طرح امريكا براي احياي برجام كوروش احمدي

طرح امريكا براي احياي برجام

در جريان سفر رافائل گروسي، مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به تهران، راه‌حل خلاقانه‌اي كه انتظار مي‌رفت، به دست آمد و اكنون يك فرصت سه ماهه براي تلاش در جهت بهره بردن از پنجره‌اي كه به نظر مي‌رسد در حال گشوده شدن است، حاصل شده است.
بودجه‌اي كه به سود شهر نيست محمدجواد حق‌شناس

بودجه‌اي كه به سود شهر نيست

لايحه بودجه شهرداري تهران امسال در شرايطي به شورا ارايه شده كه بحران همه‌گيري كرونا از يكسو و تلاش پيوسته مجموعه مديريت شهري در جهت كاهش وابستگي شهرداري به منابع درآمدي ناپايدار از سوي ديگر، مديريت شهر را در شديدترين فشار بودجه‌اي ممكن قرار داده است.
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 February 25
کد خبر: ۷۹۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
مدیردفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت به مردم توصیه کرد که در ماه مبارک رمضان از خوردن غذاهای چرب و پرکالری در وعده سحری خودداری کنند؛ چرا که تشنگی و کم آبی بدن را به دنبال دارد.
تدبیر24» زهرا عبداللهی در خصوص تغذیه صحیح در ماه رمضان گفت: مطالعات متعدد نقش موثر روزه‌داری را در بهبود بیماری‌های مختلف نشان داده‌اند. در اغلــب بیماری‌هایی که عادات غلط غذایی، چاقی و افزایش وزن در بروز آنها دخالت دارند، روزه‌داری مفید است.  مطالعات نشان داده است روزه گرفتن برای مبتلایان به چربی خون بالا بسیار مفید است، میزان چربی‌های نامطلوب موجود در خون را تنظیم می‌کند و موجب افزایش میزان چربی‌های مفید خون می‌شود.

وی افزود: بعضی افراد تصور می‌کنند هنگام سحر باید غذاهای پرچربی وپرکالری بخورند که در طول روز احساس گرسنگی نکنند، در حالی که  مصرف موادغذایی پرچرب بخصوص در هوای گرم موجب تشنگی شدید و کم آبی بدن می‌شود.

عبداللهی به مردم توصیه کرد که در وعده سحری از مواد غذایی پرفیبر مثل میوه‌ها وسبزیجات استفاده کنند، چون منبع سرشاری از فیبر هستند. همچنین موادغذایی پرفیبر آب زیادی در خود جذب می‌کنند و بدن می‌تواند آن را به آهستگی جذب کند واحساس تشنگی دیرتر سراغ‌مان آید.  مصرف آب به مقدار زیاد در وعده سحری و مخصوصا بین غذا نیز توصیه نمی‌شود، چون موجب رقیق شدن شیره معده و آنزیم‌های گوارشی شده و روند هضم غذا مختل می‌شود.

وی ادامه داد: از نوشیدن بیش از اندازه چای در وعده سحری اجتناب کنید. چون چای باعث افزایش دفع ادرار و از دست رفتن نمک‌های معدنی که بدن شما در طول روز به آن احتیاج دارد می‌شود. برخلاف تصور برخی افراد، روزه بدون سحری  موجب کاهش وزن نمی‌شود، بلکه به دلیل افت شدید قند خون در طی روز موجب می‌شود تا شخص روزه‌دار در زمان افطار تمایل بیشتری برای خوردن غذاهای شیرین و چرب پیدا کند و همین موضوع در نهایت منجر به اضافه وزن و چاقی می‌شود.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت همچنین اضافه کرد: مصرف مواد غذایی شیرین در وعده سحری توصیه نمی‌شود. مصرف مواد غذایی شیرین با تحریک انسولین موجب ورود قند خون به داخل سلول‌ها و در نتیجه کاهش قند خون می‌شود. به این ترتیب مصرف مـــواد غـــذایی شیرین و حاوی قندهای ساده در وعده سحری  شخص را زودتر گرسنه می‌کند.  از آنجا که میوه‌ها نیز حاوی قندهای ساده هستند، توصیه می‌کنیم در وعده سحری کمتر مصرف شوند. همچنین بهتر است انواع میوه را که حاوی ویتامین‌ها و املاح معدنی است و برای سلامت بدن مفید هستند در وعده افطار یا در فاصله افطار تا سحر مصرف کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها