بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۷۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
احیای زاینده رود و گاوخونی کلید خورد
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طبق قول آقای روحانی امروز مرکز زیست بومی تالاب گاوخونی افتتاح شد و اقدامات برای احیای زاینده رود و تالاب گاوخونی شروع شده است.
تدبیر24»معصومه ابتکار در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: ملت‌های هوشمند از تجربیات ملت‌های دیگر و عبرت‌ها درست می‌گیرند و بررسی می‌کنند که چه بر سر ملت‌های دیگر آمده و آنها را انجام نمی‌دهند. ملت‌های با هوش متوسط از اتفاقات کشور خود درس می‌گیرند و آنها را عبرت قرار می‌دهند و ملت‌های با IQ پایین از گذشته خود درست نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: در ایران شاهد ایثار و فداکاری و مبارزه دانشجویان برای آزادی ، ریخته شدن خون‌ها چه در انقلاب اسلامی و چه در جنگ تحمیلی برای استقلال و آزادی و رنج بزرگان در سختی و حبس  برای ایستادگی بر آرمانهای بر حق خود بوده‌ایم پس حق رای که امروز برای ما وجود دارد یک حق مهم و تعیین کننده محسوب می‌شود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: مردم در سال ۸۴ به هر دلیلی رای ندادند و عده‌ای روی کار آمدند که دروغ گفتند، تهمت زدند، فضا را خاکستری کردند و اقتصاد و اجتماع و جامعه و اخلاق آسیب دید، روابط خارجی کشورمان ضرر کرد و سیستم‌های زنجیره‌ای تحریم به وجود آمد.

ابتکار در ادامه گفت: دریاچه ارومیه خشک شد، تالاب گاوخونی و هامون از بین رفتند، آلودگی هوا به خاطر بنزین پتروشیمی با بنزن بالا افزایش پیدا کرد. این وضعیت همه دستاوردهای رای ندادن در سال ۸۴ بود. در سال ۸۸ نیز این مسائل ادامه پیدا کرد و دردهای مردم بیشتر شد اما آنها در سال ۹۲ به امید دل بستند و شرایط کشور تغییر کرد البته شاید وضعیت ایده ‌آل نشد اما جهت‌گیری‌ها به سمت و سوی درست رفت.

وی با بیان اینکه من افتخار دارم که در دوره آقای خاتمی و آقای روحانی معاون رئیس جمهور باشم،اظهارکرد: در هر دو دوره یک ویژگی، مشترک است. عقلانیت و برنامه در دستور کار هر دو نفر قرار داشته است. دراین دو دولت اقدامات با عقلانیت پیش می‌رود، اتفاقات دانش بنیان رخ می‌دهد و در مورد محیط زیست کشور ،مطالعات زیادی انجام شده است. آقای روحانی در شرایطی به محیط زیست توجه کرد که شرایط سخت اقتصادی و سیاست داخلی، کشور را فرا گرفته بود. با این حال رئیس جمهور، مسئله محیط زیست را اولویت قرار داد و احیای تالاب‌ها را در دستور اصلی کاردولت گذاشت.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در اصفهان مطالعات زیست بومی تالاب گاوخونی کامل شده است و امروز مرکز زیست بومی تالاب افتتاح شد. برنامه مدیریت تالاب گاوخونی نیز در شورای برنامه ریزی استان اصفهان مصوب خواهد شد و احیای زاینده رود و گاوخونی طبق قولی که آقای روحانی دو روز پیش به مردم اصفهان داد، شروع خواهد شد.

ابتکار با اشاره به دستاورد آشکار دولت در حوزه محیط زیست در اصفهان تصریح کرد: در سال ۹۲ وقتی که دولت تحویل ما شد، آلودگی هوا تحت تاثیر شرایط بی‌برنامه‌گی قرار گرفته بود و ما شدیدترین آلودگی هوا را در کلانشهرها تجربه می‌کردیم چون بنزینی در کشور توزیع می شد که متاسفانه بنزن بالایی داشت و همین امر آلودگی هوا را تشدید می‌کرد اما ما از ابتدای این دولت بنزین پتروشیمی را از سطح کشور خارج کردیم و بنزین یورو۴ را در سطح پالایشگاه‌های کشورمان به ویژه پالایشگاه اصفهان تولید و پخش کردیم و با افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس به خودکفایی در بنزین یورو۴ رسیدیم. نتیجه این اقدام بهبود هوای کلانشهرها به ویژه اصفهان شد که بر اساس آمارها از سال ۹۲ تا ۹۵ تعداد روزهای سالم این کلانشهر سه برابر شد.

وی با بیان اینکه امیدوارم در آینده بتوانیم در هوای سیاسی سالم‌تر و هوای محیطی سالم‌تری نفس بکشیم،گفت: برای تعیین سرنوشت در ۲۹ اردیبهشت ساعاتی بیشتر باقی نمانده است. ما باید به هموطنان عزیزمان بگوییم که این دولت به توزیع نبات و برنج عادت ندارد. ما از یارانه هم برای رای جمع کردن مایه نمی‌گذاریم. انتخاب، بین دو اندیشه کاملا متمایز است. امروز همه چیز مشخص است. آنها سه سال و نیم روحانی را تخریب کردند؛ این در حالیست که ما هرگز مقابله به مثل نکردیم و سعی کردیم به سمت همگرایی و وحدت ملی پیش برویم. ما دروغ نمی‌گوییم و تهمت نمی‌زنیم و معتقدیم که به وعده خدا آینده دست کسانی است که مسیر حق را در پیش گرفته‌اند.

رئیس سازمان محیط زیست تاکید کرد: دانشجویان به جرم گفتن اعتقادات دیگر مورد پیگرد و آزار و اذیت قرار نمی‌گیرند. آنها می‌توانند در یک جامعه با نشاط کار فرهنگی و علمی داشته باشند نه اینکه مثل برخی از شهرها حتی نتوانند یک کنسرت بروند. با آگاهی قشر دانشجو، جوان و با نگاه روشن امروز ملت ایران جمعه انتخابی آزاد و روشن خواهیم داشت.

ابتکار با بیان اینکه محیط زیست ایران مثل اقتصاد و سیاست این کشور دیگر ظرفیت بی‌خردی و بی‌تدبیری ندارد،گفت: تا پایان سال ۹۸ همه شهرهای ایران بنزین یورو۴ دریافت خواهند کرد. همانطور که دو نیروگاه اصفهان گازسوز شد، نیروگاه رامین اهواز را هم گازسوز کردیم تا خوزستان هم آلودگی‌اش کمتر سود و با طرح «آماک» ۷۵۰۰ تن گوگرد از هوای اهواز و اطراف آن جمع آوری شد.

وی با اشاره به تالاب هورالعظیم اظهار کرد: در سال ۹۲ با کمال تاسف یک شرکت نفتی برای اکتشاف نفت، تالاب را خشک کرده بود. در همان سال ۹۲ حکم قضایی گرفتیم و توانستیم در سال ۹۳ دریچه‌های سدهای بسته شده به روی این تالاب را باز کنیم. از کرخه تا کنون ۴.۵ میلیارد متر مکعب آب وارد تالاب شده و ۸۰ درصد آن آبگیری شده است. از ۲۷ واقعه گرد و غبار خوزستان نیز فقط چهار مورد داخلی بوده و مابقی منشأ خارجی داشته است و به همین منظور در حال رایزنی با سازمان ملل هستیم.

ابتکار در حاشیه افتتاح دویست و بیست و چهارمین تصفیه خانه شهرک‌های صنعتی کشور در شهرک صنعتی امیرکبیر شهرضا در استان اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات دولت یازدهم تلاش در جهت حفظ محیط زیست است که سیاست‌های مربوط به این رویکرد دولت در بخش صنعتی در قالب ساخت تصفیه‌خانه‌های صنعتی اجرا شده است. آب، به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و صنعت مطرح است. باتوجه به کاهش نزولات جوی و بروز پدیده کم آبی، ایجاد این تصفیه خانه‌ها در راستای ایجاد چرخه باز مصرف آب بسیار ضروری است.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست ادامه داد: از جمله دیگر فواید استفاده از تصفیه‌خانه ها در بخش صنعت جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی است که در حفظ سلامت محیط زیست بسیار اهمیت دارد.

ابتکارتجهیز تصفیه خانه صنعتی شهرک رازی شهرضا به سامانه اندازه‌گیری آنلاین پساب خروجی را از جمله مزایای این تصفیه‌خانه برشمرد و گفت: ایجاد این سامانه این امکان را فراهم می‌آورد که همه پارامترهای مرتبط به پساب خروجی از نزدیک تحت نظارت و کنترل اداره کل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها