بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۷۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
در نشست دو کاندیدای اصلاح‌طلب شورای پنجم عنوان شد
دو کاندیدای انتخابات شورای شهر پنجم که در لیست 21 نفره اصلاح طلبان قرار دارند مواضع خود را تشریح کردند.
تدبیر24»محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر چهارم و کاندیدای شورای شهر پنجم که در لیست 21 نفره اصلاح طلبان قرار دارد صبح امروز در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های اصلاح طلبان در شورای شهر آتی برگزار شد با بیان اینکه در آستانه برگزاری دو انتخابات بزرگ هستیم که سرنوشت کشور را رقم می‌زند گفت: در مناظره روز گذشته روحانی و جهانگیری با رعایت اخلاق و ارائه آمار واقعی برنده مناظره شدند و طوفان روحانی پوپولیست‌ها را با خود برد.

وی با بیان اینکه جریان اصلاحات به عنوان گفتمانی که خودش موجبات ایجاد شوراها را رقم زده معتقد است که نهاد شورا یک نهاد خدماتی و فرهنگی است گفت: برای ارائه لیست در انتخابات شورای شهر پنجم تعداد زیادی از افراد رزومه‌های خود را ارسال کردند اما واقعیت این است که تعداد اعضای شورای شهر در دوره پنجم بسیار محدود است و نسبت به دوره چهارم شاهد کاهش 10 نفر از اعضا هستیم که بر همین اساس اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با تشکیل کارگروه‌های مختلف، شاخص‌ها را احصا کرده و در گروه‌های غربالگری رزومه افراد را بررسی کرده و ضمن انطباق با شاخص‌ها نسبت به امتیازبندی رزومه متقاضیان اقدام کردند که نهایتا 150 نفر از میان این افراد انتخاب شد و از آنجایی که تمامی 150 نفر قابلیت این را داشتند که در لیست اصلاح طلبان قرار گیرند به گروه‌های تخصصی شهری تقسیم بندی شدند که حتی آقایان موسوی لاری و عارف نیز اعلام کردند که از درون این گروه‌های تخصصی نمایندگان انتخاب شوند و بر همین اساس این کارگروه‌ها جلسات مختلفی را برگزار کردند و نهایتا اعلام کردند که خودشان هم نمی‌توانند به دلیل شایستگی‌های زیادی که وجود دارد کاندیدای خود را اعلام کنند و تعهد دادند که هر تصمیمی که شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان بگیرد آن را قبول می‌کنند.

قطعا با موج انصراف‌هایی که این چند روز ایجاد شده شاهد انسجام بیشتری خواهیم بود

وی با بیان اینکه قطعا تعدادی از همکاران فعلی در شورای شهر چهارم لیاقت حضور در لیست را داشتند اما از آنجایی که تعداد افراد شایسته زیاد بود انتخاب بسیار سخت می‌شد گفت: بارها شورای عالی صراحتا اعلام کرد که در لیست سهمیه 30 درصدی زنان و جوانان را لحاظ خواهد کرد و بر همین اساس گرچه تعدادی از خوبان در لیست نیستند ولی تمام قد از این لیست دفاع خواهند کرد.

وی با بیان اینکه قطعا لازم است که تمامی اصلاح طلبان از این لیست 21 نفره حمایت کنند چرا که اتفاقاتی که در شهر تهران طی سال‌های اخیر رخ داده نیازمند آن است که همه افراد لیست رای بیاورند تا واکاوی خوبی صورت گیرد گفت: اداره تهران از نظر جغرافیا و جمعیت به مانند اداره چند کشور است اما اساسا مهمترین مشکل شورا عدم داشتن اختیارات کافی و عدم سیاستگذاری است که سبب می‌شود شهرداران سرکش و نظارت ناپذیر ایجاد شود و وقتی می‌بینیم که در طول 16 سال گذشته نه تنها به اختیارات شورا اضافه نشده بلکه از آن نیز کاسته شده است نگران می‌شویم و در دوره بعدی قطعا با رایزنی با مسئولان بالادستی این مشکل را مرتفع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری به اندازه کل بودجه عمرانی کل کشور است، گفت: لازم است افرادی به شورای شهر راه یابند که به اصول حزبی خود معتقد باشند چرا که در دوره چهارم دیدید افرادی که از لیست اصلاح طلبان رای آوردند علی رغم آنکه مرام نامه را امضا کرده بودند در اردوگاه جناح مقابل هنرنمایی کردند.

وی در پاسخ به این انتقاد که افراد سیاسی و حزبی در لیست اصلاح طلبان به وفور یافت می‌شود گفت: باید از سرمایه تشکل‌های سیاسی که سوابق مرتبط دارند استفاده شود و می‌بینیم که در کشورهای توسعه یافته فرآیند رسیدن به کاندیدا از مسیر احزاب عبور می‌کند و این یکی از نقاط قوت اصلاح طلبان است که گزینه خود را از میان تشکل‌های سیاسی انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه لیست اصلاحات بر اساس یک فرآیند دموکراتیک بسته شده است گفت: به عنوان مثال فرزند موسوی لاری در سهمیه بندی جوانان رای بالایی آورد اما تنها به این دلیل که فرزند موسوی لاری بود حذف شد.

وی با بیان اینکه نهاد شوراها یک نهاد مدنی و اجتماعی است گفت: مدل شورا و شهرداری در آینده باید اصلاح شود و این اصلاح تنها با رای آوردن کل لیست اصلاح طلبان میسر است.

وی با بیان اینکه قطعا با موج انصراف‌هایی که این چند روز ایجاد شده شاهد انسجام بیشتری خواهیم بود، گفت: به نظرم رئیس دولت اصلاحات قطعا در چند روز آینده از این لیست حمایت خواهد کرد و شاهد انسجام بیشتری خواهیم بود. هر چند که باید از افرادی که در لیست نیستند نیز دلجویی کند.

ارائه لیست موازی با لیست اصلاح طلبان آسفالت کردن جاده رقیب است

همچنین محمود میرلوحی عضو شورای عالی سیاستگذاران و یکی از کاندیدای شورای شهر پنجم که در لیست اصلاح طلبان نیز قرار دارد، گفت: لیست اصلاح طلبان برای شورای شهر بعدی با استفاده از همه تجارب چهار دوره گذشته و به استناد شرایط کنونی بوده است.

وی با بیان اینکه شاهد بودیم که به دلیل خانه نشینی مردم شورای شهر دوم چه شرایطی داشت؟ و در سال 84 نیز به دلیل تفریق معرفی کاندیدای اصلاح طلب شاهد بودیم که چه آثار سوئی ایجاد شد گفت: برکت ائتلاف اصلاح طلبان در انتخابات 92 و 94 باعث شد که دلواپسان به مرخصی بروند و امیدواریم گام بعدی این ائتلاف در انتخابات 96 بسته شده و آقای روحانی و لیست امید در شوراها انتخاب شوند تا در 29 اردیبهشت سومین میوه ائتلاف نیز برداشته شود.

وی با بیان اینکه در انتخاب لیست شوراهای شهر، شورای عالی اصلاح طلبان یک کار سنگین کارشناسانه انجام داد، گفت: شورای عالی برای شوراها یک برنامه وسیع تدوین کرد و حتی برای نحوه اداره شوراها نیز آئین نامه تصویب کرده است.

به گفته میرلوحی، از میان حدود 600 رزومه‌ای که به شورای عالی اصلاح طلبان ارسال شد، نهایتا 150 نفر که شایستگی لازم را داشتند انتخاب شدند که از این میان با الحاق شاخص‌هایی همچون تخصص، کارآمدی، تجربه و ... نهایتا لیست 21 نفره‌ای اعلام شد.

وی در مورد برخی اعتراضات نسبت به این لیست،‌ گفت: اعتراضات در حال رفع است و می‌بینید که اعتراضات تند و تیزی که در روزهای اول وجود داشت در حال رفع شدن است و در حال حاضر شاهد ایجاد موج انصراف‌ها به نفع لیست 21 نفره هستیم.

وی با بیان اینکه ارائه لیست موازی با لیست اصلاح طلبان آسفالت کردن جاده رقیب است، گفت: قطعا لیست‌های موازی جاذبه لیست اصلی را ندارد و حتی ممکن است ارائه لیست موازی کار جریان رقیب باشد و منشأ آن در خارج از لیست قرار داشته باشد و سازماندهی آن در اردوگاه رقیب در حال انجام باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین تغییرات از آنجایی که کد حجت نظری نیامده قرار بود که ایوب فرامرزی جایگزین وی شود، گفت: برخی‌ها انتقاد دارند که چرا از شورای عالی سیاستگذاری نیز در این لیست قرار دارند که باید بگویم 14 نفر از اعضای شورای عالی داوطلب حضور در انتخابات بودند که تنها چهار نفر از آنان در لیست 21 نفره قرار گرفت که تمامی این افراد شاخص و ملاک‌های لازم را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه تمامی 150 نفر پذیرفتند که ساز و کارهای شورای عالی را پذیرفته و اگر در لیست نباشند انصراف خود را به نفع لیست 21 نفره اعلام می‌کنند گفت: رفتار اصلاح طلبانه و بر اساس میثاق‌نامه مورد تاکید همه قرار گرفته و همه میثاق‌نامه را امضاء کردند.

وی در تشریح میثاق‌نامه گفت: یکی از بندهای میثاق‌نامه این بود که برای آنکه شورای دچار آسیب نشود به مدت چهار سال باید در شورا بمانند و اینگونه نشود که برخی شورا را نردبان و پل برای دستیابی به پست‌های دیگر نکنند، گفت: شما نمی‌دانید در طول هفته اخیر با چه فشار و استرس‌هایی مواجه بودیم و حتی برخی می‌خواستند نظارت استصوابی را باب کرده و ما مقاومت کردیم.

میرلوحی با بیان اینکه جای سوال است که چرا معروف صمدی که در مراحل اولیه و هیات نظارت استان تایید شده بود به یکباره حذف شد، در پاسخ به انتقاداتی که می‌گویند برخی از افراد این لیست که شناخته شده نیستند نیز اظهار کرد که ممکن است این افراد برای شما شناخته شده نباشند اما برای شورای عالی شناخته شده هستند و ما باید به جوانان میدان دهیم تا مدیریت خود را اثبات کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا رئیس دولت اصلاحات از این لیست حمایت نکرده گفت: خاتمی صاحب اختیار است اما شورای عالی با پیشنهاد شورای احزاب اصلاح طلب و تاکید و حمایت خاتمی کارش را پیش برده است.

وی در مورد سایت کارانه قالیباف نیز با بیان اینکه ما از این سایت شکایت کردیم گفت: قالیباف کاندیدای ریاست جمهوری است و هر کاری که در راستای خرید آراء باشد درست نیست. هر چند که ما با پدیده‌ای روبرو هستیم که واقعیت را انکار می‌کند و از تمامی ستادهایمان در استان‌ها خواسته‌ایم که اگر برخی افراد اقدام به دریافت دستی مشخصات متقاضیان کار می‌کنند نسبت به ثبت و ضبط تخلف اقدام کرده و آن را اعلام کنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها