بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۷۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
انسان زائیده شرایط نیست بلکه خالق شرایط است
آیا شخصیت ها تاریخ را می سازند یا تاریخ شخصیت ها را؟یا اینکه آیا شرایط اجتماعی ,سیاسی , فرهنگی و... انسان ها را پدید می آورد یا انسان شرایط ها را؟ البته فراموش نکنیم و گناه بی ارادگی ها, بی تصمیمی ها, وبد عمل کردن های خود را به گردن شرایط اجتماعی و... نباید بیندازیم.
تدبیر24» این ما هستیم که در شرایط ناسازگار و روزگار کج مدار باتصمیم خود می توانیم بهترین شرایط را بوجود بیاوریم. اگر معیار پایه ای قابل قبول نداشته باشد بزودی دچار اعمال افکار که از سطح شایستگی ما بسیار پائین تر است می شویم.
آیا امروز روزی نیست که نشان بدهیم به دنبال تعغیر و ایجاد شرایط ایده ال با ساختار جامعه ای روی به دموکراسی با رشد جهانی هستیم و خواهان دگرگونی اساسی در تمام زمینه ها می باشیم.
متاسفانه هستند افرادی که همیشه بهانه هایی برای خود می تراشند ومحدودیت های برای خود می سازند که مخرب است.
آیا امروز در همان جائی قرار گرفتیم که ده سال پیش قرار داشتیم? یک دهه چگونه گذشت?مهم این است که اکنون از خود بپرسیم ده سال آینده خود را چگونه خواهیم گذراند? اکنون زمانی است که در اندیشه ده سال آتی خود باشیم ,نه ده سال دیگر لحظات را دریابیم,تا به خود بجنبیم سال 1400 فرار می رسد. آنوقت است که عملکرد خود را به یاد می آوریم, همچنانکه امروز ده سال پیش خود را از نظر می گذرانیم.
آیا وقتی به ده سال گذشته خود می نگریم راضی خواهید بود? خلاصه اینکه اگر می خواهیم تعغیری در سرنوشت خود بوجود بیاوریم باید به خود جهت بدهیم, اکنون در مهمترین و اساسی ترین روزهای سرنوشت ساز با قدمهایی که بر میداریم مقصد نهائی خود را مشخص می سازیم.
همیشه گفته ام : آنچه در روند جامعه و اجتماع اتفاق می افتد چه خوشایند باشد وچه مایه دردسر, با یک تصمیم آغاز می شود.
من معتقدم در لحظات تصمیم گیری است که سرنوشت ما شکل می گیرد,تصمیم امروز ما سال های آتی ما را شکل می دهد. اگر به ده سال گذشته خود بنگرید می بینید درمقطی تصمیمی گرفته اید که شرایط شما را از ریشه دگرگون کرده است.
آیا در ده سال گذشته احساس سرخوردگی, غم ,بی عدالتی و...کرده اید? اگر چنین است, امروز با اراده محکم برای رفع آنها همه تلاش خود را بکار ببرید. امروز چگونه تصمیم بگیریم که آن فردای مطلوب را به وجود آوریم?
اکنون کلیدی در دست ما است و نشانه هایی که نحوه زندگی و آینده ما را مشخص می سازد,لذا با مرور گذشته وبررسی شرایط رو به رشد کنونی در عرصه بین المللی برای آینده خود تصمیمی بگیریم که سرنوشت خود را به دست بگیریم نه اینکه دستخوش شرایط بشویم.

فیروزقاسمی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها