بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۷۸۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
حجت نظری، نامزد اصلاح‎طلب شورای شهر:
رئیس شاخه جوانان و دانشجویان حزب اعتماد ملی با بیان اینکه مردم به دنبال واقعیت می‎روند و لیست اصلی اصلاحات را پیدا می‎کند گفت: ترس اصلی این است که لیست‎های موازی در ریزش آرا تاثیرگذار باشد و نفرات ابتدایی لیست اصول‎گرایان رای بیاورند و مجموع شورا از یک دستی خارج شوند. هرگونه تنش و نابه‎سامانی در 4سال آینده را باید از چشم کسانی دید که لیست‎های موازی را ایجاد کرده‎اند.
تدبیر24»رئیس شاخه جوانان و دانشجویان حزب اعتماد ملی با بیان اینکه مردم  به دنبال واقعیت می‎روند و لیست اصلی اصلاحات را پیدا می‎کند گفت: ترس اصلی این است که لیست‎های موازی در ریزش آرا تاثیرگذار باشد و نفرات ابتدایی لیست اصول‎گرایان رای بیاورند و مجموع شورا از یک دستی خارج شوند. هرگونه تنش و نابه‎سامانی در 4سال آینده را باید از چشم کسانی دید که لیست‎های موازی را ایجاد کرده‎اند. 

در کنار انتخابات ریاست‎جمهوری، انتخابات شورای شهر هم از اهمیت زیادی برخوردار است و توجه به آن بسیار لازم و ضروری به نظر می‎رسد.
 
شهرداری تهران 12سال در دست شهرداری بود که بیش از آنکه به نیازهای شهر توجه کند، شهرداری را به عنوان موقعیت و پلی برای رسیدن به مقام‎های بالاتر می‎دانست. سه دوره  اکثریت شورای شهر تهران را کسانی تشکیل می‎دادند که به جای نظارت بر کار شهرداری و شفاف‎سازی آن برای مردم و افکارعمومی به دنبال سرپوش‏ها و توجیه‎های تازه برای تخلفات شهرداری بوده‎‌اند.

 سه دوره  کسانی که می‎خواستند برای شهر کاری کنند در اقلیت شورا بودند و تنها می‎توانستند به افشاگری‎ها و پرده‎برداری‎ها از تخلفات شهرداری بپردازند. 

حالا در آستانه  پنجمین دوره انتخابات شورای شهر، اگرچه انتقادهایی بر لیست ارائه شده وارد است و شورای عالی سیاست‎گذاری وظیفه دارد در خصوص این انتقادات توضیح دهد و شفاف‏ سازی کند اما شکسته شدن اتحاد میان اصلاح‎طلبان  این نگرانی را به وجود می‎آورد که برای بار چهارم نیز شورای شهر تهران در دست اصولگراها قرار گیرد و روند نابودی شهر باز هم ادامه پیدا کند.

حجت نظری، نامزد اصلاح‎طلب دوره پنجم شورای شهر در گفت‎وگو با رویداد۲۴ گفت: این نگرانی وجود دارد که قالیباف بعد از انصراف از انتخابات ریاست‎جمهوری تمام توان خود را برای پیروزی لیست خدمت بگذارد. من اخباری دارم که در شهرداری تهران، برخی از ساختمان‎سازها را دعوت می‎کند و از آنها برای پیروزی شورای شهر کمک می‎خواهد.

او ادامه داد: این نگرانی از اصولگراها نیست بلکه از اصلاح‎طلب‎هایی است که با موازی‎کاری ممکن است رای را به نفع اصولگراها بشکنند. اصلاح‎طلبان هرگز به رقیب نباخته‎اند بلکه به تک‎روی‎ها و تکثر باخته‎اند. از نمونه‎های آن می‎توان به شورای شهر دوم و سوم مجلس هفتم و هشتم اشاره کرد.
 
نظری بیان کرد: جریان مقابل تلاش می‎کند که بتواند شورای شهر و شهرداری را حفظ کند، اگر پس از پیام آقای خاتمی اتحاد لازم ایجاد شود و همه از این پیام تمکین کنند و کسانی که وارد لیست نشده‎اند انصراف دهند پیروزی قطعی است.
 
او اظهار داشت: روزهای اول انتقادات نسبت به لیست زیاد بود اما وقتی رزومه‎ها و مواضع اعضاء لیست را اعلام کردند این انتقادات کم شد. بعد از پیام آقای خاتمی مردم پذیرفتند با وجود تمام انتقادها برای پیروزی در انتخابات شورای شهر باید به لیست رای داد.

نظری ادامه داد: اما برخی تن به این مسیر نمی‎دهند، کسانی که می‎گفتند اگر آقای خاتمی پیام دهد اگر در لیست هم نباشیم تمکین می‎کنیم  و انصراف می‎دهیم امروز به رقم پیام شفاف رهبر اصلاحات و حمایت ایشان از لیست امید، این افراد کار خودشان را می‎کنند.
 
او در پاسخ به این سوال که آیا این لیست‎های موازی در رای مردم تاثیر خواهد گذاشت یا نه گفت: نمی‎دانم می‎تواند تاثیر بگذارد یا نه اما مردم ما بسیار هوشمند  هستند و به دنبال واقعیت می‎روند و لیست اصلی را پیدا می کند.
 
رئیس شاخه جوانان و دانشجویان حزب اعتماد ملی گفت: ترس اصلی این است که لیست‎های موازی در ریزش آرا تاثیرگذار باشد و نفرات ابتدایی لیست اصول‎گرایان رای بیاورند و مجموع شورا از یک دستی خارج شوند. هرگونه تنش و نابه‎سامانی در 4سال آینده را باید از چشم کسانی دید که لیست‎های موازی را ایجاد کرده‎اند.
 
او خاطر نشان کرد: کاملا لازم است که مردم همه پای صندوق‎های رای بیایند و به تمام لیست امید بدون گزینشگری رای دهند. نقدهایی وجود دارد اما تک تک اعضاء این لیست با وجود تمام انتقادها بهتر از ترکیبی هستند که 12سال تهران را به یک شهر گنگ و تیره و تار تبدیل کردند.

نظری  بیان کرد: تهران 12سال زیر چکمه‎های شهرداری بوده است که از شهرداری تهران برای رسیدن به مقام ریاست‎جمهوری پله ساخته است و شهر را با تخلف و بی توجهی نابود کرده است. پیروزی اصلاحات نمی‎گذارد این روند ادامه پیدا کند و این مهم‎ترین دلیل برای رای دادن به همه اعضای لیست است.
برچسب ها: حجت نظری
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها