بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۷۸۵۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸
برادر گرامی حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، تولیت محترم آستان قدس رضوی؛ تلاش سنگینی در این ایام انتخابات در جایگاه کاندیدای ریاست‌جمهوری داشتید. قبل از هرچیز علاقه‌مندم به شما و همه همراهان شما و کسانی که به جنابعالی رأی دادند، خسته نباشید بگویم. کسی نمی‌تواند نقش شما و همراهان و علاقه‌مندانتان را در خلق این حماسه ملی انکار کند.
تدبیر24» برادر گرامی حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی
 تولیت محترم آستان قدس رضوی
تلاش سنگینی در این ایام انتخابات در جایگاه کاندیدای ریاست‌جمهوری داشتید. قبل از هرچیز علاقه‌مندم به شما و همه همراهان شما و کسانی که به جنابعالی رأی دادند، خسته نباشید بگویم. کسی نمی‌تواند نقش شما و همراهان و علاقه‌مندانتان را در خلق این حماسه ملی انکار کند. 
اکنون و پس از آنکه دوره رقابت تمام شده است، جنابعالی چه بخواهید یا نخواهید، محور جریان قدرتمند اصولگرایی شده‌اید. تقریبا همه جبهه اصولگرایی؛ از افراطی‌ترین شاخه‌های آن تا معتدل‌ترینشان در حمایت از شما به میدان آمدند. 
رهبری معظم انقلاب سال‌ها پیش از دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب به‌عنوان دو بال مدیریتی کشور یاد کردند. اخیرا نیز بارها فرمودند مسئله ایشان اصلاح‌طلبی و اصولگرایی نیست. 
در جریان اصلاح‌طلبی انسجام نسبی وجود دارد که یکی از برکات آن تصحیح روش‌های پیشین و مهار تندروی‌ها بوده است. رهبری واحد آن هم می‌تواند هویت و شناسنامه برای این مجموعه بسازد.
اما در جریان اصولگرایی که بال دیگر سیاسی موجود در جامعه ایرانی است و کسی نمی‌تواند آن را انکار کند، بعد از آنکه آقای احمدی‌نژاد به‌عنوان منتخب آنان به جامعه معرفی شد و بعد در طول ریاستشان و به‌خصوص در دوره دوم تبدیل به مخالف آشکار اصولگرایی شد، تشتت فراوانی ایجاد شد. بعضی شاخه‌های آن تحت‌تأثیر فرهنگی که از زمان آقای احمدی‌نژاد به وجود آمد، بسیار تند و افراطی شدند. در میان معتدلان هم چنددستگی به وجود آمد و در نتیجه یک جریان سیاسی بیشتر به‌جای حضور در میدان‌های سیاسی متکی به مراکز قدرت شد که بیشتر می‌شد آن را به دوپینگ اصولگرایان تشبیه کرد. این دوپینگ از یک‌سو در مواردی مثل انتخابات پاسخ نمی‌داد و از سوی دیگر فاصله آنها را با بدنه جامعه زیاد‌تر می‌کند و آنان در کارایی سیاسی کم‌رنگ شدند. 
جناب آقای رئیسی
شما از ۳۰ اردیبهشت یک مدیر میانی در این کشور نیستید. یکی از شخصیت‌های ملی هستید که در جیب خود رأی نزدیک به ۱۶‌میلیون نفر را دارید. هر جامعه‌ای که اقلیت را نادیده بگیرد آسیب می‌بیند. شما می‌توانید این اقلیت را مدیریت کنید. هرروز که در ایام انتخابات، علاوه بر بدنه کلی اصولگرایان، پیوستن تند‌ترین و افراطی‌ترین افراد و جریانات را به کمپین شما می‌دیدم خوشحال می‌شدم. فکر می‌کردم چه رئیس‌جمهور بشوید و چه نشوید، بودن اینها زیر چتر مدیریتی فردی مثل شما به‌نفع مصالح کلی کشور است. 
این سرمایه را از دست ندهید. کشور به همکاری همه جناح‌ها - البته با حفظ تفاوت دیدگاه - نیاز دارد. خوشبختانه در سیستم قانونی و برگرفته از قانون اساسی، رهبری انقلاب محور وحدت هستند. زیر چتر این محوریت انقلاب می‌شود به‌جای رویارویی‌ها و نزاع‌های بی‌حاصل، همکاری و همدلی را برای پیشبرد اهداف کلان جایگزین کرد. 
بداخلاقی‌ها که نمونه‌های زیادی از آن را در ایام انتخابات شاهد بودیم، جامعه را به دوقطبی خطرناکی سوق می‌دهد. خود شما بهتر می‌دانید که ایرانی‌های امروز در داخل و خارج به برکت هوش و تحصیلات عالی، مردمان کم‌نظیری هستند. رقم‌زدن انتخابات با این حجم مشارکت یک معجزه است. همه، مردم را برنده اصلی می‌دانند. 
می‌توانیم این انتخابات را نقطه‌عطفی در وحدت ملی بکنیم. همه ما در دو جناح اشتباهاتی داشته‌ایم که با نگاه به آینده می‌توانیم از آنها عبور کنیم. این کار در سایه منضبط‌شدن و مدیریت‌کردن جناح‌ها عملی خواهد شد. 
می‌دانم و می‌دانید که این کار بزرگ در هر دو جناح با وجود افراطی‌ها مخالفان زیادی دارد، اما با جدی‌گرفتن شعار جذب حداکثری می‌شود آنها را هم به خوب‌بودن روش همکاری اکثریت و اقلیت قانع کرد. روش‌های مچ‌گیری و نزاع‌های داخلی و مدیریت براساس صرفا مبانی امنیتی را سال‌هاست تجربه کرده‌ایم. روش مهربانانه و عاقلانه و همکاری برای اهداف کلان باید جایگزین آنها شود و نگاه‌های پرکینه کم شود. 
تکرار می‌کنم شما با تکیه بر آرای اقلیت و رأی آنها می‌توانید نقش برجسته‌ای داشته باشید. باشد تا این‌بار اقلیت و اکثریت رأی‌دهندگان هر دو در عرصه سیاست داخلی و خارجی دیده شوند و ادبیات همکاری داشته باشند و منتقدان دلسوز یکدیگر شوند. 
بار دیگر به شما به‌خاطر کسب اعتماد نزدیک به ۱۶ میلیون ایرانی تبریک می‌گویم. برای همه ایرانیان آرزوی توفیق و پیشرفت دارم. 
۳۰ اردیبهشت ۹۶


سیدمحمدعلی ابطحی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها