بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۷۸۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
در جمع دانشگاهيان و جوانان بیان شد؛
یک جامعه شناس،استاد دانشگاه و پژوهشگر مسائل اجتماعي،فرهنگي وظيفه جوانان و دانشگاهيان در شرايط فعلی کشور را برخورد با عوامفريبی و معرفي شاخصه هاي اصلي و واقعي كارآمدي به مردم دانست و گفت: اهمیت این مهم به این دلیل است که مردم اسير شعارهاي عوامفريبانه، احساسي، عاطفي و استفاده ابزاري از مقدسات نشوند.
تدبیر24»دكتر محمدرضا كارچي با بیان این که گفتمان انقلاب با دو پارامتر اصلي عدالت و پيشرفت در دولت تدبير و اميد بروز و ظهور جدي داشت، افزود:  اثرات و نتايج چنین گفتمانی در رشد اقتصادي،كاهش تورم،مديريت عالمانه و مدبرانه،رشد و ارتقاء آگاهي هاي عمومي به جامعه و تبيين حقوق شهروندي به عنوان زيربناي جامعه مدني به وضوح دیده می شود.
او همچنین  با تأکید بر این که مبارزه جدي با "خشونت،افراطي گري،سلب و دفع آزادي هاي مدني،انحصار طلبي،فشار و تهديد و اجبار مي تواند براي يك تحول فرهنگي نوگرا به دولت یاری رساند، ادامه داد: به طور حتم لازمه پيشرفت در ايران اهتمام جدي نسبت به داشتن اقتصاد غير رانتي،توجه ويژه به نخبگان و تقويت نظام علمي،سياست خارجي قدرتمند با تكيه بر استقلال،اقتدار و عزت ملي ،فرهنگ اقتصادي،سياسي و اجتماعي علاقمند به توسعه يافتگي و محيط امنيتي داخلي و خارجي قابل اتكا و با ثبات است كه به اعتقاد من دولت روحاني با همين رويكرد مسير را آغاز كرده و با استفاده از ظرفيت هاي در اختيار آن را دنبال كرد و اميدوارم این مهم در دولت دوازدهم با قدرت هر چه بيشتر تحكيم و تقويت شود.
این استاد دانشگاه انديشه ورزي ، قانونمداري ، حركت بر مدار عقلانيت، توجه ويژه به آزادي هاي مدني و حقوق شهروندي را از جمله ويژگي هاي دولت تدبير و اميد دانست و گفت: توسعه يافتگي ايران در گروي همين نظام مدني مبتني بر گردش نخبگان و هم افزايي هر چه بيشتر آن هاست،يعني بها دادن به نظام علمي،عقلايي كشور و پرهيز از تصميمات ابن الوقتي و خلق الساعه كه متأسفانه در دولت نهم و دهم بسيار ديده شد.
کارچی با بیان این که برداشت های بهتر از بسترهای آگاهانه نیازمند تقویت  زمينه هاي عقلانيت اجتماعي ،سياسي و فرهنگي است، ادامه داد: از آنجایی كه دغدغه پيشرفت،توسعه يافتگي و حركت به سمت جلو،قطعاً در نهاد و ضمير همه ايرانيان آزاد انديش وجود دارد بايد به طور دقيق،شفاف و هدفمند شاخصه هاي توسعه يافتگي رو تبيين كنيم.
این جامعه شناس افزود: دولت تدبير و اميد با اعتقاد به همين مبنا سعي در توليد موجبات نظم رفتاري، نظم فكري و قاعده مند شدن زندگي مردم از طريق منشور حقوق شهروندي داشته و خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها