بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۷۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
شکوه و عظمت حضور ملت ایران در پای صندوق‌های رأی قابل توصیف نیست.
تدبیر24» به نظر می‌رسد با اقدام خارق‌العاده مردم در روز گذشته برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا به نوعی یک حماسه سیاسی مهمی را رقم زد. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ پیروز نهایی انتخابات ملت و نظام است. بنابراین تفاوتی ندارد که چه کسی در انتخابات پیروز می‌شود. آن‌چه مهم است این است که مردم روز جمعه، 29 اردیبهشت ماه به طور احسن به تکلیف خود عمل کردند و بهترین عملکرد را از خود ارائه داد. حالا دیگر نوبت دولتمردان و منتخبین ملت است که پس از پیروزی به وعده‌هایی که در طول تبلیغات انتخاباتی به مردم داده‌اند، عمل کنند. ملت بزرگ ایران با حضور بی‌مثال خود در پای صندوق‌های رأی نشان دادند که با امیدواری برای تصمیم‌گیری نسبت به چگونگی اداره آینده خود با اقتدار در پای صندوق‌های رأی حاضر شده است. چنین حضوری از طرفی عاملی برای اقتدار فردی می‌شود که قرار است به عنوان رئیس‌جمهوری اداره امور اجرایی کشور را برای 4 سال به عهده گیرد. این اقتدار و پشتیبانی عظیم برای دولت منتخب ملت می‌تواند راه برون‌رفت از بسیاری از مشکلات داخلی و خارجی را هموار کند. به عبارت دیگر حضور مقتدرانه مردم برای گزینش رئیس‌جمهور باعث می‌شود تا این مقام، مجموعه دولت و مسؤولان در صحنه‌های داخلی و خارجی احساس عزت‌نفس کنند و برای انجام تکالیفی که قانون اساسی بر عهده آن‌ها گذاشته است، هیچ بهانه‌ای نداشته باشند. حماسه‌آفرینی روز گذشته ملت ایران در پای صندوق‌های رأی از نظر داخلی و خارجی دارای ابعاد تأثیرگذار فراوانی است که از جمله آن می‌توان به سونامی موجود در منطقه و صحنه بین‌المللی اشاره کرد. به این معنا که دولتی که بعد از این به عنوان منتخب مردم قرار است در مناسبات مختلف خارجی حضور پیدا کند و پشت میز مذاکرات بنشیند، با اقتداری عظیم به پشتوانه مردمی خود به پردازش امور می‌پردازد و این همانی است که باعث عزت‌نفس آن‌ها می‌شود. از نظر داخلی هم گفتنی است که حضور مقتدرانه مردم در پای صندوق‌های رأی به منظور شرکت در اننتخابات و گزینش رئیس‌جمهوری باعث می‌شود که پس از طوفان سهمگین انتخابات پذیرای نوعی آرامش سیاسی و اجتماعی در کشور باشیم. همانطور که خدا در قرآن کریم می‌فرماید: «انّ مع العسرِ یسری»، پس از هر سختی آسایش فراهم می‌شود، گفتنی است که پس از هیاهوهای گسترده انتخاباتی شاهد آرامش و آسایشی خواهیم بود که باعث پرداختن به مسائل و مشکلات موجود می‌شود. آن‌چه در پایان به آن می‌توان اشاره کرد این است که حضور گسترده مردمی در پای صندوق‌های رأی برای شرکت در انتخابات بیان‌کننده مطالبات آن‌ها از کریدور صندوق‌ها بوده و از این به بعد این دولت است که باید اعتماد ملت را پاسخگو باشد.


حسین کنعانی مقدم،فعال سیاسی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها