بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۷۹۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
شمخانی که به دعوت رسمی نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه و برای شرکت و سخنرانی در هشتمین اجلاس مقامات عالی امنیتی پنج قاره جهان به روسیه سفر کرده بود، پس از سخنرانی در این اجلاس که با حضور ۹۵ کشور برگزار شد و همچنین شرکت در اولین نشست مشاوران امنیت ملی ائتلاف ضد تروریسم هم پیمان سوریه به تهران بازگشت.
تدبیر24»شمخانی در بخشی از سخنرانی خود در اجلاس امنیتی در روسیه با بیان اینکه شکل، ماهیت و جغرافیای تروریسم دچار تغییر و تحول خواهد شد، به بهره گیری شبکه تروریسم از زیرساخت‌های ارتباطات جهانی برای جذب، سازماندهی، آموزش و هدایت عناصر تروریست در کشورهای مختلف اشاره کرد و افزود: توسعه ظرفیت‌های سایبری و استفاده از آن برای افزایش پراکنش و اثر گذاری فعالیت‌های تروریستی، تهدیدی بسیار خطرناک و نیازمند عزم جهانی برای محدود سازی و مقابله موثر با ابعاد و شیوه های نوین آن است.

یکی از مهمترین برنامه های این سفر برگزاری اولین اجلاس چهارجانبه کشورهای عضو ائتلاف ضد تروریسم بودکه با حضور دبیران شورای امنیت ملی روسیه، ایران، عراق و سوریه برگزار شد.

کشورهای شرکت کننده در این نشست اظهارات تنش زا و غیر سازنده مطرح شده در اجلاس ریاض را زمینه ساز افزایش بی ثباتی و تشنج در منطقه ارزیابی کردند و بر تصنعی و تبلیغاتی بودن ائتلاف‌های غیر موثر ضد تروریسم از سوی کشورهای غربی و حکومت‌های بدسابقه حامی تروریسم تاکید کردند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در جریان این سفر با دبیران شورای امنیت ملی کشورهای روسیه، چین، ترکیه، پاکستان، آفریقای جنوبی و افغانستان نیز به صورت جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

در دیدارهای دوجانبه انجام شده میان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با مقامات امنیتی شش کشور ذکر شده، طرفین ضمن بررسی و ارزیابی روند همکاری‌های مشترک میان نهادهای امنیت ملی بر رفع موانع و تسریع در اجرایی سازی توافقات فی مابین و همچنین ارتقاء رایزنی‌های تخصصی و تبادل اطلاعات در حوزه مبارزه با تهدید جهانی تروریسم تاکید کردند.

ملاقات دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مشاور امنیت ملی نخست وزیر ترکیه برای اولین بار در جریان همکاری‌های مشترک سیاسی و امنیتی دو کشور انجام گردید.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها