بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۷۸۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
فعال سیاسی اصلاح طلب

تدبیر24»انتخابات تمام شد و بازهم صدای جریانات گوناگون سیاسی برای تخریب یکدیگر شنیده می‌شود. در هر انتخاباتی بالطبع رقابت حکم می‌کند که یک طرف بازنده و یک طرف برنده باشد، آن‌چه بعد از این باید مورد توجه جریانات سیاسی قرار گیرد، رفاقت است که البته با توجه به فرآیندی که برخی از آقایان به پیش گرفته‌اند، کمی سخت است، اما نباید عجله کرد. اصلاح‌طلبان باید بدانند که اگر این جریان سیاسی هم جای جریان بازنده بود، شاید از روحیه خوبی برخوردار نبود، اما هرچه بود تمام شد. آن‌چه باید در این 4 سال محور فعالیت‌ها قرار گیرد، «گفت‌وگوی فعال ملی» است. از آن جایی که آقای حسن روحانی میان جریانات سیاسی وجهه قابل قبولی دارد باید در این 4 سال پیش‌رو فضا را برای تعامل جریانات سیاسی آماده کند. آن‌چه باید مورد توجه قرار گیرد، این است که در این میان نباید منتظر مناظره‌های صداوسیما، برنامه‌هایی که در آن هورا کشیده شود و امثالهم و ... باشیم، بلکه باید از طریق خانه احزاب وزرات کشور میان جناح‌های سیاسی گفت‌وگوی سازنده را ایجاب نماییم. همچنین لازم است تا این مهم را از طریق نخبگان سیاسی و فرهنگی در سطوح دانشگاهی به جلو پیش بریم تا به واسطه بحث‌های جدی که میان طرفداران هر دو جناح ایجاد می‌شود، وفاق ملی را برای دامن زدن بر اهداف بلند توسعه کشور فراهم آوریم.

در بازی فوتبال هم اگر توپ داخل دروازه برود، گل حساب می‌شود. هرچند که بازی شما خوب باشد اما نتوانید گل بزنید بازنده محسوب می‌شوید! در انتخابات هم وضع بر همین منوال است، به این معنا که فرد کاندیدا باید رأی بیاورد تا درنهایت پیروز میدان شود. شاید میان یک انسان فرهیخته، روان‌شناس و جامعه‌شناس که برای این‌که به چه کسی رأی دهد ساعت‌ها فکر می‌کند و به تحقیق می‌پردازد، با کسی که در یک لحظه رأی خود را به صندوق می‌اندازد، تفاوت زیادی وجود داشته باشد اما قانون رأی این افراد را با یکدیگر مساوی می‌داند. خیلی روشن‌تر بگویم در قانون رأی پیرمرد 92 ساله با جوان 28 ساله برابر است. هیچ تفاوتی میان آرای فرهیختگان و مردمان مناطق محروم وجود دارد و هر دو در کمال احترام و ارزش تلقی می‌شوند.

چه زمانی می‌خواهند کلاه خود را قاضی کنند و ببینند که اشتباه کارشان کجاست؟ آن‌چه دیده شده این بود که از فردای انتخابات بحث تخریب‌ها، تهمت‌ها و انواع و اقسام فشارهای گوناگون روی دولت از سر گرفته شد. متأسفانه هر چقدر در پیام آقای رئیسی گشتیم تا در جایی یک نکته احترام‌آمیز پیدا کنیم، چیزی عایدمان نشد، ما باید به طرفداران این تفکر بگوییم که با تخریب موفق به کسب آرای مردم نمی‌شوید، پس به جای آن بیایید خودتان را اثبات کنید. طی تبلیغات انتخابات هم دیده شد که این افراد چیزی برای اثبات خود در برابر ادعای ناکارآمدی رقیب خود نداشتند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها