بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۷۹۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
حرکات خارج از عرف دیپلماتیک، خنده دار و نه چندان مودبانه و محترمانه 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا این روزها به خنده دارترین و پربیننده ترین سوژه های رسانه های تصویری و شبکه های اجتماعی در پاکستان و نیز سایر کشورهای جهان تبدیل شده است.
تدبیر24»شبکه های خبری پاکستان از روز گذشته تقریبا درتمام بخش های خبری خود حرکات خنده دار ترامپ در سفر دوره ای اخیرش به تل آویو، رم، واتیکان و بروکسل و رفتارهای زننده او با عالی ترین مقامات و سران کشورهای مختلف را همچنان تکرار می کنند و این تصاویر به بخشی از سرگرمی و سوژه ای خنده دار برای مردم این کشور تبدیل شده است.
تکرار و گردش این تصاویر در رسانه ها و شبکه های اجتماعی به حدی است که به نظر می رسد، گاف ها و رفتارهای خنده دار و ناشیانه ترامپ در این سفر دوره ای، بیش از محتوا و اهداف اصلی از انجام این سفرها، خبرساز شده و مورد توجه قرار گرفته است.
یک از تصاویر، صحنه کوبیدن دست ترامپ به سینه 'داسکو مارکوویچ' نخست وزیر مونته نگرو و هُل دادن وی و گرفتن جای او در صف اول سران کشورهای عضور ناتو در بروکسل را نشان می دهد. این حرکت در حضور سران تعدادی از کشورهای عضو ناتو انجام و باعث خجالت زدگی نخست وزیر مونته نگرو و خنده دیگر حضار می شود.
کشیدن دست 'امانوئل مکرون' رئیس جمهوری جدید فرانسه در جمع سران کشورهای ناتو در بروکسل نیز یکی دیگر از حرکات خارج از شأن ترامپ بود که از دیدن دوربین ها دور نماند و بلافاصله سوژه خنده در شبکه های اجتماعی و شبکه های تلویزیونی مختلف در سراسر جهان شد.


بی اعتنایی خانم 'ملانیا ترامپ' همسر دونالد ترامپ به وی، ضربه تعمدی و واضح دست ملانیا به دست ترامپ و اجتناب از گرفتن دست رئیس جمهوری آمریکا درفرودگاه تل آویو و تکرار حرکت مشابه هنگام پیاده شدن از هواپیما در پایتخت ایتالیا هم خبر ساز شده و بلافاصله در تمام شبکه های اجتماعی و شبکه های تلویزیونی در سراسر جهان پخش شد.
همچنین هنگامی که ترامپ به واتیکان سفر کرده بود، تلاش ترامپ برای گرفتن دست 'پاپ فرانسیس' در مقابل دوربین رسانه ها و واکنش جالب و اجتناب صریح پاپ از گرفتن دست ترامپ، بار دیگر خبر ساز و سوژه خنده مردم از طریق پخش در شبکه های اجتماعی و شبکه های تلویزیونی شد.
پیش از این نیز دونالد ترامپ به خاطر انجام حرکت های خارج از عرف دیپلماتیک از جمله کشیدن دست 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن هنگام ملاقات و دست دادن با او در کاخ سفید، سوژه خنده دار رسانه ها برای مردم شده بود.
در میان حرکات و رفتارهای خنده دار رئیس جمهوری آمریکا در سفرهای دوره ای اخیر وی، حرف های خنده داری از هم از طرف این شخصیت جالب مطرح شد. 'ادعای انزوای ایران' از سوی ترامپ در اجلاس ریاض، آن هم در شرایطی که جهان شاهد حضور دهها میلیونی مردم ایران در صحنه انتخابات بود و سیل پیام های تبریک ها از سوی سران مختلف جهان و تمایل آنها برای گسترش روابط با ایران در تماس با رئیس جمهوری منتخب مردم ایران روانه شد، از جمله حرف های خنده دار ترامپ در سفرهای دوره ای اخیرش بود.
مردم و رسانه های آمریکا نیز این روزها به انتقاد از رفتارهای خارج از شأن رئیس جمهوری کشورشان با عالی ترین مقامات و سران کشورهای مختلف جهان پرداخته و آن را عامل شرمساری برای آمریکا می دانند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها