بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۷۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
محمدعلی طالبی دبیرکل جمعیت ایران پاک:
دولت روحانی تا به حال اقبال عمومی را به همراه داشته است در چهار سال دوم عملکرد بهتری خواهد داشت.

تدبیر24»طالبی در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم به کسانی که در این جلسه حاضر هستند گفت؛ به هر دو جناح انتقاد دارم. وی معتقد است وقتی شعار زنده باد مخالف سر داده می شود ولی عملاٌ گروه های سیاسی از مردم تقاضا دارند به رقیب آنها رأی ندهند، این تفکر برای شورای شهر که از سیاست زدگی آسیب فراوان دیده است سم مهلکی می باشد؛ وی گفت اگر قرار باشد همه از یک طیف سیاسی باشند نقدی صورت نمی گیرد، از همه اهالی رسانه تقاضا دارم با قلم خود کمک کنند برای انتخابات شورای شهر ازهم اکنون دراین راستا قدم برداریم و صد البته ادامه این روند برای دوره های بعد. دبیرکل جمعیت ایران پاک اظهارداشت شورای شهر سیاسی آسیب به اقتصاد شهری می زند و اکنون با این مشکل روبرو هستیم..
در ادامه طالبی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد که بخشی از آن به شرح ذیل است:
به طور خلاصه اهداف جمعیت ایران پاک در ورود به انتخابات و فعالیت در قالب یک تشکل چه بود.
یکی از اهداف اصلی ورود جمعیت مردمی ایران پاک به عرصه انتخابات معرفی کاندیداهایی متخصص ، متعهد و پاکدست، بدون جهتگیری سیاسی و وابستگی حزبی است. قطعاٌ بعد از انتخابات به صورت تشکیلاتی فعالیت خود را ادامه خواهیم داد.
از آنجا خود جنابعالی نامزد انتخابات شورای شهر تهران هستید، شورای شهر دردوره های قبلی از چه معضلاتی بیشتر رنج برده است؟ وجمعیت ایران پاک چه برنامه هایی دارد؟
بنظر می رسد اولین معضل حاکم بر شوراها در ادوار گذشته نگاه سیاسی و دعوای حزبی و منافع موجود در بین نمایندگان و مجموعه شورا بوده است. در حالی که شهر تهران کانون مشکلات و معضلات ویژه ای است که مسائل سیاسی و منافع حزبی را برنمیتابد. زمان در حال گذر است و بیشتر وقت ادوار گذشته صرف دعاوی درون و برون حزبی شده است.
ما در جمعیت مردمی ایران پاک با ارائه "ائتلاف پاک" به معرفی کاندیداهایی پرداختیم که هیچگونه منفعتی را بر منفعت شهر و منفعت شهروند مقدم نخواهند دانست. برنامه های مدونی در دست داریم که در زمان مقتضی بدان خواهیم پرداخت.
نظر شما در ورود چهرهای ورزشی و هنری به شورای شهر چیست.
این که چهره ها وارد عرصه مدیریت شهری شوند بیش از هر چیز به بینش تخصصی ایشان بستگی دارد. مسلماٌ چهره بودن و مشهور بودن چاره معضلات شهری نیست و مردم نیز با این روند مخالفند که افراد بدون تخصص وارد عرصه شوند. اما هنرمند بودن یا ورزشکار بودن نافی اشراف به مسائل شهری نیست. برخی افراد صاحب نظر هستند و باید از مشورتهای آنان استفاده کرد. در هر صورت شهر هم از لحاظ هنر و از لحاظ ورزش نیازمند حمایت و کار بیشتری است. اما باید دقت در انتخاب افراد بیش از پیش باشد. شاید در گذشته به این اندازه موضوع مورد توجه همگان نبوده باشد. 
برخی معتقدند شورای شهر تهران تبدیل به شوراری شهرداری شده است نظر شما در این خصوص چیست.
شورا بعنوان یک مرجع قانونگذاری برای اداره شهر باید ناظر بر شهرداری باشد. اینکه شهردار دارای جایگاه سیاسی میشود به مدیریت شهر و نحوه نظارت شورا بر شهرداری ضربه میزند. شورا باید به مراتب قوی تر از این عمل کند. نه اینکه در زمان انجام وظیفه قانونی توان رسیدگی به مسائل را نداشته باشد و گزارش های به موقعی از شهرداری نتواند بگیرد و در ازای آن مدارک و مستنداتی بعنوان افشاگری منتشر کند. این نشان از ضعف شورا در انجام وظیفه در زمان مقرر  داشت.
مواضع جمعیت ایران پاک درانتخابات ریاست جمهوری اسلامی ؟
جمعیت ایران پاک موضعی در انتخابات ریاست جمهوری نخواهد داشت. چرا که از هدف اصلی یعنی بیطرفی در نگرش سیاسی و نداشتن تمایل جناحی خارج میشود در انتخابات شورای شهر فعال هستیم.
مسافر دوازدهم پاستور شخصی غیر از رئیس جمهور فعلی است یا خیر؟
طبیعتاٌ رییس جمهور فعلی کارهای ناتمامی دارد که در برنامه های پیش بینی شده اش میبایست جریان اقدامات خود را به سرانجام برساند. از طرفی تابحال دولت های سابق از ظرفیت ۸ ساله ریاست جمهوری استفاده کردند. اینکه دولت مستقر در انتخابات آینده اقبال عمومی را به همراه داشته باشد دور از ذهن نیست.
چگونه باید بر اعضای شورای شهر نظارت داشت.
این موضوع به انتخاب مردم برمیگردد. اینکه مردم افرادی را انتخاب کنند که چه روحیه و چه سابقه ای در مواجهه با حقوق مردم دارند یک امر ذاتی است. برخی افراد قائل به پاسخگویی نیستند. این موضوع در رویکرد اشخاص، مواضع و سوابق ایشان قابل مشاهده است.

لازمه رسیدن به شورایی که در آن نمایندگان با وجدان کاری خود ناظر بر خود باشند، حضور آگاهانه و انتخاب تیز بینانه مردم است. از سوی دیگر جمعیت مردمی ایران پاک این تصمیم را دارد که فارغ از نتیجه انتخابات، پس از تشکیل شورا دیدبان مردم در امر تصمیمات متخذه شورا و فعل و انفعالات شورا در اداره شهر باشد. پیشنهادات مردمی را به سمع نمایندگان شورا برساند و پیگیر مطالبات عامه مردم باشد.
در پایان این نشست خبری طالبی گفت از هموطنان عزیز دعوت می کنم با حضور درانتخابات در سرنوشت خود تأثیرگذار باشند، حضور مردم در پای صندوق های رأی تقویت کشور را در عرصه مناسبات بین المللی به همراه دارد؛ وعده ما 29 اردیبهشت درپای صندوق های رأی.


منبع:تدبیرخبر

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها