بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۷۷۶۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
ابراهیم گراوند
تدبیر24» لیست نهایی شورای عالی اصلاح طلبان براي انتخابات شوراي شهر تهران كه قرار است همزمان با انتخابات رياست‌جمهوري در كشور برگزار شود، پس از کش و قوس فراوان بالاخره سه شنبه شب منتشر شد.
بر اساس آنچه كه شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان اعلام كرد که البته صبح روز بعد از انتشار اسامی یکی از گزینه های اقلیت مذهبی از لیست حذف شد و مرتضی الویری جایگزین او شد.
لیستی که برخلاف ادعای قبلی محمدرضا عارف، رییس شورای عالی اصلاح طلبان و برخی اعضای شورای شهر نه از تخصص بهره ای برده نه به هیچ وجه قابل دفاع است. به عنوان نمونه یکی از گزینه های نهایی با تخصص مامایی در این لیست قرار گرفته است و در مورد دیگر "گزینه جوان"آن عناوین جعلی را رزومه کار خود کرده است.
عارف بارها طی سخنانی اعلام کرده بود که شورای عالی درحال بررسی و بستن لیستی از جوانان و متخصصان شهری است و باتوجه به سازو کاری که شورای عالی درپیش گرفته اند سه شاخص پاکدستی، اصلاح طلبی و تخصص درباره گزینه ها مدنظر قرار خواهد گرفت. او دلیل تاخیر در اعلام لیست نهایی را بررسی دقیق شورا درباره نامزدها اعلام کرد و گفت لیستی منتشر خواهد شد که بتوانند از تک تک افراد منتخب در لیست دفاع کنند.
عارف گفته بود تلاش می‌کنیم با رایزنی خود کاندیداها به یک لیست قابل دفاع برسیم تا اسفند 94 بار دیگر تکرار شود. او همچنین درباره نحوه انتخاب کاندیداها در لیست شوراهای اصلاح‌طلبان اظهار کرده بود: تلاش ها در این زمینه در حال انجام است و کار بسیار سختی در پیش داریم. در واقع با حدود 200 نفر از افراد برجسته که همه آنها واجد شرایط قرار گرفتن در لیست هستند، رو به رو هستیم.
عارف همچنین اظهارکرده بود: «ما طبق ميثاقنامه از افراد تضمين مي‌گيريم كه بعد از اينكه در ليست قرار گرفتند حق ندارند براي تصاحب هيچ سمتي اعم از حضور در كابينه، مجلس يا هرجاي ديگر انصراف دهند. ضمانت اجراي ما اخلاقي است. با آنها صحبت مي‌كنيم كه انسجام شورا حفظ شود.» عارف با بيان اينكه براي زنان و جوانان سهميه ۵۰درصدي درنظر گرفته شده كه اين افراد بايد حداقل تخصص را داشته باشند.
 این در حالی است که پس از انتشار لیست نهایی و توقعات ایجاد شده، مردم با لیستی مواجه شدند که نه تنها انتظارات انها را براورده نکرد بلکه شوک بزرگی به همه حامیان اصلاحات وارد کرد. چرا که اسامی اعلام شده دور از انتظار و توقع حامیان اصلاحات بود. مسئله قابل توجه حاشیه ها و گمانه زنی هایی بود که قبل از انتشار لیست به گوش می رسید و برخی شائبه پیشنهاد و پرداخت پولهای کلان به برخی اعضای شورای عالی برای گنجاندن افراد مدنظر خود در لیست نهایی مطرح می کردند و برخی دیگر باند بازی و ضد وبند برخی احزاب و افراد و تاثیر و سایه قیم مابانه شان بر تصمیم شورای عالی اصلاح طلبان را بیان کردند. لیست اعلامی تا حدی خارج از تصور حامیان و سایر نامزدها بود که در فضای مجازی به صراحت اعلام کرده اند علی رغم تعهد و میثاقی که برای کناره گیری سایرنامزدها به نفع لیست قبل از اعلام اسامی گرفته اند از این لیست پرحاشیه و بحث برانگیز و پرشائبه حمایت نخواهند کرد و به نفع آن کناره گیری نمی کنند.
همچنین برخی تهدید به بستن لیست های مجزا و موازی کرده اند و گروهی دیگر اعلام کرده اند که مانع رای آوری لیست مذکور خواهند شد. دسته دیگر نیز با هشتک #نه_به_لیست_فرمایشی دیگران را به رای ندادن به کل لیست دعوت می کنند.
پس از انتشار لیست نهایی اصلاحات برای شورای شهر، مشخص شد با وجود شعارهای تخصص گرایی و تجربه بسیاری از متخصصان و لژیونرهای جبهه اصلاحات که هرکدام آنها به تنهایی دامنه رای بالایی دارند و می توانند افراد زیادی را پای صندوق های رای بکشانند و در گذشته ثابت کرده اند تجربه و توان مدیریتی بالایی دارند و پاکدست و ضدفساد هستند در لیست حضور نداشتند. همچنین  از حضور جوانان توانمند که تخصص لازم در زمینه مدیریت شهری دارند ممانعت شده است. عجیب تر اینکه سایت شورای عالی اصلاح طلبان دست به اقدامی غیر اخلاقی زده و بخشی از صحبت های سید محمد خاتمی درباره تاکید به اعتماد نامزدها به لیست شورای عالی و انصراف آنها به نفع لیست را منتشر کرده است. صحبت هایی که قبل از بسته شدن این لیست پرابهام و چالش برانگیز مطرح شده است. اقدامی غیر اخلاقی که با توجه به لیست ضعیف و غیرقابل دفاع شورای عالی بیشتر به دنبال هزینه کردن آبروی سید اصلاحات و مخفی شدن پشت او به منظور محفوظ ماندن از ترکش ها و تبعات احتمالی واکنش معترضان به این لیست است. امید است سید خندان بیش از این آبروداری نکند و با عدم حمایت از این لیست پرشائبه اجازه ندهد فرصت طلبی به جای اصلاح طلبی در جامعه نهادینه شود.
ای کاش بزرگان اصلاحات قدر سرمایه اجتماعی اصلاحات را می دانستند.

منبع: گفت و گو نیوز
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۲
0
0
ما آثار شنیدن صدای مختلف از جریان اصلاحات را در دهه هشتاد دیدیم اگر دنبال گفتمان وانسجام باشیم پیروزیم چون معتقدم اگر انسجام داشته باشیم ۷۰ درصد رای مردم را اصلاحات دارد. باید منیت و سهم‌خواهی را کنار گذاشت. از لیست امید با همه انتقادات به حق دفاع کنیم که دوباره پشیمان نشویم.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها