بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۷۸۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴
قالیباف باز هم کپی برداری کرد این بار از عارف، تا شاید وزنه ای مهم در جریان سیاسی اصولگرا به حساب آید و گذشت خود را به رخ اصولگرایان بکشد تا در انتخابات 1400 از آن بهره گیری کند. مرد همیشه دوم که از شکست خود مطمئن شده سعی دارد با یک تیر دو نشان بزند، حفظ حیات سیاسی و در معذوریت گذاشتن و گروکشی از اصولگرایان برای انتخابات 1400، به امید اینکه شاید روزی مرد اول آن ها شود.

تدبیر24»محمد باقر قالیباف شهردار تهران و نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به نفع سید ابراهیم رییسی از انتخابات کنار کشید. وی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام ظرفیت و حمایت خود را در اختیار ابراهیم رییسی قرار می‌دهد.

به گزارش اعتدال، قالیباف که برای سومین بار در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کرد، در حالی از ادامه حضور در مبارزات انتخاباتی کناره گیری کرد، که از همان ابتدا زمزمه هایی از انصراف وی شنیده می شد.

فرمانده اسبق نیروی انتظامی و شهردار فعلی تهران پیش از این دو بار در این عرصه شکست خورده است. ابتدا در سال ۸۴ و دومین بار هم همین چهار سال پیش. او در سال ۱۳۸۴ در هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از آنکه انتخاب اول اصولگرایان نبود به صورت مستقل وارد صحنه شد، اما شکست خورد. او تنها چهار میلیون رأی کسب کرد و در رتبه چهارم از میان هفت نامزد انتخابات قرار گرفت.

سال ۱۳۹۲ برای شهردار تهران کمی متفاوت بود. او بر خلاف سال ۸۴ نه تنها مستقل به میدان نیامد بلکه جمع کثیری از اصولگرایان از او پشتیبانی می کردند و حتی مثلثی  به اتفاق حدادعادل و ولایتی تشکیل داد. اما حضور جلیلی و عدم انصراف قالیباف و ولایتی، بازی را به هم زد تا شکستی دیگر در کارنامه سردار ثبت شود. او نه تنها در انتخابات شکست خورد بلکه متهم به پیمان شکنی و ایجاد شکاف در اصولگرایان شد.

بسیاری تصور می‌کردند باقر قالیباف پس از دو شکست در دو انتخابات کمی واقع گرا شده و رویای حضور در پاستور را رها خواهد کرد. اما او تنها سعی کرد وجهه سیاسی اصولگرایی خود را برجسته کند. با این حال قالیباف علیرغم عملکرد ضعیف و غیر قابل دفاع در شهرداری تهران و باز شدن پرونده املاک نجومی، استخدام های نجومی و حادثه پلاسکو و کاهش محبوبیت بار دیگر شانس خود را در انتخابات ریاست جمهوری آزمود. اما مشکلات او تمام نشدنی بود،  باقر قالیباف هیچ گاه موفق نشد مرد شماره یک اصولگرایان باشد. او همواره انتخاب دوم و یا چندم بوده است. در انتخابات جاری نیز در حالی که گمان می کرد با منع احمدی نژاد انتخاب اول اصولگرایان است و نهایتا جلیلی را در روبرو دارد اما بازهم نفر دوم شد. چندی از انتخابات نگذشت که او بار دیگر فهیمید مرد اول اصولگرایان نیست. انتخاب اول اصولگرایان و اکثریت گروه های سیاسی اصولگرا این بار ابراهیم رئیسی است.

پس از برگزاری مناظره ها و هر چه به روز انتخابات نزدیک می شد، از تعداد آرای قالیباف کاسته می شد. طبق آخرین نظرسنجی ها روحانی همچنان پیشتاز و رییسی از قالیباف پیشی گرفته است. قالیباف برای فرار از سومین شکست پیاپی تصمیم به انصراف گرفت. او از انصراف از کاندیداتوری در انتخابات دو هدف را دنبال می کند. ابتدا اینکه از با اطلاع از شکست حتمی با ادامه حضور، از مرگ سیاسی خود جلوگیری کرد و به نوعی تلاش می کند به حیات سیاسی خود ادامه دهد.

او که مرد کپی برداری در انتخابات 96 معروف شده، در کنار تقلید از رفتارهای تندروانه و ژست ساده زیستی و توجه ظاهری به فقرا و البته وعده های پوپولیستی احمدی نژاد و کپی از جنبش 99 درصدی وال استریت، از کناره گیری عارف در انتخابات گذشته نیز پی برداشت تا گذشت خود را به رخ اصولگرایان بکشد. هدف دوم او را می توان گروکشی از اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 عنوان نمود. جایی که بزرگان اصولگرایان و کاندیداهای احتمالی انتخابات بعدی ریاست جمهوری را تحت فشار قرار داده و کناره گیری خود در سال 96 را به رخ آن ها کشیده و آن ها را وادار به انصراف و عدم حضور در انتخابات کند. مرد همیشه دوم که از شکست خود مطمئن شده سعی دارد با یک تیر دو نشان بزند، حفظ حیات سیاسی و در معذوریت گذاشتن و گروکشی از اصولگرایان برای انتخابات 1400، به امید اینکه شاید روزی مرد اول آن ها شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها