سنتی، شعر، صنایع‌دستی باشکوه و بالاخره در تهیه خوراک سالم و با کیفیت و مثال‌زدنی بروز و ظهور پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف احیای آیین‌های سنتی و معرفی هنر آشپزی اقوام شکل گرفته و با تکیه بر ظرفیت‌های آن می‌توان علاوه بر احیای هنرها و سنت‌های رو به فراموشی، زمینه ایجاد تعاملات فرهنگی و نزدیکی اقوام و ملل دارای فرهنگ و منافع مشترک را فراهم کرد و از این رهگذر با تکیه بر بستر مفهوم گردشگری خلاق و گردشگری فرهنگی، زمینه توسعه اقتصادی و اجتماعی هم‌افزا را فراهم آورد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها