بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۷۹۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷
مردم با زکاوت تهران دست به اقدام مهمی در انتخابات 29اردیبهشت زدند و در انتخابات شورای شهر به لیستی که منتسب به رئیس دولت اصلاحات بود اعتماد کرده و رای استثنائی به این مجموعه دادند.
تدبیر24»این رای بالا مسئولیت اعضای شورا را بسیارسنگین می‌کند. انتخاب شهردار تهران مهم‌ترین وظیفه اعضای شورای شهر است. شهردار کلانشهر تهران باید فردی باشد که به این اعتماد بهترین پاسخ را بدهد و با عملکرد خود پاسخ زیبنده‌ای به رای مردم بدهد.‌ شهر تهران تنها نیاز به یک شهردار ندارد، بلکه این شهر نیازمند مدیر نخبه است تا از همه دستاوردهای 38 سال گذشته استفاده کند و عملکرد جدیدی در این ارتباط از خود به نمایش بگذارد. اگر سیاست‌های مدیریتی شهر تهران همانند گذشته باشد همچنان با یک کلانشهر بسیار بزرگی روبه‌رو خواهیم بود. شهر تهران مشکلاتی از جمله ترافیک، آلودگی هوا و بلند مرتبه سازی‌های بی‌جهت و بی‌قواره دارد. همچنین ساخت و سازهای غیر ضرور و بدهی بسیار خاص نیز از این قبیل مسائل و مشکلات شهرداری تهران است. شورای جدید اگر در چارچوب قانون و تنها برای مردم کارکند قطعا می‌توان به بهبودی شهر تهران امیدوار بود. شهر تهران با ضعف‌های شهری بزرگی مواجه است که از آن جمله می‌توان به ضعف‌های مدیریتی، ضعف‌های هزینه‌ای و ضعف‌های کارشناسی اشاره کرد که به شکل جدی خود را نشان می‌دهد. اکنون اقتضا این است که این اعتمادی که مردم به لیست امید کردند با انتخاب یک شهردار و تیم قدرتمند پاسخی شایسته داده شود. شهرداری تهران در حوزه‌های مختلف مشکلات جدی دارد. مردم می‌دانند تهران شهری با استخوان بندی 30 ساله و رنگ و لعاب جدید است. تهران به لحاظ معیارهای توسعه یافتگی، رشد نکرده واز بابت امنیت ساختمان‌ها، ارتباطات بین محیط زیست و مردم و... مشکلات مهمی دارد. منتخبان شورای شهر تهران باید برای یک شهر توسعه یافته تلاش کنند تا آنچه صلاح مردم است را در شهر تهران اجرا کنند. شهر تهران باید الگوی زیست سالم برای سایر شهرهای کشور باشد تا دیگر شهر‌ها بتوانند از آن مدل برای زندگی مطلوب استفاده کنند. امید است این شورا کسی را برای پست شهردار انتخاب کند که توانایی، عزت نفس، نخبه‌گری و آینده نگری را داشته باشد که شهر تهران را به عنوان الگوی نمونه کشور و منطقه بسازد. باید از فرصت به دست آمده بعد از دوازده سال استفاده و شهری نمونه، سر سبز و آباد را پایه‌گذاری کنیم.


 سید فاضل موسوی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها