بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۷۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵
اینکه نمایندگان مجلس برای سومین‌بار به وزیر پیشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان رای ندادند و به دنبال آن مطرح شدن یکسری ابهامات در رابطه با تعیین اعضای مجمع عمومی کمیته ملی المپیک و به تاخیر دوباره در انتخابات این کمیته هفته‌ای مهم را برای ورزش رقم زد. علاوه بر این بودند اتفاقات، رویدادها، برکناری‌ها، انتصاب‌ها و حتی کاندیدا شدن‌هایی که برای ورزشی‌ها مهم بود.

به گزارش تدبیر24 به نقل از مهر، این هفت روز ورزش ایران بیشتر از هر اتفاق و رویدادی با برکناری، انتصاب یا کاندیدا شدن همراه بود مانند برکناری سرمربی تیم ملی تکواندو، سرمربی تیم فوتبال صبای قم، کمک مربیان تیم فوتبال ذوب آهن و بعضا معرفی جایگزین‌های آنها یا انتصاف مدیر فنی برای تیم‌های فوتبال نوجوانان و جوانان، همچنین کاندیدا شدن دو ایرانی برای تصاحب عنوان بهترین بازیکن فوتسال آسیا و عضویت در کمیته تحقیقات وادا و کاندیدا شدن گل بازیکن تیم فوتبال نوجوانان به عنوان بهترین گل مسابقات جام جهانی امارات.

البته ورزش ایران روزهای ابتدایی این هفته تحت تاثیر بازتاب‌های سفر بلاتر به ایران قرار داشت اما در ادامه اتفاقاتی مانند پیگیری دیدارهای هفته پانزدهم لیگ برتر، اعلام قطعی بودن کسر یک امتیاز از پرسپولیس، مشخص شدن وضعیت چند تیم دیگر در جام حذفی، صحبت‌های مطرح شده در مورد تاخیر دوباره انتخابات کمیته ملی المپیک و نامه افشارزاده به علی‌آبادی در این زمینه، جدی‌تر شدن فراهم کردن مقدمات برای دیدار  تیم‌های پرسپولیس و ستارگان میلان و .... آن را در سایه قرار داد.

اما مهمتر از همه اینها این بود که در این هفته رو به پایان نمایندگان مجلس به سومین وزیر پیشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان هم رای اعتماد ندادند تا همه منتظر مشخص شدن چهارمین گزینه پیشنهادی برای این وزارتخانه بمانند.

برکناری سرمربی تیم ملی تکواندو
در حالی که طی یکی دو سال گذشته کادر فنی تیم ملی دستخوش تغییرات مداومی شده است، فدراسیون تکواندو پنجشنبه گذشته طی اقدامی جدید تصمیم به کنار گذاشتن مرتضی کریمی گرفت و هدایت تیم ملی را برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک به بيژن مغانلو سپرد.

بلاتر رفت
سپ بلاتر، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال که به منظور افتتاح همایش علم و فوتبال به ایران سفر کرده بود، در پایان سفری دو روزه عصر پنجشنبه گذشته تهران را ترک کرد. وی طی حضور در ایران با دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، خانم ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و ... دیدار کرد. ضمن اینکه وی با حضور در کمپ تیم‌های ملی فستیوال مدارس فوتبال و پروژه گل را هم افتتاح کرد.

معرفی بازیکنان تیم ملی فوتبال برای دو دیدار رسمی
رحمان احمدی، دانیال داوری، حامد لک، حسین ماهینی، مهرداد بیت آشور، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، مازیار زارع، احسان حاج صفی، یعقوب کریمی، جواد نکونام، رضا حقیقی، آندرانیک تیموریان، محمد نوری، مجتبی جباری، محمدرضا خلعتبری، مسعود شجاعی، قاسم حدادی‌فرد، اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش، کریم انصاریفرد و رضا قوچان‌نژاد بازیکنانیبودند که پنجشنبه گذشته از سوی سرمربی تیم ملی فوتبال برای حضور در اردوهای این تیم جهت دو دیدار مقدماتی جام ملت‌های آسیا مقابل تایلند و لبنان معرفی شدند.

حضور یک ایرانی در فیفا!
رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال که به ایران سفر کرده بود طی نشست خبری که پنجشنبه گذشته داشت، از حضور یک ایرانی دیگر در یکی از کمیته‌های فیفا خبر داد. وی در این زمینه گفت: قبل از این هم ایران یک سهمیه در کرسی‌های فیفا داشت. آقای کفاشیان که رئیس فدراسیون فوتبال است عضو کمیته فوتسال بود و الان هم هست. علی دایی هم که عضو کمیته فنی فیفا بود به خاطر تغییر ساختار کمیته ها که در پایان هر سال صورت می‌گیرد چنین اتفاقی پیرامونش رخ داد. با این حال بعد از سفری که به کشور شما داشتم قطعا در آینده یک ایرانی دیگر در کمیته‌های فیفا عضو خواهد شد.

مهدوی‌کیا مدیر فنی تیم فوتبال جوانان شد
مهدی محمد نبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال جمعه گذشته از ادامه همکاری مهدی مهدوی‌کیا با تیم‌های جوانان و نوجوانان به عنوان مدیر فنی خبر داد. تیم‌های فوتبال نوجوانان و جوانان ایران که با موفقیت مرحله انتخابی رقابت‌های قهرمانی رده‌های خود را سپری کردند در حال حاضر برنامه‌های خود را برای حضور در مرحله نهایی مسابقات آسیایی در سال 2014 پیگیری می‌کنند.

خداحافظی نفت تهران و داماش از جام حذفی 
در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام حذفی فوتبال، جمعه گذشته دو دیدار برگزار شد که طی آن تیم نفت تهران برابر ذوب آهن با یک گل شکست خورد تا شاگردان یحیی گل‌محمدی از جام حذفی خداحافظی کنند. داماش گیلان هم برابر راه آهن سورینت با یک گل متحمل شکست شد تا راه آهن به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. در دیگر دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، مس کرمان که در 15 هفته لیگ برتر نتوانسته بود، پیروز شود با شکست 3 بر یک شهرداری دزفول به نوعی طلسم شکنی کرد و راهی مرحله یک چهارم شد.

پرسپولیس برای چند روز در امان ماند!
در چارچوب هفته پانزدهم مسابقات لیگ برتر و در روز پایانی این هفته از مسابقات، جمعه گذشته دیدار دو تیم تراکتور سازی و استقلال که در ورزشگاه یادگار تبریز برگزار شد با تساوی یک بر یک به پایان رسید. با این تساوی تیم تراکتورسازی شانس صدرنشینی و حتی قهرمانی در نیم فصل را از دست داد و در رده سوم جدول رده‌بندی گرفت. استقلال هم با یک بازی کمتر در رده ششم جدول باقی ماند. در حال حاضر پرسپولیس صدرنشین لیگ است اما در صورتیکه استقلال بتواند آخرین دیدار خود را با پیروزی پرگل به ثمر برساند عنوان قهرمانی نیم فصل را به خود اختصاص خواهد داد. در دیگر دیدار این روز از مسابقات تیم سایپا در دیدار خانگی 2 بر یک صبای قم را شکست داد و جایگاهش را در رده هفتم مستحکم‌تر کرد.
 

عملکرد بدون مدال پینگ‌پنگ‌بازان در پروتور لهستان 
چهار نماینده ایران در مسابقات تنیس روی میز پروتور جهانی لهستان جمعه شب گذشته در حالی به کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند که موفق به کسب هیچ مدال و عنوانی نشدند. نوشاد و نیما عالمیان همراه با سروش امیری‌نیا و حمیدرضا طاهرخانی نمایندگان ایران در این مسابقات بودند که در همان مراحل ابتدایی رقابت‌های انفرادی و دوبل رده‌های سنی بزرگسالان و زیر 21 سال با شکست برابر حریفان خود از دور مسابقات حذف شدند. 

یک ایرانی نامزد عضويت در كميته پزشكى و تحقيقات وادا شد
دكتر بهمن زند، رئيس كميته پزشكى كميته پارالمپیک از سوى كميته ملی پارالمپيک (NPC)  به عنوان نامزد عضويت در كميته پزشكى و تحقيقات WADA (آژانس جهانى مبارزه با دوپينگ) معرفى شد. این خبر شنبه گذشته اعلام شد. 

قهرمانی ایران در مسابقات پرورش اندام جهان
تیم ملی پرورش اندام ایران در شصت و هفتمین دوره مسابقات قهرمانی جهان که در مراکش برگزار شد به عنوان قهرمانی رسید. شنبه گذشته و در پایان این دوره از مسابقات تیم ایران با مجموع سه مدال طلا، یک نقره و دو مدال برنز برای اولین‌بار در میان 47 کشور دنیا به مقام قهرمانی رسید.
 
گل ایران به آرژانتین کاندیدای بهترین گل جام پانزدهم
طبق اعلام سایت فیفا، گل ثانیه 55 مصطفی هاشمی به آرژانتین که در نخستین بازی تیم فوتبال نوجوانان ایران در مرحله گروهی مسابقات جام جهانی 2013 امارات به ثمر رسید، کاندیدای بهترین گل جام جهانی 2013 امارات شده است.

لغو حضور تیم ملی تنیس روی میز در پروتور آلمان
برنامه تیم ملی تنیس روی میز برای حضور در پروتور جهانی آلمان که قرار بود بلافاصله بعد از مسابقات لهستان انجام شود، لغو شد. بدین ترتیب پینگ‌پنگ‌بازان اعزامی به لهستان که دیدارهای‌شان در مسابقات این کشور را بدون هیچ  مدال و عنوانی به پایان رساندند، به ایران بازگشتند. این خبر مربوط به شنبه گذشته است.

طلسم ورزش نشکست
مجلس شورای اسلامی یکشنبه گذشته در جلسه علنی خود به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان پرداخت اما به نصرالله سجادی رای اعتماد نداد. در پایان این جلسه از مجموع 253 رای نمایندگان مجلس، سجادی فقط 124 رای موافق گرفت، درحالیکه از مجموع آرای ماخوذه 107 رای مخالف و 22 رای ممتنع داشت. بدین ترتیب سجادی هم نتوانست رای لازم را برای وزارت ورزش و جوانان را بگیرد. این در حالی است که پیش از این مسعود سلطانی‌فر و سیدرضا صالحی امیری به عنوان گزینه‌های پیشنهادی دکتر حسن روحانی برای این وزارتخانه به مجلس معرفی شده بودند اما هیچ یک از آنها هم موفق به کسب رای اعتماد لازم نشدند.
 
 
عضويت هشت ايراني در كميته‌هاي فيلا
سایت فدراسیون جهانی کشتی (فيلا) یکشنبه گذشته از عضویت هشت ايرانی در كميته‌های مختلف خود خبر داد. بر این اساس عضویت حميد سوريان در كميته قهرمانان، عليرضا لرستانی در كميته مربيان، استاد مهدی خالدی در كميته تالار مشاهير، روزبه وثوق احمدیدر كميته حقوقی، جواد رفوگر در كميته مدارک و تحصيلات تكملی، صدرالدين كاظمی در كميته رسانه‌ها، عليرضا رضايی در كميته فنی و دكتر بهمن ميرزايی در كميته علمی در سايت فیلا کشتی ثبت شده است.

بلاتر آب پاکی را روی دست ایران ریخت
یکشنبه گذشته رئیس فدراسیون جهانی فوتبال تاکید کرد که جام جهانی 2022 فقط در کشور قطر برگزار می‌شود و به این ترتیب درخواست کشورهای دیگر از جمله ایران برای برگزاری مشترک این مسابقات مورد قبول قرار نمی‌گیرد. این اظهار نظر در حالی از سوی رئیس جهانی فوتبال صورت گرفت که پیش از این مسئولان ایران اعلام آمادگی کرده بودند که برخی بازی‌های جام جهانی به میزبانی ایران برگزار شود.

معرفی گزینه‌ای جدید برای ورزشی‌ها و جوانان
یکشنبه گذشته و به دنبال عدم رای اعتماد مجلس به نصرالله سجادی برای وزارت ورزش و جوانان، محمود گودرزی از طرف دکتر حسن روحانی به عنوان گزینه جدید برای این وزارتخانه معرفی شد. گودرزی چهارمین گزینه پیشنهادی دولت یازدهم برای این وزارتخانه به حساب می‌آید. وی در حال حاضر رئیس تربیت بدنی دانشگاه تهران است.
 
 
سقوط جهانی کاراته کاران به رده یازدهم
کاروان 26 نفره کاراته ایران یکشنبه شب گذشته در پایان رقابت‎های چهار روزه قهرمانی جهان تیم ایران با کسب یک مدال طلا و 2 مدال برنز در بخش پسران در رده هفتم جدول رده‌بندی و در مجموع دو رده پسران و دختران در مکان یازدهم جدول رده‌بندی قرار گرفت. در این رقابت‌ها رضا عنایتی برای تیم ایران یک مدال طلا و میلاد تیغی و علی بهبود هم دو مدال برنز کسب کردند اما 24 کاراته‌کای اعزامی دیگر دست خالی به تهران بازگشتند. همین موضوع باعث شد کاراته ایران نسبت به دوره پیشین این مسابقات 6 پله سقوط داشته باشد.
 
معرفی بازیکنان میلان برای دیدار با پرسپولیس
در پی مذاکرات محمد رویانیان با "فرانکو باره‌سی" در تهران و میلان و همچنین مکاتبات و رایزنی‌هایی که در یک ماه اخیر صورت گرفته، قرار است دو تیم ستارگان پرسپولیس و میلان در تاریخ هفتم آذر ماه در یک بازی خیریه به مصاف یکدیگر بروند. در همین رابطه یکشنبه شب گذشته پیشکسوتان باشگاه آث میلان ایتالیا با ارسال نامه‌ای به محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس متن قرارداد پیشنهادی برای برگزاری بازی ستارگان میلان را ارسال کردند. در این نامه نام 17 بازیکن تیم میلان مشخص شده که در میان آنها ستاره های مطرح جهانی نیز حضور دارند.
 
شاید ورزش ایران دوباره تعلیق شود!
محمود خسروی‌وفا، نایب رئیس کمیته ملی المپیک تعیین اعضای منتخب برای حضور در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک را دارای برخی شبهات، ابهامات و نکاتی مغایر با اساسنامه جدید این کمیته خواند. این عضو هیات اجرایی دوشنبه گذشته طی نامه‌ای به محمد علی آبادی، رئیس کمیته ملی المپیک به 9 بند مبنی بر پرابهام بودن تعیین اعضای منتخب اشاره کرد. خسروی‌وفا در این نامه تاکید کرده اگر تدبیر مناسبی برای تجدید نظر در این بخش صورت نگیرد، احتمال تعلیق دوباره ورزش ایران از سوی کمیته بین‌اللملی المپیک وجود دارد.
 
نامه افشارزاده به علی‌آبادی برای تاخیر انتخابات کمیته ملی المپیک
بهرام افشارزاده، دبیر کل کمیته ملی المپیک دوشنبه گذشته طی نامه‌ای به محمد علی‌آبادی، رئیس این کمیته با اشاره به صحبت‌های محمود گودرزی، گزینه جدید وزارت ورزش و جوانان در مورد تاخیر انتخابات 25 آذرماه، خواستار بررسی این موضوع در جلسه فوق‌العاده اعضای هیات اجرایی شد.
 
دیدار تیم فوتبال جوانان ایران با تیم جوانان آمریکا 
تیم جوانان ایران درحالی اواخر آبان‌ماه اردویی را در شهر ونیز ایتالیا برگزار می‌کند که علاوه بر دیدار با تیم جوانان این کشور، قرار است در صورت تائید وزارت امور خارجه، دیداری را با تیم جوانان آمریکا برگزار کند. البته طبق اعلام مسئولان فوتبال آمریکا، تیم جوانان این کشور قرار است در اردوی آماده‌سازی‌اش در ایتالیا، با تیم زیر 23 سال ایران بازی کند. این خبر مربوط به دوشنبه گذشته است.
 
مرادی ناظر داوری رقابت‌های فوتبال جنوب آسیا شد
کنفدراسیون فوتبال آسیا دوشنبه گذشته مسعود مرادی را به عنوان ناظر داوری رقابت‌های فوتبال جنوب آسیا در میانمار انتخاب کرد. رقابت‌های فوتبال جنوب آسیا در قالب بازی‌های جنوب آسیا در کشور میانمار و با حضور کشورهای جنوب و جنوب شرق آسیا از 10 تا 29 آذر برگزار می‌شود و مسعود مرادی از ایران به همراه یک ناظر از مالزی، نظارت داوری رقابت‌ها رابر عهده دارند.
 
جریمه سه تیم لیگ برتری و محرومیت یک سرپرست
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دوشنبه گذشته آرای خود را در مورد پرونده دیدارهای مربوط به لیگ برتر اعلام کرد. بر این اساس هر یک از تیم‌های ذوب آهن اصفهان و مس کرمان 9 میلیون ریال و سپاهان اصفهان هم 6 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند. ضمن اینکه سرپرست ذوب آهن هم به دلیل تخلف در مسابقات جام حذفی به یک جلسه محرومیت از همراهی تیمش محکوم و پرداخت 10 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. همچنین تیم پیام صنعت آمل هم به پرداخت 15 میلیون ریال جریمه محکوم شد.

مهاجم پرسپولیس در استقلال
مهرداد اولادی، مهاجم پیشین تیم فوتبال پرسپولیس به دنبال مذاکراتی که با مسئولان باشگاه استقلال داشت دوشنبه با این تیم به توافق نهایی رسید و قرارداد بست.

قطعی بودن کسر امتیاز از پرسپولیس 
طبق خری که دوشنبه گذشت روی خروجی فدراسیون فوتبال قرار گرفت، کمیته استیناف فدراسیون فوتبال با بررسی درخواست تجدید نظر خواهی باشگاه‌های پرسپولیس و تراکتورسازی نسبت به رای صادره کمیته انضباطی در خصوص کسر یک امتیاز از این تیم‌ها، در خواست‌های مطرح شده را رد و کسر امتیاز از این دو تیم را قطعی دانست.

مایلی کهن برکنار شد
مسئولان باشگاه صبای قم دوشنبه گذشته پس از تشکیل جلسه تصمیم به برکناری محمد مایلی‌کهن از سرمربیگری تیم خود گرفتند. مدیرعامل این باشگاه در تماس با مایلی‌کهن وی را از تصمیم هیات مدیره باشگاه با خبر کرد و بدین ترتیب صبای قم در نیم فصل دوم با کادر فنی جدید به مصاف حریفان خود خواهد رفت. به دنبال این تصمیم، صمد مرفاوی هدایت این تیم را بر عهده گرفت.

برکناری دستیاران بوناچیچ 
مسؤولان باشگاه ذوب‌آهن سه شنبه محمد یاوری و هاشم سلطانی، دستیاران لوکا بوناچیچ را از کادرفنی تیم فوتبال ذوب‌آهن کنار گذاشتند. این در حالی است که هفته گذشته بوناچیچ از سمت خود استعفا داده بود که البته با آن مخالفت شد.

یک ایرانی نامزد بهترین بازیکن فوتسال آسیا شد
حسین طیبی، بازیکن ملی پوش فوتسال ایران در که در حال حاضر در تیم نوریل نیکل روسیه توپ می زند به عنوان یکی از سه نامزد برترین بازیکن آسیا قرار گرفت. د نامزد دیگر کسب این عنوان از کشورهای ژاپن و تایلند هستند. مراسم انتخاب برترین‌های آسیا ششم آذرماه در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در مالزی برگزار خواهد شد. وحید شمسایی، محمد طاهری و محمد کشاورز سه فوتسالیستی هستند که تاکنون موفق به کسب عنوان بهترین بازیکن آسیا برای ایران شده‌اند.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها