بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۷۷۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
غلامعلی رجایی:
مرحوم آیت‎الله هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام اینکه قرار گرفتن در لیست‎های دیگر را ایستادن رو در روی خاتمی می‎داند؛ گفت: امروز به دیدار آقای خاتمی رفتم و مشورت آخر را درخصوص انصراف از انتخابات شورای شهر با ایشان کردم و در نهایت تصمیم به انصراف از نامزدی انتخابات شورای شهر گرفتم.
تدبیر24»مشاور ارشد مرحوم آیت‎الله هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام اینکه قرار گرفتن در لیست‎های دیگر را ایستادن رو در روی خاتمی می‎داند؛ گفت: امروز به دیدار آقای خاتمی رفتم و مشورت آخر را درخصوص انصراف از انتخابات شورای شهر با ایشان کردم و در نهایت تصمیم به انصراف از نامزدی انتخابات شورای شهر گرفتم.

لیست اصلاح‎طلبان که توسط  شورای عالی سیاست‎گذاری منتشر شد، انتقادات زیادی را به دنبال داشت. اکثر فعالان مدنی و اجتماعی با این لیست موافق نبودند و انتظار داشتند لیست بهتر و کارآمدتری از سوی شورای عالی سیاست‎گذاری ارائه شود، بسیاری دیگر از فعالان سیاسی با وجود اینکه معتقد بودند  شورای عالی سیاست‎گذاری می‎توانست لیست بهتری ارائه کند اما در نهایت برای اینکه مشکلی چه برای انتخابات شورای شهر و چه برای انتخابات ریاست‎جمهوری پیش نیاید از لیست حمایت کردند.

بسیاری از کسانی که در این دوره  برای انتخابات شورای شهر کاندید شده بودند با وجود اینکه سوابق زیادی در فعالیت‎های سیاسی یا فعالیت‎های مدنی داشتند، در لیست قرار نگرفتند بنابراین یا به نفع لیست و یابه نشانه اعتراض انصراف دادند، بسیاری  از آنها  نیز تصمیم گرفتند به طور مستقل به کار خود ادامه دهند؛ در این میان لیست‎های موازی زیادی با لیست شورای عالی سیاست‏‎گذاری در فضای مجازی منتشر شد که هیچ کدام از کاندیداها تاکنون این لیست ها را تایید نکرده‎اند.

غلامعلی رجایی، مشاور ارشد مرحوم آیت‎الله هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، که کاندیدای دور پنجم شورای شهر تهرانبود، پس از ملاقات با سید محمد خاتمی، رهبر اصلاحات از انتخابات شورای شهر انصراف داد.

غلامعلی رجایی با اعلام خبر انصراف خود در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره دلایل این تصمیم گفت: در سفرهای استانی بودم که شنیدم لیست  اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر تهران بسته شده است. به روند انتخاب افراد لیست اعتراض کردم ولی در نهایت گفتم من رو در روی آقای خاتمی نمی‎ایستم. 

رجایی ادامه داد: امروز هم به دیدار آقای خاتمی رفتم و مشورت آخر را در خصوص انصراف از انتخابات شورای شهر با ایشان کردم، ایشان گفتند من به طور کلی در جریان لیست هستم، نظرشان این بود که این لیست می‎توانست لیست بهتری باشد مثلا نظرشان روی چند نفر بود که اگر بعضی از افراد لیست انصراف دهند این افراد وارد شوند اما به روند انتخاب شورای عالی سیاست‎گذاری احترام  گذاشته و با لیست مخالفت نکردند. 

این فعال سیاسی اصلاح‎طلب بیان کرد: اما من به آقای خاتمی گفتم حالا که به من ثابت شد شما لیست را تایید می‎کنید من روی  موضع خود می‎ایستم و انصراف می‎دهم، بعضی از فعالان من را در لیست‎های دیگر گذاشتند و وقتی خبر انصراف من را شنیدند گلایه کردند که ما دو ماه روی لیست کار کرده‎ایم، من از آنها تشکر کردم ولی گفتم در جریان لیست آنها نبوده ام.

رجایی افزود: قرار گرفتن در لیست‎های دیگر را ایستادن رو در روی خاتمی می‎دانم. از همه کسانی که از من حمایت کردند، از اقوام مختلف و تشکل‎های مختلف تشکر می‎کنم اما مصلحت اعلام انصراف من بود.

او در این خصوص که آیا انتقادها به این لیست میان جریان اصلاحات و حامیان اصلاحات شکاف ایجاد نمی‎کند؛ گفت: هر لیستی که منتشر می‎شود جای اما و اگر دارد و انتقادهایی به آن وارد است. برخی از مردم این را پای خاتمی می‎نویسند، همه مردم آزاد هستند که به هر که دوست دارند رای دهند،  برخی به همه لیست اصلاحات رای می‎دهند برخی به چند نفر از این لیست رای می‎دهند. اما من فکر می‎کنم شورای عالی سیاست‎گذاری در بستن لیست خوب عمل نکرده است، می‎توانست لیست بهتری ارائه دهد  تا  میان جریان اصلاحات و حامیان اصلاحات انشقاق به وجود نیاید.
برچسب ها: رفسنجانی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها