بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۷۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
سعید لیلاز:
مبنای اساسی صنعت گردشگری تنش زدایی فضای داخلی و بین المللی است که دولت روحانی در این باره بسیار خوب عمل کرده است.

تدبیر24»این اقتصاد دان و فعال اصلاح طلب، مبنای اساسی صنعت گردشگری را تنش زدایی فضای داخلی و بین المللی دانست و گفت: مبنای اساسی صنعت گردشگری تنش زدایی بین المللی و تنش زدایی داخلی است و دولت آقای روحانی هم در تنش زدایی بین المللی و هم در تنش زدایی داخلی بسیار خوب عمل کرد و بر این امر واقف آمد و مشاهده شد که در دولت یازدهم رشد گردشگری هر سال دو رقمی بوده است و اگر با همین آهنگ کشور را ادامه دهیم می توان ظرفیت های بسیار خوبی هم در زمینه اشتغال و  هم خودکفایی ارزی به وجود آورد.

به گزارش سحر- پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی، این فعال اصلاح طلب درباره تاثیر صنعت گردشگری بر ایجاد اشتغال و ارزآوری اقتصاد ایران، عنوان کرد: همانطور که علمای صنعت گردشگری معتقدند؛ هر پنج گردشگر قادر است یک شغل دائم ایجاد کند. بنابراین اگر کشور ایران بتواند با استفاده از ظرفیت های بی همتای خود در دنیا که نمونه و نظیر ندارد، ده میلیون گردشگر به گردشگرهای فعلی خود بیفزاید، شاید توانست به تنهایی هم موضوع اشتغال و هم ارزآوری اقتصاد ایران را حل کرد.

وی افزود: همانطور که می دانید کشورهایی مانند ترکیه سالانه بین 20 تا 25 میلیارد دلار، خالص درآمد صادرات خدماتشان است، بنابراین با توجه به اینکه ایران از نظر توریسم کشور جذابتری است می توان مانند همین الگو را در آن پیاده کرد.

لیلاز در پایان با اشاره به اینکه کشور ایران می تواند قطب گردشگری توریسم مذهبی باشد، گفت: همین اتفاقی که در صنعت توریسم مذهبی در چهار سال گذشته و قبل از اشغال سفارت عربستان در مشهد رخ داده بود، برایم شگفت آور بود که این تعداد هتل درجه یک و بدون دخالت دولت توسط بخش خصوصی ساخته شده و برای کشور  ایجاد اشتغال و ارز آوری کرده است و توریست شیعه را به زیارت امام رضا (ع) می آورد. ما حداقل بیش از هشتاد میلیون شیعه خارج از ایران داریم که خود می تواند فضای مناسبی در صنعت توریسم مذهبی برای کشور ایجاد کند. بنابراین اگر در این زمینه به مشکلات داخلی فائق آییم، ظرفیت کشورمان بی همتا است و نه از نظر من بلکه از نظر کارشناسان صنعت گردشگری، ایران یکی از ده کشور جذاب دنیا در گردشگری محسوب می شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها