بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۷۹۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
استاندار کرمان گفت: روحانی رییس جمهور 81 میلیون نفر ایرانی است و هیچ کس حق کم ارزش کردن رای مردم را ندارد، نباید با راه اندازی دسته بندی و جناح بازی در کشور اختلاف ایجاد کرد.
تدبیر24»علیرضا رزم حسینی صبح  امروز هفتم خرداد ماه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان گام دوم مثلث توسعه اقتصادی منطقه 2 (جیرفت و عنبرآباد) اظهار کرد: اقدامات لازم باید صورت بگیرد تا در فصل آینده کشاورزان جنوب استان مشکل حمل و نقل نداشته باشند.

وی با اشاره به سرمایه اجتماعی کشور افزود: بیش از 41 میلیون نفر در انتخابات رای داده‌اند که یک سرمایه اجتماعی عظیمی است که می توان آن را به سرمایه اقتصادی تبدیل کرد.

رزم حسینی ادامه داد: روحانی رییس جمهور 81  میلیون نفر ایرانی است و هیچ کس حق کم ارزش کردن رای مردم را ندارد، نباید با راه اندازی دسته بندی و جناح بازی در کشور اختلاف ایجاد کرد.

استاندار کرمان، کسانی را که موجب اختلاف در کشور می شوند را خائن به مملکت دانست و بیان کرد: با عملکرد مسئولین و روشنفکران باید از این سرمایه اجتماعی استفاده کرد.

وی از لزوم باز کردن گره توسعه یافتگی در کشور سخن به میان آورد و تصریح کرد: چرا باید به دلیل سلیقه‌های جناحی یک مدیر شایسته را عزل کنیم؟

رزم حسینی خط اعتدال در کرمان را عدل، انصاف و مروت دانست و بیان کرد: همه افراد و گروه‌های سیاسی که می‌توانند به توسعه استان کمک کنند، باید به میدان بیایند.

وی با تاکید بر این‌که از الگوهایی که در استان ایجاد شده، دفاع خواهم کرد، خطاب به مسئولین گفت: موقعی کار شما ارزشمند است که اشک نیازمندان و یک خانواده را پاک کنید و آن زمان است که می توانیم به وزیر بودن، استاندار بودن، مدیر بودن و ... افتخار کنیم.

استاندار کرمان مدیریت جهادی را مدیریت تلاش دانست و اظهار کرد: ما حق نداریم که فضا را بر گروه‌های دیگر تنگ کنیم و افتخار دولت روحانی این است که همه سلایق در دولت کار می‌کنند و ما در استان کرمان نیز این چنین کردیم و فقط ملاک ما کارایی و توان مدیران و مسئولان است.

رزم حسینی با بیان این‌که با دستان خالی می‌توان کار کرد و استان کرمان این را اثبات کرد، گفت: کسانی که بذر کینه و اختلاف را در کشور می‌پاشند، چگونه می‌خواهند جواب شهیدان، محرومان و بیکاران را بدهند؟

استاندار کرمان با تاکید بر آن‌که اساس کار معین‌های اقتصادی استان مدیریت فکر در حوزه توسعه است، اظهار کرد: ایده مناطق جغرافیایی اقتصادی و موسساتی که کار توسعه  این مناطق را برعهده گرفته‌اند، یکی از اقدامات بسیار درخشان استان کرمان است و می‌تواند برای سایر استان‌های دیگر الگو شود.

رزم حسینی ادامه داد: باید زنجیره‌ای بین جاذبه‌های گردشگری استان ایجاد شود تا گردشگرانی که به استان وارد می‌شوند، راغب شوند تا همه جاذبه‌های گردشگری استان را ببینند.

وی با بیان این‌که مشکلات اساسی در سر راه توسعه کشور است، عنوان کرد: با وجود منابع زیاد استان کرمان نباید توسعه استان کرمان معطل مجوز و بروکراسی اداری باشد.

استاندار کرمان عنوان کرد: همه دستگاه‌های استان در خدمت معین اقتصادی هستند و باید مدنظر قرار داد که بخش  غیردولتی کارآمدتر از بخش دولتی است.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در منطقه دو اقتصادی استان افزود: اگر این حرکت که در جیرفت آغاز شده، ادامه پیدا کند، در دو سال آینده جیرفت به توسعه یافتگی خوبی دست پیدا خواهد کرد.

رزم حسینی بیان کرد: 50 میلیارد تومان برای راه اندازی شبکه ریلی در سال جاری به جیرفت اختصاص داده شده و این پروژه در آینده‌ای نزدیک اجرایی خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها