بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۷۸۹۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
انتخابات 29 اردیبهشت 96 پیام‌های متفاوتی هم برای سیاستمداران و هم برای گروه‌های مرجع داشت. این انتخابات در شرایطی برگزار شد که منطقه ما پرآشوب بود.
تدبیر24»در سطح بین‌الملل انتخاب ترامپ و انتخاباتی که در فرانسه برگزار شد، این پیام را به سیاست بین‌الملل مخابره کرد که دوران یکه‌تازی پوپولیست‌ها در سیاست آغاز شده است. در چنین شرایطی کار مردم ایران‌ کاری سترگ بود. اما از سوی دیگر، شرایط سخت زندگی مردم و تورم‌های تجمیع‌شده از سال‌های گذشته که منجر به کاهش قدرت مردم شده بود و اقتصاد ایران را به مرزهای ویرانی کشانده بود، همچنان در چهار سال دولت گذشته جبران نشده است. در این انتخابات، مردم ایران دست به یک انتخابات بلندمدت زدند. بیکاری بیش از 3‌میلیون و جمعیت نیمه‌بیکار بیش از 5‌میلیون جامعه را با آسیب‌های زیادی مواجه کرده بود. مردم در این انتخابات به یارانه‌های سه‌برابری نه گفتند و به برنامه‌های میان‌مدت دولت یازدهم اعتماد کردند. در یک چرخش تاریخی، مردم ایران به‌رغم اینکه دولت یازدهم به برخی وعده‌های خود به دلیل محدودیت‌های منابع تحقق نبخشید، اما به دلیل عملکرد مطلوب کلان دولت مثل دستاوردهای سیاست خارجی، موفقیت‌های بازار نفت و البته دستاوردهای درمانی، بار دیگر به دکتر روحانی پاسخ مثبت دادند تا به وعده‌های باقیمانده در 4 سال آینده جامه عمل بپوشانند. مردم انتظار دارند ایران 1400 فرسنگ‌ها با سال 1392 فاصله داشته باشد. مردم تصورشان این است که در چهار سال آینده به‌طور میانگین سالی یک‌میلیون شغل خالص ایجاد شود. مردم از دولت دکتر روحانی انتظار دارند مخازن مشترک نفت و گاز به بهره‌برداری مطلوب‌تری برسد. در حوزه روابط بین‌الملل نیز شهروندان این توقع را از دولت دارند که روابط با کشورهای منطقه و جهان رونق بیشتری بگیرد. در مجموع می‌توان گفت رأی شهروندان در چهار سال گذشته به دولت قبل این فرصت را داد که از اقتصاد ایران آواربرداری کند و در چهار سال پیش‌رو به ساخت‌و‌ساز اقتصاد ایران بپردازد. در دولت جدید با توجه به اینکه رئیس‌جمهوری وعده داده تا نسلی از مدیرانی‌ که به دلایل شرایط بحرانی دولت یازدهم بر سرکار بودند؛ تغییر کنند و به جای آنها مدیران کارآمدتر، بهره‌ور‌تر و کم‌اشتباه‌تر جایگزین آنها شوند. رئیس‌جمهور ایران به عنوان وکیل مردم موظف است منشور حقوق شهروندی را به معنای واقعی کلمه اجرایی کند. این حقوق صرفا شامل حق زبان، خط و... نیست، بلکه داشتن شغل مناسب، مسکن و حقوق سیاسی را هم دربرمی‌گیرد.



هادی حق شناس، کارشناس اقتصادی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد حسن صداقتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
0
0
مردم به یارانه سه بربرای نه نگفتن سو استفاده نکنید لطفا مردم برای اینکه آن نشود نه گفتن
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها