بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۷۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
در همایش بررسی و آسیب‌شناسی دوستی‌های مجازی مطرح شد؛
عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: استفاده آگاهانه و پذیرفتن مزایا و معایب برای شروع دوستی‌های مجازی ضروری است.
تدبیر24»حامد بخشی، امروز 26 اردیبهشت ماه درهمایش بررسی و تبیین فرصت‌ها و تهدیدات روابط مجازی، با بیان اینکه دوست یابی آنلاین مقدمه‌ای بر دوستی در فضای فیزیکی و بیرونی است، اظهار کرد: نوع دوستی‌های مجازی سه گونه است که نوع اول آن از ابتدا تا انتهای رابطه بین دو نفر، به صورت اینترنتی خواهد بود و در این رابطه صمیمیت بین دو نفر وجود دارد، نوع دیگر ارتباطات آنلاین بین افراد است که به طور مثال در خصوص یکی از موضوعات اجتماع با هم به مباحثه می‌پردازند یا زیر پست‌های یک‌دیگر یادداشت می‌گذارند، اما پیوند صمیمی بین آن‌ها نخواهد بود.

بخشی نوع سوم ارتباط مجازی را دوست‌یابی آنلاین دانست و عنوان کرد: افراد برای پیدا کردن فردی که مناسب آن‌ها باشد، اقدام به دوستیابی آنلاین می‌کنند، اگر در این‌گونه از دوستی‌ها کنترلی نباشد که در بین جوانان و نوجوان بیشتر مرسوم است عوارض منفی در پی خواهد داشت، دورشدن از محیط و کانون خانواده، به طور مثال فرد بیشتر زمانی که در خانه سپری می‌کند را مشغول چت کردن است و با اعضاء خانواده یا دوستان خارج از فضای مجازی خود ارتباط کمتری دارد، افت تحصیلی نیز بین جوانان و نوجوانان، آسیب دیگر عدم کنترل ارتباط مجازی است.

عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، با بیان اینکه اگر می‌خواهیم دوستی آنلاین را به دوستی در فضای بیرونی و فیزیکی ببریم، حتما با یکی از اعضاء خانواده یا دوستان نزدیک در میان بگذاریم، افزود: امکان تقلب و دروغ در دوستی‌های مجازی وجود دارد و افراد می‌توانند خود را به گونه‌ای معرفی کنند که در واقعیت هیچ شباهتی از نظر رفتاری و نگرشی ندارند یا ویژگی‌هایی را از خود نشان دهند که فاقد آن هستند.

وی با بیان اینکه ما در فضای مجازی محدودیت مکانی، زمانی و تعداد مخاطبان نداریم، اظهار کرد: فرد در فضای مجازی انتخاب‌های گسترده‌ زیادی دارد و فاصله بین افراد به یک اندازه است و می‌توان گفت در فضای مجازی فشردگی مکان و زمان وجود ندارد به طور مثال از نظر زمانی در یک رابطه خارج از فضای مجازی ما ساعت‌های محدودی را می‌توانیم با دوستانمان باشیم به دلیل مشغله‌های زندگی، اما در فضای مجازی محدودیت زمانی وجود ندارد، در فضای بیرونی یا فیزیکی افراد کمتری هستند که با آن‌ها در ارتباط هستیم و خیلی گستردگی انتخاب نداریم.

این جامعه‌شناس افزود: افراد در روابط مجازی اگر ادامه رابطه بر آن‌ها آزاردهنده باشد، به راحتی می‌توانند ارتباط را قطع کنند و جامعیت‌پذیری در فرد به وجود نمی‌آید همچنین توانایی تحمل دیگران را ندارند؛ تبدیل به فرد حساسی شده که از کوچکترین مشکلات یا بحث‌ها فراری می‌شود و مسئولیت‌پذیری کمتری نسبت به دیگران دارد، اما در رابطه فیزیکی و بیرونی شرایط به آسانی فضای مجازی نیست.

عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی ناقص بودن در ارتباط را یکی از معایب فضای مجازی دانست و عنوان کرد: در دوستی‌های مجازی حرکات و زبان بدن، فقدان لحن و تن صدا که درک زیادی از طرف مقابل به ما می‌دهد، وجود ندارد و امکان سوءاستفاده در رابطه، غیر قابل پیگیری یا ردیابی نیز یکی دیگر از مشکلات ارتباط مجازی است.

بخشی تصریح کرد: نکاتی که باید در دوستی آنلاین رعایت کرد استفاده آگاهانه از این نوع دوستی است و باید در نظر داشته باشیم که ارتباط مجازی یک نوع رابطه ناقص است بنابراین امکان جعلی بودن هرچیزی وجود دارد؛ باید پندار «من یا او استثنا هستیم» را کنار بگذاریم و در نظر بگیریم افراد تفاوت زیادی با ‌یکدیگر ندارند و مسائل ایمنی را در دوستی‌های آنلاین و فیزیکی جدی بگیریم.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه قبل از دوستی اصولی را برای خود در نظر بگیریم و درهیچ شرایطی آن‌ها را نادیده نگیریم، خاطرنشان کرد: این را باید در نظر داشت که اگر می‌خواهیم یک دوستی جامع و همه جانبه با یک فرد داشته باشیم فضای اینترنتی محل مناسبی نیست و ریسک بالایی دارد، به دلیل اینکه پروفایل یک فرد در رابطه مجازی 10 درصد شناخت فرد را در بهترین حالت می‌تواند فراهم کند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها